Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde sosionomer var en utdøende gruppe og en som ikke lenger får jobb. 

Anonymkode: af9b3...821

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

Anonymkode: af9b3...821

AnonymBruker
Skrevet

Sosionomer er langt fra dødende. Nå som NAV er blitt så stort og regelverket er blitt enormt komplisert og nesten umulig å tolke - har vi større behov for sosionomer enn noen gang. Norge er et regel-tyrrani og det er supert at noen vil utdanne seg til å forstå lovene og vite hva folk har rett på.

Anonymkode: e214d...f27

• Liker 2
Skrevet

Det var en delt forelesning for sosinomer og sosiolgoer på UiO for en tid tilbake. Der sa foreleseren at alle der kom til å havne på NAV. Forskjellen var bare at sosionomene kom til å stå bak skranken,

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på disse vordende studentene kommer til å innse hva slags yrke de har valgt. Etter femten år som sosionom har jeg fått nok! Er rett og slett drittlei andres problemer og det fantastiske innvikla regelverket vi har. Usj! Ser frem til ny jobb etter at jeg er ferdig med ny utdanning jeg tar nå. 😉

Anonymkode: 54fe7...bc5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 7/20/2017 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Lurer på disse vordende studentene kommer til å innse hva slags yrke de har valgt. Etter femten år som sosionom har jeg fått nok! Er rett og slett drittlei andres problemer og det fantastiske innvikla regelverket vi har. Usj! Ser frem til ny jobb etter at jeg er ferdig med ny utdanning jeg tar nå. 😉

Anonymkode: 54fe7...bc5

Hvilken utdanning tar du nå da? :D

Anonymkode: b7f80...d25

AnonymBruker
Skrevet

Er jo mange jobber for sosionomer, de jobber for Nav, de jobber innen rus, som miljøarbeidere innen psykiatri, og alle tenkelige andre institusjoner, noen jobber på sykehus, osv. 

Anonymkode: 17d67...854

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest det er skremmende at så mange har hode til å kunne trives med en slik utdanning/jobb.

Anonymkode: 82226...08a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synest det er skremmende at så mange har hode til å kunne trives med en slik utdanning/jobb.

Anonymkode: 82226...08a

Hvorfor det? Mine sosionomkollegaer gjør en utrolig viktig jobb for pasientene mine. De setter i gang viktige prosesser, både med arbeidsgivere, bolig, barn, videre behandlingssted om det skulle være nødvendig, økonomi osv. Det virker som om sosinomene på jobb trives med sitt yrke og har en svært spennende og variabel hverdag. 

Anonymkode: 94af5...d56

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal studere Sosialt Arbeid, og grunnen til det er at jeg ønsker å hjelpe samfunnet på en eller annen måte. 

Jeg har alltid likt å være hjelpsom, og jeg vil da bruke livet mitt på å hjelpe andre. Hva er vel ikke en bedre følelse enn den følelsen når noen du vet har hatt det vanskelig endelig kommer seg ut av alt det negative? Verden er urettferdig og farlig, spesielt for barn og unge. Da føler jeg at jeg burde hjelpe til, ikkr bare lukke øyne og ører og snu ryggen til. 

Skal jeg være helt ærlig så har div. tv-serier og filmer hjulpet meg med å finne ut at dette er det jeg vil gjøre. (Ironisk nok leste jeg en artikkel om dette på en nettavis i dag).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...