ivanka Skrevet 11. januar 2005 #21 Skrevet 11. januar 2005 eh, ha har celina midelfart med saken å gjøre? er det noen her som tror hun er rik fordi hun er smart? celina har arvet pengene sine, og jeg har virkelig aldri registrert at dama har demonstrert noen intelligens utover det gjennomsnittlige. skjønner ikke hvor dere tar antagelsen om at celina er både pen og oppegående fra. og, hvis celina er så deilig fordi hun er rik burde jo det samme gjelde hennes søster hermine. anyway, på ungdomsskolen blir du ikke mye populær av å være skoleflink (sikkert noen unntak, men generelt da) så egenskapene å være ungdomsskole-attraktiv og åpent intelligent lar seg vanskelig kombinere. og da har du til en viss grad lagt grunnlaget for fremtiden. man bruker gjerne å legge størst innsats der man får best respons, og som fjortis blir det til at man 'velger' enten innsiden eller utsiden av hodet. he he. må jo huske jeg lo i skjegget da de fine/populære jentene på ungdomsskolen endte opp med ng i snitt og bare kom inn på de skikkelig kjipe vgs'ene. mens nerde-meg kunne velge akkurat hvilken skole og studieretning jeg hadde lyst til på vgs, og holdt stilen slik at det samme gjaldt når det ble tid for høyere utdanning.
Gjest Embla s Skrevet 11. januar 2005 #22 Skrevet 11. januar 2005 [Jeg mener det er de smarte og flinke som er vakre- på en mer smart måte. F.eks. Isabella Rosselinin er mer smart-pen enn Aqua-Lene, som er mer "dum-pen". Paris Hilton er "dum-deilig", det samme er værjentene og en del TV-programledere... De skjønne, vakre, virkelig vakre damene finnes ofte blant de mer reflekterte, som f.eks. Sandra Bullock, Isabella Rosselini, Kate Winslet, Prinsesse Charlotte av Monaco, Kate Blanchet, Anett Benning, Prinsesse Mary av Danmark, osv.... Sikkert litt på sidelinjen men: Hvordan vet vi at de "reflekterte-vakre" du ramser opp er så intelligente og reflekterte egentlig? Er det ikke heller slik at de ser intelligente ut og at vi dermed tror de er "reflekterte&vakre" mens kvinner med mer "bimbo-vakkert-ytre" går for å være mindre smarte? Jeg har i allefall ikke noe grunnlag for å påstå at Charlotte av Monacco er så mye smartere enn Aqua-Lene.. (men utseendemessig har hun en "smartere" image..)
Kri Skrevet 11. januar 2005 #23 Skrevet 11. januar 2005 Å neida! Jeg er visst nok en forholdsvis pen dame, har aldri slitt med å "gå alene" I tillegg har jeg bestått menza og fått målt min iq til 134. Tenk at jeg er så teit at jeg skriver dette Men det er helt sant........
ivanka Skrevet 12. januar 2005 #24 Skrevet 12. januar 2005 mensa staves ikke med z, men det visste du sikkert.
Gjest Madam Felle Skrevet 12. januar 2005 #25 Skrevet 12. januar 2005 Hva vil flertallet si? Er det en klasse du sikter til, eller mange? Syns det blir for dumt med slik generalisering, men meg om det.
ivanka Skrevet 12. januar 2005 #26 Skrevet 12. januar 2005 du trådstarter, hva er observasjonene dine når det gjelder utseende på folk som er flinke men ikke pliktoppfyllende?
Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2005 #27 Skrevet 12. januar 2005 Hehe.. jeg trodde også at Celina var smart, til jeg tilfeldigvis satt rett bak henne på Druen en dag i sommer. Hun satt alene en stund, og tok en to-tre telefoner mens hun ventet på de som kom litt senere. (les med sukkertøystemme:)"heeeiiiii... det er meeeeiiiii... jeg sitter i solen på bryggen........" Samtlige samtaler startet slik, og de fortsatte ikke med stort mer innhold heller... Så kom to unge menn.... "Så vakker du er i dag, Celina" "Kniiiis, tusen takk, kniiiiis" - "Så lekre sko du har på deg"... "ååå synes duuuuu??? tusen takk..." Hun mistet noen poeng der, kan man si....
Gjest Ninakanin Skrevet 12. januar 2005 #28 Skrevet 12. januar 2005 Kan jo hende hun er smart selv om hun hadde en koselig dag i solen og ikke gadd å prate jobb og dype temaer en dag i ferien.. I samtlige intervjuer jeg har lest/sett henne på tv i fremstår hun som veltalt og smart. Tror vi er litt glade i å trekke konklusjoner litt fort, og kanskje lete etter feil hos folk som man allerede har mulighet til å sette i bås. En slags bekreftelse på det man alltid har tenkt?
Champagne Skrevet 12. januar 2005 #29 Skrevet 12. januar 2005 Jeg har sett henne i et talkshow på tv hvor hun fremsto som totalt hjernedød og overfladisk. Var på kvinnedagen i forfjor tror jeg, og det skulle diskuteres kvinnenes stilling i dagens samfunn. Hun satt der med en rekke kvinner som var blitt diskriminert på en måte eller en annen, og hun var selvsagt perfekt utseendemessig men sa så mye dumt altså.. nei hun hadde ikke lagt merke til noe diskriminering, nei, hun som kvinne hadde ikke opplevd noe motgang, kunne ikke forstå hva alle andre kvinner klagde over osv osv. Jeg og hele familien kunne ikke tro at hun kunne si så mye teit..
Gjest celine Skrevet 13. januar 2005 #30 Skrevet 13. januar 2005 Å neida! Jeg er visst nok en forholdsvis pen dame, har aldri slitt med å "gå alene" I tillegg har jeg bestått menza og fått målt min iq til 134. Tenk at jeg er så teit at jeg skriver dette Men det er helt sant........ Ble litt nysgjerrig her jeg, Kri... Hvor er det du har fått din iq målt til 134?? Lurer også på hvordan man kan "bestå menza".. Såvidt jeg vet består alle på testene til Mensa, men bare et fåtall får invitasjon om medlemskap..
Kevin Skrevet 14. januar 2005 #31 Skrevet 14. januar 2005 Jeg har sett henne i et talkshow på tv hvor hun fremsto som totalt hjernedød og overfladisk. Var på kvinnedagen i forfjor tror jeg' date=' og det skulle diskuteres kvinnenes stilling i dagens samfunn. Hun satt der med en rekke kvinner som var blitt diskriminert på en måte eller en annen, og hun var selvsagt perfekt utseendemessig men sa så mye dumt altså.. nei hun hadde ikke lagt merke til noe diskriminering, nei, hun som kvinne hadde ikke opplevd noe motgang, kunne ikke forstå hva alle andre kvinner klagde over osv osv. Jeg og hele familien kunne ikke tro at hun kunne si så mye teit..[/quote'] Så hun var hjernedød fordi hun ikke hadde opplevd noe diskrimininering? For selvsagt opplever jo alle kvinner fantastisk motgang i arbeidslivet, gjør de ikke....?
Gjest Embla s Skrevet 15. januar 2005 #32 Skrevet 15. januar 2005 Poenget er vel at hun er utrolig priviligert og det kan virke som om hun ikke er helt klar over at hennes liv og erfaringer ikke er representativt for "folk flest", for ikke å si "kvinner flest". Husker hun sa, i forbindelse med en tv innsamlingsaksjon at "fniiis, også har Kjell Inge gitt en million og jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme"
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2005 #33 Skrevet 15. januar 2005 har hørt at pene damer ikke så lett får jobber pga arb.givere tror de er mindre smarte. det er jo tragisk om det stemmer!
Gjest Observatør Skrevet 15. januar 2005 #34 Skrevet 15. januar 2005 Jeg kan ta meg selv som eksempel. Foreldrene mine har ingen spesiell utdannelse noen av dem og har hatt helt alminnelige stillinger i hhv DnB og OBOS. Ikke noe i veien med hodet deres av den grunn - de er som levende leksikon begge to. Hodet mitt er det heller ikke noe i veien med, men skolen var et kjedelig ork for meg og dermed ble det ikke noen utdannelse heller, og noe press hjemmefra i den retning var det heller ikke. Jeg har presset mine unger litt mer, fordi det i dag kreves mer av unger, og de to eldste har i hvert fall kommet seg gjennom videregående om ikke annet... og Liten er vel på vei, selv om hun også sikkert skal bruke fem år på det i stedet for tre. Akkurat som brødrene. Ingen pushy foreldre i kombinasjon med litt late unger.... det blir som det blir. Selv om denne tråden egentlig handlet om hvorvidt pene mennesker gjør det dårligere på skolen enn sine mindre pene klassekamerater... tror ikke det egentlig Du sier dine foreldre er som "levende leksikon". Vel, det er ikke slik man ser om noen har høyere utdanning eller ikke: alle kan lese seg til fakta! Kjennetegnet ved en høyere universitetsutdanning er hvorvidt man er i stand til å reflektere over variasjoner over fakta. Kan man se komplekse sammenhenger og drive analyse? Ja, da er man en med høyere utdanning - eller man har ikke det, men kan dette likevel (naturtalenter)
Gjest Lilleulv Skrevet 15. januar 2005 #35 Skrevet 15. januar 2005 Kaller du meg dum??? ...eller stygg?
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #36 Skrevet 16. januar 2005 har hørt at pene damer ikke så lett får jobber pga arb.givere tror de er mindre smarte. det er jo tragisk om det stemmer! Jammen, det er faktisk sant (i noen tilfeller, MEN ikke i alle tilfeller!). Det ER dokumentert, det ER bevist - hvorfor, er det ingen som vet. Enda. Jeg tror verden er skap slik, på en måte rettferdig, ved at noen får "uttdelt" å være reflekterte, andre pene. For å være ærlig, vet jeg ikke selv hva jeg ville ha valgt. Det er positive sider med begge deler, dersom man tenker langsiktig!
Champagne Skrevet 16. januar 2005 #37 Skrevet 16. januar 2005 Så hun var hjernedød fordi hun ikke hadde opplevd noe diskrimininering? For selvsagt opplever jo alle kvinner fantastisk motgang i arbeidslivet, gjør de ikke....? Nei, men man virker ganske lite reflektert når man ikke kan se lengre enn sin egen perfekte lille nese, og sitter i et program om kvinnens stilling i dagens samfunn og påstår at hun ikke kan forstå at kvinner blir diskriminert.. Klart hun har hatt det lett, men hun er da født med pengene i fanget..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå