Augustbrud02 Skrevet 10. januar 2005 #22 Skrevet 10. januar 2005 Jeg hadde både tale og sang jeg, og veldig glad for det!
Gjest Betty Boop Skrevet 10. januar 2005 #23 Skrevet 10. januar 2005 Jeg skal nok holde tale, men er veldig nervøs! Ettersom bryllupet holdes i England og halvparten av gjestene er engelske, må jeg jo holde talen på engelsk. Har ikke noe problem med å snakke engelsk, gjør det med forloveden min hver dag - men foran over 50 mennesker blir det nok litt verre... Men jeg har ikke sagt til forloveden min at jeg skal, så jeg har sjansen til å trekke meg hvis jeg får kalde føtter (for talen altså, ikke bryllupet )
smilepia Skrevet 10. januar 2005 #24 Skrevet 10. januar 2005 Svarte ja, selv om jeg ikke er helt sikker enda. Vi har snakket litt om det, og blitt enig om at enten taler vi begge eller så taler ingen av oss. Men vi har ikke bestemt hvilken av de to det blir. Føler jeg har litt lysst, men sammtidig ikke, for selv om jeg ofte karatkeriseres som pratsom, er jeg ikke så flink med store ord og gode formuleringer (føler jeg) Men også litt siden det ikke blir så mange taler ellers i bryllupet (Ingen av foreldrene våre kommer til å tale f.eks) så tenker jeg at det går jo annt å si noen få ord? Heldigvis har vi jo "familietradisjon" på korte taler. :-D (Da søs giftet seg talte mannen hennes disse ord: "Takk førr brura" - så satte han seg )
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #25 Skrevet 10. januar 2005 Mannen til ei jeg kjenner gjorde nøyaktig det samme, smilepia-litt teit,syns nå egentlig jeg.jeg hadde ihvertfall som brud blitt lettere skuffet... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #26 Skrevet 10. januar 2005 Jeg er i full gang selv med å skrive en tale. Synes i grunn det er litt vanskelig, for jeg vil ikke at den skal være så alt for klissette, Tar forøvrig med en liten hilsen til mine foreldre og svigerforeldre. Har dere tenkt til dette også?
Snutus Skrevet 10. januar 2005 #27 Skrevet 10. januar 2005 Jeg er i full gang selv med å skrive en tale. Synes i grunn det er litt vanskelig, for jeg vil ikke at den skal være så alt for klissette, Tar forøvrig med en liten hilsen til mine foreldre og svigerforeldre. Har dere tenkt til dette også? Jeg kommer til å benytte anledningen til å ta med en liten hilsen til både svigerforeldre og mine foreldre. I tillegg kommer jeg nok også til å nevne både min søster og min forlovedes søsken. Det var hans søster som presenterte oss og det må jo nevnes.
smilepia Skrevet 10. januar 2005 #28 Skrevet 10. januar 2005 Tar forøvrig med en liten hilsen til mine foreldre og svigerforeldre. Har dere tenkt til dette også? Er nok en mulighet for at foreldre blir nevnt, men tror ikke jeg nevner søsken. Har ikke spesielt godt forhold til min søster, og føler det blir unaturlig å bare nevne hans søsken mens jeg utelater min...
Gjest Betty Boop Skrevet 10. januar 2005 #29 Skrevet 10. januar 2005 Jeg skal takke hans foreldre for at de har oppdratt han til å bli så fantastisk som han er, og mine foreldre for at de har vært så gode støttespillere for meg igjennom livet. Så vil jeg antakelig takke forloveren min. Og så vil jeg si masse pent om mannen min!
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2005 #30 Skrevet 10. januar 2005 Jeg har bestemt meg for å holde tale til min kjære. Han skal også holde tale for meg. Har ikke begynt å tenke så mye på hvordan den skal bli og hva den skal inneholde men den kan ikke bli alt for sentimental for da begynner jeg bare å gråte. Tror jeg må prøve å vinkle den med litt humor og heller si noen flotte ord om gutten min helt til slutt. Jeg er ingen stor taler og liker ikke å si noe i store forsamlinger - selv om jeg kjenner alle som er tilstede. Situasjonen er for meg veldig ubehagelig men det er kun denne ene sjansen jeg får og da må jeg ta den!
ragsan Skrevet 10. januar 2005 #31 Skrevet 10. januar 2005 Jeg skal holde tale. Det har på en måte ikke falt meg inn at det er noe alternativ - jeg venter jo at han skal holde, så da skulle det bare mangle om ikke jeg ville selv... Hadde jeg vært dødsjenert hadde kanskje saken stilt seg annerledes, men som det er synes jeg det er selvsagt at både brudgom og brud holder tale...
Xania Skrevet 10. januar 2005 #32 Skrevet 10. januar 2005 Jeg skal holde tale, ja. Brudgommen skal holde tale, og jeg vet han gruer seg til det. Da er det bare rett og rimelig at også jeg taler Er ikke noe glad i å snakke til forsamlinger, så det blir en utfordring (selv om det bare er familie og gode venner til stede). Men hadde garantert angret om jeg ikke gjorde det...
Scaramouche Skrevet 10. januar 2005 Forfatter #33 Skrevet 10. januar 2005 Jeg gruer meg en del, men tror at når først talen er skrevet og jeg er helt 100% trygg på det jeg skal si, vil det gå bra. Selv om jeg nok kommer til å både skjelve og være sprutrød :oops: Men jeg synes også at det er en anledning jeg ikke kan la gå fra meg. Hvis jeg noen gang skal holde en tale så må det være når jeg gifter meg! Jeg kommer også til å takke både mine og hans foreldre, bl.a. for den fine festen som de betaler for oss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå