AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Var det slik at du spiste litt av alt? Telte du kcal? Jeg har prøvd lavkarbo, lavkalori (har ikke såååå mye jeg skal ned, 3-4 kilo) men når jeg vet jeg er på slanking bare sprekker jeg! Gikk ned i vinter i vekt pga samlivsbrudd og ble tynnere og veldig sliten. Spiste ekstremt lite. Har sklidd litt ut med for mye godis i det siste. Men har faktisk greid å kutte ut pasta, brød (kun grove knekkebrød) og spiser ikke godis så ofte mer. Har høy fokus på trening, for da føler jeg meg sunn. Trener 3-4 ganger i uka. Anonymkode: 089d2...e69
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Lavkarbo er gull, men kun hvis du faktisk trenger det og klarer å holde deg til dietten. Sprekker du der så er det bare å styre på nytt. Anonymkode: 0ae7c...213 1
Million Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 (endret) Jeg gikk ned i vekt ved å kutte ut all sjokolade-spisingen min. Spiste sjokolade så og si hver dag i lang tid. Da jeg kuttet det ut, gikk jeg sakte men sikkert ned i vekt, og havnet på - 7 kg til slutt. Utenom det spiste jeg normalt, men normalt for meg er to ganger om dagen. Lunsj og middag. Nå er det gått noen år, og jeg har dessverre havnet på sjokoladekarusellen igjen... Opp 3 kg siden jul, fra 55 kg til 58. Det ser ut som mesteparten av de tre kiloen har samlet seg rundt livet og magen, og det må vekk! Det var i desember jeg plutselig begynte å spise sjokolade uka gjennom igjen. "Det er jo jul snart" tenkte jeg, og da var det liksom lov å kose seg litt ekstra til hverdags også.... og så bare fortsatte det. Nå har jeg planer om å....snart.... kutte ut sjokolade til hverdags igjen og kun få spise det fredag og lørdag. Men det var det å manne seg opp da.... Endret 20. juli 2017 av Million
Gjest padawan Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Diet er bullshit. Det kan funke for å gå ned i vekt men når du går tilbake til gamle vaner er det stor sjanse for at du går rett opp igjen. Velg heller en mer permanent løsning. Selv har jeg gått ned cirka 25 kilo og det eneste jeg har gjort er å endre på middagsvaner. Størrelse på porsjonene og sammensetningene på selve måltidene. Jeg spiser kanskje litt mindre digg enn jeg gjorde før og begrenser meg nå til helgene hvis jeg spiser det i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 Når jeg har bare 3-4 kg å gå ned så pleier jeg aldri hoppe på noen diett. Jeg blir rett og slett bare mer bevisst på hva jeg putter i munnen. Dropper alt av småspising mellom måltidene og holder godterispisinen til lørdagen, men ellers så spiser jeg akkurat det samme. Tenker at lavkarbo og systematisk kaloritelling er for de som skal ned mye i vekt og har innarbeidete vaner hvor de spiser for mye eller for mye junk. Anonymkode: c2d66...93d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Jeg kuttet ikke ut noen matvaregrupper. Jeg lå på et moderat kaloriunderskudd og har gått ned rundt 35kg Det blir for vanskelig om man skal følge for min del. Gjør at jeg sprekker mye lettere. Anonymkode: 8c68b...976
Pringle Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Jeg telte kalorier, men jeg er sant å si ikke sikker på om det var nødvendig. Jeg trengte rett og slett en total gjennomgang av spisevanene mine, de var forferdelig rotete, og av forholdet mitt til mat, det var veldig anstrengt. I prinsippet spiste/spiser jeg litt av alt, men i praksis har det nok blitt til at jeg spiste/spiser litt av det meste. Det å ikke kutte ut noe, men isteden ta et oppgjør med "små"spisingen, snudde opp ned på alt: jeg ble mye flinkere til å prioritere, jeg har et mye mer avslappet forhold til mat, og jeg har ingen problemer med å holde vekta etterpå (det nærmer seg 3 år - 25 kilo). Jeg trener ikke, men jeg er i mye mer aktivitet (omtrent så mye som jeg var i oppveksten, tror jeg, ihvertfall mer enn jeg var da jeg lissom skulle trene ).
Persephone Skrevet 20. juli 2017 #8 Skrevet 20. juli 2017 Jeg kuttet ingen matvarer. Spiser det samme som før, og spiser det jeg vil. Jeg begynte å telle kalorier og ble derfor mer obs på hvor mange kalorier de forskjellige matvarene inneholdt. Jeg spiste mindre porsjoner og mindre av ting jeg visste det var mye kalorier i. 1
Svartedauden Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Jeg har kuttet ut alt av brus, snacks o.l. Det hjalp meg veldig mye, fordi det var det jeg fikk kiloene av. Så prøver jeg å gå ca 10K skritt når jeg ikke trener, og 5K når jeg har trent.
^^Belle^^ Skrevet 21. juli 2017 #10 Skrevet 21. juli 2017 For min del er det kun kaloritelling som hjelper. Jeg har spist lavkalori i rundt 3-4 år nå, og noe annet funker ikke. Jeg er en sånn som ikke klarer å moderere meg - å spise ''litt av alt'' funker bare ikke. Så jeg må være veldig nazi med meg selv, og slutte helt å spise godteri og sjokolade for eksempel. Middelvei fører til fråtsing på de tingene. Men opp gjennom årene har jeg innarbeidet meg en veldig fin matvane synes jeg, hvor jeg har funnet matvarer som metter godt med forholdsvis lite kalorier (cottage cheese for eksempel). Jeg spiser veldig mye frukt, så det er min godis. Spiser nesten ikke brød, men ellers spiser jeg relativt normalt. Er nesten veggis (fleksitarianer heter det visst - men jeg nekter å kategorisere meg selv for det ), så det blir mye grønt på grunn av det. Trener 3 ganger i uken. Det er vel den bevisstheten rundt hva jeg putter i meg som har vært den viktigste lærepengen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #11 Skrevet 21. juli 2017 Gikk ned 13 kilo. Her var det livsstilsendring som var resepten. Jeg kan ikke gå på slankekur, da får jeg vare lyst på alt. Større bevissthet på spisevaner, kalorier. Det viktigste var å forstå at metthetsfølelsen kommer sent, slik at man stopper å spise før man er mett. Anonymkode: 590de...630 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #12 Skrevet 21. juli 2017 Såkalt "livsstilsendring": Jeg kuttet ut frokost (bare kaffe) og småspising, spiser ellers mye det samme. Fokuserte på å sove nok, stresse mindre, og har ikke nektet meg selv noe som helst. Har gått need 15 kg på 7 mnd, er nå tilbake til min "vanlige" vekt og føler meg så mye friskere igjen. Prøver å være flink til å spise mye og varierte grønnsaker og frukt, og går 15000 skritt minst daglig (har aktiv hund). Anonymkode: 91307...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #13 Skrevet 21. juli 2017 Kaloritelling når formålet har vært jevnt og kontrollert kaloriunderskudd over tid. Det har gitt meg økt bevissthet om hvilke matvarer som inneholder uforholdsmessig mye kalorier sammenlignet med næringsinnhold og metthetsfølelse. Men fy flate så kjedelig det er å veie mat hele tiden. For ikke å bli gal av kjedsomhet bør man også satse på å leve på noe mer variert enn kylling, torsk og brokkoli. Vekta mi har vært stabil i flere år nå, og det skyldes først og fremst at all småspising og kosespising er kuttet ut. Anonymkode: 61169...aa8 1
sofie777 Skrevet 21. juli 2017 #14 Skrevet 21. juli 2017 Tråden er ryddet for innlegg om lavt inntak av mat og ekstrem vektnedgang sofie777, mod
Nixnick Skrevet 22. juli 2017 #15 Skrevet 22. juli 2017 Spiser hva jeg vil, men ikke mer enn et visst antall kalorier, så da begrenser jo mengdene med kaloririk mat seg selv. Gikk ned 25 kg på lavkarbo, men det var mer krevende å skulle kutte ut en del matvarer syntes jeg. Jeg hadde altså ikke orket å leve lavkarbo resten av mitt liv.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2017 #16 Skrevet 22. juli 2017 Jeg spiser egentlig ganske greit men det som ødelegger for meg alltid er kveldene og snacks, og da spesielt sjokolade og brus. Merker at så fort jeg kutter helt ut snacks og brus så går jeg ned i vekt. Problemet er at kroppen gjerne vil holde seg på samme vekten så da blir jeg gjerne ekstra fysen. Gikk ned 5 kg for noen år siden og det var ekstremt hardt husker jeg men jeg har mirakuløst nok holdt de kiloene av uten å gjøre noe for det. Så jeg vet jo hva jeg må gjøre.... greia er bare å gjøre det. Anonymkode: 68c45...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå