Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 Hei! Jeg er ei jente på 19, som fortsatt bor hjemme. Føler ikke jeg har et ordentlig privatliv (noe som jeg, og de fleste andre har behov for) ettersom jeg lever veldig tett oppi familien min. Moren min er veldig åpen med det meste, og hun har aldri vært en person som har skjult noe som helst. Jeg, derimot er ikke slik, jeg liker å verne om mine private saker. Derfor har jeg sagt til familien min at jeg ikke liker at de går inn på rommet mitt, dersom de skal låne noe eller hva det enn måtte være. Moren min er fæl med å gjøre det likevel, og i dag hadde hun gått inn på rommet mitt for finne fram til noen smykker oppi en stor sminkeveske som jeg har. Der ligger også p-pillene mine (hun vet ikke at jeg går på dem, men jeg har for tiden en elsker....) og jeg tror hun ble veldig sjokket over hva hun så. Jeg kom inn i rommet straks etterpå, og hun passerte fint ut. Det er altså et bevis på at jeg gjerne vil ha tingene mine i fred, og ikke la andre luske rundt omkring. Rommet tilhører meg, ingen andre. Er det for mye å forlange? Hva synes dere??
Gjest Trulselinemor Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Nei det er ikke for mye for langt. Når du er 19 år så har du rett på litt privatliv. Jeg har selv vært igjennom det og jeg flyttet ut. Jeg orket ikke mer. Håper det ordner seg.
Maya22 Skrevet 9. januar 2005 #3 Skrevet 9. januar 2005 Selfølgelig har du rett på privatliv selv om du bor hjemme! det er en rett jeg mener alle skal ha. Jeg hadde ikke satt stor pris på om noen snokte rundt i sakene mine, og er det noen som vil låne noe av deg er det ren folkeskikk og spørre deg først.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 Jo jeg synes du har rett til ett privatliv, men når du fortsatt bor hjemme når du er 19 år og moren din tydeligvis har oppført seg slik bestandig, da klarer du nok ikke endre henne. Du bør nok ta pikkpakket ditt og finne deg ett annet krypinn.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #5 Skrevet 9. januar 2005 men jeg har for tiden en elsker Du er 19 år og du har en "elsker"? Når man er 19 heter det fucking-friend, ikke "elsker". En "elsker" er noe du tar når du er 40+ og mannen din er på mange forr. reiser.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #6 Skrevet 9. januar 2005 Du er 19 år og du har en "elsker"? Når man er 19 heter det fucking-friend, ikke "elsker". En "elsker" er noe du tar når du er 40+ og mannen din er på mange forr. reiser. Og hvem har bestemt att det er det det heter da? Dersom hun er i ett forhold og har ett forhold til en som også er i ett forhold, eller gift for den saks skyld, så er det helt klart i mine øyne en elsker selv om alderen er lav. Forøvrig er vel dette en avsporing fra temaet trådstarter tok opp.
Gjest Kommentar Skrevet 9. januar 2005 #7 Skrevet 9. januar 2005 Ta en alvorsprat med moren din så hun forstår at datteren hennes er blitt "voksen" og vil ha et privatliv. Jeg synest det er for drastisk å bare flytte ut, for det er OK å bo hjemme når man er 19 år og mye billigere enn å leie en leilighet/hybel. Si til moren din at rommet ditt er "privat", og at moren din ikke har noe der å gjøre. Jeg hadde blitt fly forbanna på moren min hvis hun ikke hadde respektert meg mer enn som så og fortsatt å rote rundt på rommet mitt etter at jeg hadde sagt klart fra at hun ikke hadde adgang til MITT rom. Da hadde jeg tatt moren min virkelig hardt (og da fortjener hun verbal juling og litt grining) og seriøst vurdert å flytte.
Gjest Catwoman Skrevet 9. januar 2005 #8 Skrevet 9. januar 2005 Nei, jeg synes ikke det er for mye forlangt. Det burde moren din skjønne. og til chef: man kan da vel fint kalle det en elsker selv om man er 19 år?
Maya22 Skrevet 9. januar 2005 #9 Skrevet 9. januar 2005 må si at det høres mye bedre ut med "elsker" enn fucking-friend.... :-?
Anglofil Skrevet 10. januar 2005 #10 Skrevet 10. januar 2005 Skjønner heller ikke helt hva som er forskjellen på en fucking-friend og en elsker.. Uansett, jeg mener du helt klart har rett på privatliv, uten at noen lusker rundt..! Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #11 Skrevet 10. januar 2005 Du er 19 år og bor hjemme. Du liker ikke dette...d har en elsker, men hvorfor flyter du bare ikke?
Anglofil Skrevet 10. januar 2005 #12 Skrevet 10. januar 2005 Du er 19 år og bor hjemme. Du liker ikke dette...d har en elsker' date=' men hvorfor flyter du bare ikke?[/quote'] Næh..Skal vi se...? Hmm... Kan det tenkes at det har noe med økonomi og gjøre? Og uansett har hun rett på å bli respektert... Mvh Yvonne
Tusseline Skrevet 10. januar 2005 #13 Skrevet 10. januar 2005 Jeg begynner også å nærme meg 19, og forstår at du er veldig fortvilet. Heldigvis har vi det ikke slik her hjemme, men jeg råder deg til å ta en prat med moren din. Fortell henne at du har et stort ønske om å ha eiendelene dine i fred, og i såfall kan du kreve en nøkkel (dersom du ikke har fra før av da). Det burde hun skjønne, men det er som "en slank sexy dame" sier, hun har kanskje gjort dette bestandig og har vanskeligheter med å "gi slipp" og ser selv ikke helt problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå