AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Et par av barna mine blir bilsyke om de sitter med iPaden så det utgår dessverre. De krangler som et h..... og det er innmari slitsomt. Når de rett og slett ikke hører etter, hva gjør dere? Må jeg sette meg bak og ett av barna foran? Anonymkode: 7369b...bc4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 5 minutter siden, RompeRusk skrev: Alder? 6, 8 og 11. Gutter. 🙈 TS Anonymkode: 7369b...bc4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Tre stk drittunger. Sett en av dem foran og sett deg i midten bak. Anonymkode: 5c668...7d6 6
Sillyline Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 Si ifra at om de krangler, så får de heller gå. Eller gi en eller annen straff som du faktisk gjennomfører dersom de ikke hører. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Foreldrene min ga oss søsken en advarsel og så satte de to av oss av i veikanten. De kom tilbake etter oss, men vi holdt kjeft etter det. Det er vel ikke helt innafor å gjøre det sånn i disse dager... 9
Minlillesky Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 (endret) 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et par av barna mine blir bilsyke om de sitter med iPaden så det utgår dessverre. De krangler som et h..... og det er innmari slitsomt. Når de rett og slett ikke hører etter, hva gjør dere? Må jeg sette meg bak og ett av barna foran? Anonymkode: 7369b...bc4 De er 6,8 og 11 år? Da klarer drittungene fint å følge beskjeder! Si i fra med veldig streng, klar og tydelig stemme, at dette tullet opphører NÅ! Hjelper det ikke, så sier du: Dette tullet opphører NÅ, ellers tar jeg ipaden deres, og den får dere ikke tilbake før dere har vist at dere kan oppføre dere. All den kranglingen kan forstyrre sjåføren, noe som kan resultere i ulykker. Eller snu stille og rolig, og reis hjem... om dere skulle noe med barna liksom.. funker det og. Endret 20. juli 2017 av Minlillesky 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 Populært innlegg #8 Skrevet 20. juli 2017 En gang vi var på vei til Tusenfryd så var det nesten krig i baksetet. Jeg gadd ikke å heve stemmen engang. Kjørte bare pent inn til kanten og snudde nesa hjemover. Da ble det noen skokkerte barn baki det. Og det var både grining, trusler og trygling. Men jeg kjørte hjem og psrkerte og gikk ut av bilen. Sikkert ikke så pedagogisk men etter det har det vært minimalt med krangling i baksetet. Anonymkode: 01cfe...5be 51
Minlillesky Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 6 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Foreldrene min ga oss søsken en advarsel og så satte de to av oss av i veikanten. De kom tilbake etter oss, men vi holdt kjeft etter det. Det er vel ikke helt innafor å gjøre det sånn i disse dager... Det gjorde pappa med halvbroren min en gang, for veldig mange år siden. Etter den hendelsen hørte han etter. Av og til må det til, for at de skal klare å høre. Ikke rett metode kanskje, men.. det funket 4
boblevann Skrevet 20. juli 2017 #11 Skrevet 20. juli 2017 ^ samme gjorde mine foreldre de satt meg og broren min av i veikanten og kjørte bort (ikke langt, men ut av synet) - og sa at vi fikk gå hjem selv. De kom selvfølgelig tilbake etter en liten stund, og ingen av oss sa en lyd i baksetet noen gang igjen 😂 Men sånt er vel ikke lov i dag...... 2
Måbarefåsiat... Skrevet 20. juli 2017 #12 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nå, Minlillesky skrev: Det gjorde pappa med halvbroren min en gang, for veldig mange år siden. Etter den hendelsen hørte han etter. Av og til må det til, for at de skal klare å høre. Ikke rett metode kanskje, men.. det funket Det eneste jeg tenker på i dag, så mange år etterpå, er at jeg skulle tatt lillebror i hånden og løpt og gjemt oss i skogen. Det hadde sikkert lært foreldrene mine noe også... #etkreativtbarn 11
Rararara Skrevet 20. juli 2017 #13 Skrevet 20. juli 2017 Det er da helt normalt at søsken krangler. Synes det er ufint av dere å kalle dem drittunger av den grunn. Vi bruker å ta oss god tid, (stoppe før krangelen eskalerer) ha lydbøker, bytte på å sitte fremst. Det blir noe krangel uansett, men vi velger stort sett bilturer likevel. 9
Torfa Skrevet 20. juli 2017 #14 Skrevet 20. juli 2017 7 minutter siden, Rararara skrev: Det er da helt normalt at søsken krangler. Synes det er ufint av dere å kalle dem drittunger av den grunn. Vi bruker å ta oss god tid, (stoppe før krangelen eskalerer) ha lydbøker, bytte på å sitte fremst. Det blir noe krangel uansett, men vi velger stort sett bilturer likevel. Dette! Her handler det å være løsningsorientert, pedagogisk og faktisk se barna for det de er, barn. 👍👍 6
Perle Skrevet 20. juli 2017 #16 Skrevet 20. juli 2017 (endret) Jeg hadde snudd og dratt hjem. Uansett om det var til badeland eller bestemor vi skulle. Hadde ALDRI giddet og kjørt bil med leven i baksetet. Da jeg var barn var vi på bilferie halve sommeren, og vi søsken satt stille. Allt annet hadde vært uaktuelt. Det samme med å spise og kline is og godter rundt om i bilen. Det hadde aldri skjedd. Synes det er rart at foreldre ikke klarer å få unger til og oppføre seg. Ser det samme på butikken. Rabiate unger og hjelpeløse foreldre. Spurte min mor en gang vi var vitne til en helt vill og skrikende unge, om jeg og søsken noen gang hadde oppført oss likedan. Det jeg fikk til svar var; nei, men om dere hadde førsøkt, ville jeg tatt dere under armen og båret dere ut i bilen og kjørt hjem uten å handle middag. Endret 20. juli 2017 av Perle 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #17 Skrevet 20. juli 2017 Engangstilfelle dette . Og godt er det men min sønn hadde i tidlig tenårsalder stjelt penger hjemme. Han blånektet. Jeg var overbevist om at det var han. Jeg rolig i stemmen ba han gå ut i bilen. Jeg sa ikke hva vi skulle. Jeg som aldri banner til vanlig er sindig og rolig, tok den HELT ut, bannet og svor og var bestemt som en tyrker på at nå skulle vil til politistasjonen. JA DET SKULLE VI F%%&/(####!! JEG BRØLTE OG BANNET OG SVOR!!! Redd sønn i passasjersetet:"Unnskyld unnskyld mamma det var meg, skal aldri gjøre det mer,bare slutt å banne det er så utrivelig når du er sånn." Hvorfor han hadde gått til det skritt og stjele penger har sin bakgrunn i en tragisk historie som først kom fram mange år senere og jeg tenker at hadde jeg bare visst så hadde jeg ikke gått fram på den måten. Men vi var da der at vi hadde prøvd alt annet og ingenting nyttet. Hadde han bare tort å fortelle oss. Anonymkode: e43b1...9b7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #18 Skrevet 20. juli 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et par av barna mine blir bilsyke om de sitter med iPaden så det utgår dessverre. De krangler som et h..... og det er innmari slitsomt. Når de rett og slett ikke hører etter, hva gjør dere? Må jeg sette meg bak og ett av barna foran? Anonymkode: 7369b...bc4 Du stopper og kjøler ned situasjonen. Det er vel neppe bare på biltur de krangler? Hjelper det at en voksen setter seg bak, så er det vel unødvendig å tilkalle soskg? Anonymkode: dff1b...01e
Surriball Skrevet 20. juli 2017 #19 Skrevet 20. juli 2017 Hver sin musikkspiller med hodetelefoner. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #20 Skrevet 20. juli 2017 Snu og kjør hjem igjen. Det virker garantert. Fortell hva dere kommer til å gjøre hvis de krangler, og gjennomfør det. Ingen advarsler, bare snu på første og beste avkjørsel. Anonymkode: 13618...b0b 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå