AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 Vi bor i en blokk, med fellesgarasje under blokkene og inngang til heisen direkte fra garasjen. De fleste naboene er høflige, hilser og holder døren åpen for hverandre. Mens andre ser at vi kommer tre meter unna, går inn og slenger igjen døra foran nesen på oss. Resultatet er at vi må sette fra oss poser, og pakkenelliker, finne frem nøkler for å komme oss inn. Er vi først, venter vi med døren åpen, og de bare smyger seg forbi uten å hilse eller noe. Noen av disse "hilseløse" tar heisen opp, setter ting i heisdøråpningen slik at vi må gå opp til øverste etasje. Når vi da går forbi så har de satt handleposen i heisdøren og gått inn. Er dette vanlig folkeskikk eller er det på tide å si noe og i tilfellet hva til disse irritasjonsmomentene av noen naboer? Ja, jeg er klar over at tilsnakk vil prelle av som vann på gåsa, dersom ikke pedagogikken er riktig. Anonymkode: ffeac...2b2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #2 Skrevet 20. juli 2017 Jeg hadde prøvd å ta en prat med dem, om å ikke sperre heisen ihvertfall. Funker ikke det så ta igjen. Vink og smil mens du lukker heisdøren, og hold igjen heisen fem minutter... Anonymkode: 5f03a...14e
mimmis25 Skrevet 20. juli 2017 #3 Skrevet 20. juli 2017 Akkurat det med heisen er uhøflig og dårlig, og noe man kan ta videre, men ellers tenker jeg at man er forskjellige og at man ikke kan forvente at alle naboer hilser og slår av en prat. Man vet jo aldri hva andre har å slite med. Kan jo være de er sånn for en grunn 😊
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 3 timer siden, mimmis25 skrev: Akkurat det med heisen er uhøflig og dårlig, og noe man kan ta videre, men ellers tenker jeg at man er forskjellige og at man ikke kan forvente at alle naboer hilser og slår av en prat. Man vet jo aldri hva andre har å slite med. Kan jo være de er sånn for en grunn 😊 Forventer ikke at de skal prate, men et hei, hvor mye energi krever det av folk? Siden vi bor øverst sender vi og heisen ned når vi har kommet opp etter å ha sett at andre i huset kommer med bilene sine. Men til disse hilseløse naboene gjør vi ikke det lengre. Anonymkode: ffeac...2b2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #5 Skrevet 20. juli 2017 4 timer siden, mimmis25 skrev: Akkurat det med heisen er uhøflig og dårlig, og noe man kan ta videre, men ellers tenker jeg at man er forskjellige og at man ikke kan forvente at alle naboer hilser og slår av en prat. Man vet jo aldri hva andre har å slite med. Kan jo være de er sånn for en grunn 😊 Jeg synes man kan forvente at naboer hilser, enten med nikk/blikk eller "hei", og holder døra åpen når man ser at noen kommer, særlig med mye å bære. Det sistnevnte synes jeg egentlig er å forvente av alle uavhengig om man er naboer eller bare skal ut døra i en butikk. Jeg ville imidlertid ikke ha tatt dette opp, men jeg ville ha reagert på det. Det med heisen kan man fint ta opp. Anonymkode: 938c4...b85
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #6 Skrevet 20. juli 2017 Har bodd på et slikt sted jeg også men aldri opplevd at noen okkuperer heisen på den måten. Veldig uhøflig oppførsel! Tror ikke det er vanlig akkurat. Hvis du får fått i naboene så si i fra at dere måtte gå opp alle trappene med armene fulle av handleposer mens heisen stod pga deres handlepose i døren, hvis ikke de er mulige å snakke til klag til borettslaget. Anonymkode: 4b05f...a62
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #7 Skrevet 20. juli 2017 Okkupasjonen av heisen tar du videre. Resten lar du ligge. Å sperre heisen slik skal ikke forekomme (også pga fare for driftsstans), men høflighet kan man ikke tvinge folk til. Anonymkode: 8c53d...90d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå