Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #1 Del Skrevet 9. januar 2005 Det er noe som har opptatt meg i en lengre periode. Jeg har lenge fundert, spekulert og ikke minst, observert litt rundt dette med utseende og IQ. Har også diskutert litt fram og tilbake med andre, men jeg blir aldri helt klok på dette her. Jeg har altså observert at flertallet som er flinke og pliktoppfyllende på skolen, ikke har utseende med seg (= populær blant det motsatte kjønn, naturlig pen osv.) Dem som derimot ikke er like flinke og pliktoppfyllende, faktisk har utseende med seg. Jeg føler det en slags fornuftig og rettferdig fordeling. Hva sier dere?? Noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #2 Del Skrevet 9. januar 2005 Det er noe som har opptatt meg i en lengre periode. Jeg har lenge fundert, spekulert og ikke minst, observert litt rundt dette med utseende og IQ. Har også diskutert litt fram og tilbake med andre, men jeg blir aldri helt klok på dette her. Jeg har altså observert at flertallet som er flinke og pliktoppfyllende på skolen, ikke har utseende med seg. Dem som derimot ikke er like flinke og pliktoppfyllende, faktisk har utseende med seg (= populær blant det motsatte kjønn, naturlig pen osv.) Jeg føler det en slags fornuftig og rettferdig fordeling. Hva sier dere?? Noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #3 Del Skrevet 9. januar 2005 Det var altså jeg (trådstarter) som endret på innlegget, og det er innlegget over meg som "teller". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 9. januar 2005 #4 Del Skrevet 9. januar 2005 Denne tråden ble i allefall postet riktig... på Skråblikk og generaliseringer Men joda, du er kanskje inne på noe. Men jeg tror ikke det har med IQ å gjøre. Det kan jo hende at det bare er de som er populære har annet å gjøre enn å slave over skolebøkene...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 9. januar 2005 #5 Del Skrevet 9. januar 2005 Mange søte jenter med høy IQ rundt omkring, vet jeg.. Tror kanskje du bør kikke litt nøyere etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #6 Del Skrevet 9. januar 2005 Vel. Jeg har faktisk lest en artikkel om dette i IV og det ER dokumentert. IQ var vel i og for seg et dårlig ordforråd, men det jeg egentlig mente var at de som er veldig opptatt med skolen, legger av mye tid her og får gode karakterer er ikke like pene som dem som ikke gjør det. Vet ikke hva det skyldes, kanskje at det er genetisk anlagt at det skal være en jevn fordeling. Og ja, celine, det er flere personer der ute som er søte men som ikke kan gå under katogorien; pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 9. januar 2005 #7 Del Skrevet 9. januar 2005 Vel. Jeg har faktisk lest en artikkel om dette i IV og det ER dokumentert. IQ var vel i og for seg et dårlig ordforråd, men det jeg egentlig mente var at de som er veldig opptatt med skolen, legger av mye tid her og får gode karakterer er ikke like pene som dem som ikke gjør det. Vet ikke hva det skyldes, kanskje at det er genetisk anlagt at det skal være en jevn fordeling. Og ja, celine, det er flere personer der ute som er søte men som ikke kan gå under katogorien; pene. Celina Midelfart har vel rimelig god utdanning etter det jeg skjønner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 9. januar 2005 #8 Del Skrevet 9. januar 2005 Tja, de mest vellykkede har gjerne begge deler. Ellers tror jeg du kan snu litt på flisa - de som er pene jobber mindre på skolen (prater her grunnskole og vgs), da de flyter mer på utseendet, og er opptatt av mindre viktige ting. Noe jeg har observert er at flertallet av de som hadde utseendet med seg på grunnskolen og vgs, ikke nødvendigvis faller like heldig ut senere i livet. Ellers føler jeg at det er mer Aylar- og LeneA-pene jenter som ikke klarer å karre til seg en utdanning. De mest attraktive jeg treffer på har det, og er smarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. januar 2005 #9 Del Skrevet 9. januar 2005 Celina Midelfart har vel rimelig god utdanning etter det jeg skjønner... Er strengt tatt middelfart noe særlig penere enn gjennomsnittet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 9. januar 2005 #10 Del Skrevet 9. januar 2005 Er strengt tatt middelfart noe særlig penere enn gjennomsnittet? Jepp. Hun ligger langt foran resten. Dette er tross alt en jente som snart er nærmere 40 enn 30. Få som holder seg så bra i den alderen. Om hun tenner meg, er noe annet, men man kan ikke si at hun ikke er vakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. januar 2005 #11 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg synes ikke hun er pen i det hele tatt, men det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #12 Del Skrevet 9. januar 2005 ... og så gjelder ikke dette bare jenter, vel, før dere sporer av med Aylar og Midelfart... en grunn til at Celina ser så bra ut er vel også at hun har "klasse" - hun kler seg smakfullt (kan sikkert diskuteres men ikke heeeer), har sikkert råd til god hudpleie osv. Det har også med holdning og slikt å gjøre. Overklassefolk ser faktisk veldig sjeldent direkte stygge ut... De vet å prioritere fasade:) Men nok om det. Jeg er skoleflink jente, iq har jeg bare målt på nettet og gud vet... den var i hvert fall over gjennnomsnittet. da jeg gikk i grunnskolen/videregående må jeg innrømme at jeg hadde vanskelig for å prioritere annet enn skole (og hester...), jeg var sjenert og usikker. Men ikke STYGG, nei. Men ikke populær. Etter hvert har jeg klart å balansere bedre (?) og tror jeg tar meg rimelig bra ut, og hører ofte at jeg er pen og veldig søt. Men jeg var vitterlig ikke styggere på ungdomsskolen, jeg bare klarte ikke å tilpasse meg gjengs mening. Kanskje DET også er et tegn på intelligens? Til trådstarter - jeg vet ikke hvor gammel du er. Men etter å ha sett gjennom klassebildene mine ser jeg at mange av de som var populære på unddomsskolen/videregående slett ikke alltid var de peneste "objektivt" sett. De var kanskje flinke til å sette og tilpasse seg skolegårdsjustisen. Og hvordan har det gått med dem siden? det er i hvert fall ikke DE som er de mest populære eller vellykkede lenger - og mange av oss skoleflinke ser både penere ut enn dem og har mer stil i dag. I TILLEGG til vellykkede jobber/studier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #13 Del Skrevet 9. januar 2005 Ellers tror jeg du kan snu litt på flisa - de som er pene jobber mindre på skolen (prater her grunnskole og vgs), da de flyter mer på utseendet, og er opptatt av mindre viktige ting. Noe jeg har observert er at flertallet av de som hadde utseendet med seg på grunnskolen og vgs, ikke nødvendigvis faller like heldig ut senere i livet. Akkurat sånn var det på u.skolen og vgs jeg gikk på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #14 Del Skrevet 9. januar 2005 Jepp. Hun ligger langt foran resten. Dette er tross alt en jente som snart er nærmere 40 enn 30. Få som holder seg så bra i den alderen. Om hun tenner meg, er noe annet, men man kan ikke si at hun ikke er vakker. Celina er ikke mer enn 32 år ung! Hun er altså nærmere 30 enn 40. Hun er vakker, men har ikke mye utstråling. Jeg mener det er de smarte og flinke som er vakre- på en mer smart måte. F.eks. Isabella Rosselinin er mer smart-pen enn Aqua-Lene, som er mer "dum-pen". Paris Hilton er "dum-deilig", det samme er værjentene og en del TV-programledere... De skjønne, vakre, virkelig vakre damene finnes ofte blant de mer reflekterte, som f.eks. Sandra Bullock, Isabella Rosselini, Kate Winslet, Prinsesse Charlotte av Monaco, Kate Blanchet, Anett Benning, Prinsesse Mary av Danmark, osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 9. januar 2005 #15 Del Skrevet 9. januar 2005 Ellers tror jeg du kan snu litt på flisa - de som er pene jobber mindre på skolen (prater her grunnskole og vgs)' date=' da de flyter mer på utseendet, og er opptatt av mindre viktige ting.[/quote'] Det har jeg også observert, og er veldig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2005 #16 Del Skrevet 10. januar 2005 Denne tråden kan jo sveises sammen med tråden om hvorvidt pene mennesker har det lettere og kommer lenger i livet... Jeg tror faktisk at det har mye med foreldrene å gjøre og deres engasjement i ungen, hvorvidt ungen skal gjøre det bra på skolen eller ikke, og det har fint lite med utssendet å gjøre.. Unger av høyt utdannede foreldre, tar gjerne høy utdannelse selv.... f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. januar 2005 #17 Del Skrevet 10. januar 2005 Unger av høyt utdannede foreldre, tar gjerne høy utdannelse selv.... f.eks. Kan jo ha noe med at man arver evnene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 10. januar 2005 #18 Del Skrevet 10. januar 2005 Kan jo ha noe med at man arver evnene også. Jo, det har sikkert litt med arv å gjøre, men mye mer med miljø tror nå jeg. Kommer an på prioriteringer fra foreldrenes side, hvor mye de leser bøker, lærer barna ting og stimulerer til nysgjerrighet - tror nå jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2005 #19 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg kan ta meg selv som eksempel. Foreldrene mine har ingen spesiell utdannelse noen av dem og har hatt helt alminnelige stillinger i hhv DnB og OBOS. Ikke noe i veien med hodet deres av den grunn - de er som levende leksikon begge to. Hodet mitt er det heller ikke noe i veien med, men skolen var et kjedelig ork for meg og dermed ble det ikke noen utdannelse heller, og noe press hjemmefra i den retning var det heller ikke. Jeg har presset mine unger litt mer, fordi det i dag kreves mer av unger, og de to eldste har i hvert fall kommet seg gjennom videregående om ikke annet... og Liten er vel på vei, selv om hun også sikkert skal bruke fem år på det i stedet for tre. Akkurat som brødrene. Ingen pushy foreldre i kombinasjon med litt late unger.... det blir som det blir. Selv om denne tråden egentlig handlet om hvorvidt pene mennesker gjør det dårligere på skolen enn sine mindre pene klassekamerater... tror ikke det egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 10. januar 2005 #20 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg kan ta meg selv som eksempel. Foreldrene mine har ingen spesiell utdannelse noen av dem og har hatt helt alminnelige stillinger i hhv DnB og OBOS. Ikke noe i veien med hodet deres av den grunn - de er som levende leksikon begge to. Hodet mitt er det heller ikke noe i veien med, men skolen var et kjedelig ork for meg og dermed ble det ikke noen utdannelse heller, og noe press hjemmefra i den retning var det heller ikke. Jeg har presset mine unger litt mer, fordi det i dag kreves mer av unger, og de to eldste har i hvert fall kommet seg gjennom videregående om ikke annet... og Liten er vel på vei, selv om hun også sikkert skal bruke fem år på det i stedet for tre. Akkurat som brødrene. Ingen pushy foreldre i kombinasjon med litt late unger.... det blir som det blir. Selv om denne tråden egentlig handlet om hvorvidt pene mennesker gjør det dårligere på skolen enn sine mindre pene klassekamerater... tror ikke det egentlig Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå