AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Leiligheten min har doble gipsplater i vegger og tak, og jeg har kjøpt hulromsanker på Clas. (http://www.clasohlson.com/no/Hulromsanker-M5-dobbel/Pr409225004). Er det noen som har noen formening om hvor mange kg jeg kan henge i denne? Er det forskjell på bæreevnen i tak og i vegger? Jeg spurte på Clas' side, men svaret hjalp ikke det minste. ("Dessverre har vi ingen opplysninger om hvor mange kilo hvert anker tåler. Av erfaring varierer dette da gipsplater er porøse og kan smuldre opp. Dermed er det i stor grad avhengig av veggen man monterer ankeret i.") Anonymkode: 84706...165
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Men de har jo gitt det eneste svaret de kan gi: Det kommer minst like mye an på gipsplatene som på ankeret. Og det er ingen av oss som kan si hvor mye gipsplatene dine tåler. Anonymkode: c43e8...cc2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men de har jo gitt det eneste svaret de kan gi: Det kommer minst like mye an på gipsplatene som på ankeret. Og det er ingen av oss som kan si hvor mye gipsplatene dine tåler. Anonymkode: c43e8...cc2 Hvordan kan jeg finne ut hvor mye gipsplatene tåler da? Anonymkode: 84706...165
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan jeg finne ut hvor mye gipsplatene tåler da? Anonymkode: 84706...165 Du må (om mulig) finne ut hva slags plater det er (fabrikat og type), og f.eks. sjekke hva slags informasjon produsenten gir. Her er for eksempel en veldig fin oversikt fra Gyproc. Om ikke du finner informasjon om platene hadde jeg gått ut ifra at de var av enkleste og rimeligste type, for å være på den sikre siden. (Jeg har ærlig talt ikke peiling på gips. Alle steder jeg har bodd har hatt panel eller sponplater. Alt jeg har skrevet i denne tråden er funnet med maks 5 min. bruk av Google, så jeg anbefaler deg å google litt og lese deg opp om gipsplater og belastning. Veldig nyttig kunnskap når boligen din har gipsvegger.) Anonymkode: c43e8...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå