Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kunne tenke meg å gå lærerstudie for grunnskolen. Har tatt fag som privatist, under matteeksamen fikk jeg akutt migrene og måtte gi meg før jeg vanligvis ville gjort, dvs. det var mange oppgaver jeg ikke fikk sett på en gang. jeg fikk karakter 3. 2py.  jeg trenger 4 for å komme inn på skolen. fikk så tilbud  om et forkurs i matte, med eksamen 31.juli. da blir det 1p og 2 p matte isteden. 

Jeg hadde allerede bestilt ferie og tatt barna fri fra barnehage hele måneden som kurset skulle være. Men nå har jeg ringt inn for å sjekke mulighet for å kunne ta eksamen. 

Jeg har fått plass som barnehagelærer, men vil heller jobbe i skolen. Har søkt grunnskole lærer idag som ledig plass, men hva skjer om jeg takker ja til den og stryker på eksamen? mister jeg også plassen som barnehage lærer. Er det noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Loppa123 skrev:

jeg kunne tenke meg å gå lærerstudie for grunnskolen. Har tatt fag som privatist, under matteeksamen fikk jeg akutt migrene og måtte gi meg før jeg vanligvis ville gjort, dvs. det var mange oppgaver jeg ikke fikk sett på en gang. jeg fikk karakter 3. 2py.  jeg trenger 4 for å komme inn på skolen. fikk så tilbud  om et forkurs i matte, med eksamen 31.juli. da blir det 1p og 2 p matte isteden. 

Jeg hadde allerede bestilt ferie og tatt barna fri fra barnehage hele måneden som kurset skulle være. Men nå har jeg ringt inn for å sjekke mulighet for å kunne ta eksamen. 

Jeg har fått plass som barnehagelærer, men vil heller jobbe i skolen. Har søkt grunnskole lærer idag som ledig plass, men hva skjer om jeg takker ja til den og stryker på eksamen? mister jeg også plassen som barnehage lærer. Er det noen som vet?

Ja og ja.

Anonymkode: 09efc...d2e

Skrevet
1 time siden, Loppa123 skrev:

Med barnehagelærer bachelor og 1 års kurs innenfor pedagogikk så er jeg ganske sikker på at du kan jobbe på barneskole 1-4trinnet

AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: baca1...64c

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Nians skrev:

Med barnehagelærer bachelor og 1 års kurs innenfor pedagogikk så er jeg ganske sikker på at du kan jobbe på barneskole 1-4trinnet

Men hvor lenge? Lærerløftet har allerede avskiltet lærere som har lærerutdanning. 

Anonymkode: 494bb...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Riktig som du sier. Stryker du på eksamen er du ikke kvalifisert for grunnskolelærer utdanningen, men du er fortsatt kvalifisert for barnehagelærer. Du mister jo ikke 3'ern du har på karakterkortet i fra du tok den opp som privatist. Den beste karakteren kommer til å stå der. Får du en 4'er blir den erstattet med en 3'ern. Stryker du på eksamen er det ingenting som skjer, fordi du har på en måte prøvd å forberede karakteren - uten å ha klart det. Du kan jo ikke miste studiekompetansen din liksom, sier seg vel selv.

Så lenge du har generell studiekompetanse kommer du innpå barnehagelærer.

Anonymkode: 8c01f...623

Skrevet
10 timer siden, Loppa123 skrev:

Hvor har du kommet inn? NLA kan jo tenkes å være behjelpelig siden de er en privat høgskole. Men i prinsippet mister du bhg lærer plassen om du takker ja til lærer, og stryker på matteeksamen mister du plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...