AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #1 Skrevet 20. juli 2017 Kom inn på studier til høsten, og lurer på om jeg bør se etter bøker på amazon o.l for å gjøre det billigere? Ser noen av lærebøkene koster 800 kroner, og jeg synes egentlig det er veldig dyrt når det er emner som finnes på engelsk til 150-250 kroner (f.eks matematikk og programmering, mye av dette er jo å finne på nett også - helt gratis, men jeg liker å ha bøker så jeg kan skrible i de og lese på bussen). Skjønner ikke hvorfor lærebøkene med norske forfattere er så sykt dyre, når nyeste krim blir solgt til 300-350 kroner, er det så mye dyrere å skrive disse lærebøkene da - som det finnes 100 bøker om fra før av? Anonymkode: 11650...ed2
Neutral90 Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Tja, det spørs veldig. På noen studier er visse bøker viktig og det gir tyngde å kunne vise at du har forstått pensum på f.eks eksamen. Pensum kan også være vektlagt etter hva foreleser skal ha hovedfokus på og annen litteratur er da kun for å øke forståelse. Det spørs hva du skal studere (er det forskjellige teoretikere du må ha kjennskap til eller er det tolkningen av x som forfatter som er viktig å forstå?) :-) hva med å låne pensum på bibliotek?
Ankimaki Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Du kan låne på biblioteket som foreslått over, og de fleste selger bøker til halv pris. Meld deg inn i kjøp og salg grupper på facebook, se på Finn og Ibok.
Ankimaki Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 Anbefaler pensum i de fleste tilfeller, men du kan også sende melding til fakultetet eller se på gamle eksamensoppgaver for å se om det er andre bøker som kan passe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå