Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest degameros
Skrevet

Hva er sjansen for å komme inn på et studie jeg er 19 på (venteliste)? Studiet har 40 plasser, i fjor hadde den 35 plasser og det var 9 stykk som fikk tilbud etter suppleringsopptaket. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre lite sannsynlig. Du er avhengig at neste halvparten av de som har kommet inn sier fra seg plassen, og det skjer nok ikke. Håper du finner noe annet å drive med. 😊

Anonymkode: c756d...2e9

• Liker 2
Skrevet

Liten, dessverre. 

Gjest degameros
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre lite sannsynlig. Du er avhengig at neste halvparten av de som har kommet inn sier fra seg plassen, og det skjer nok ikke. Håper du finner noe annet å drive med. 😊

Anonymkode: c756d...2e9

Sant det, men jeg tenkte etter suppleringsopptaket opptak. Da er det jo etterfyllingsopptaket og jaja, man vet aldri. Kanskje jeg overtenker :(

Gjest degameros
Skrevet
5 timer siden, ninab82 skrev:

Liten, dessverre. 

Ikke engang i etterfyllingsopptaket? :( !

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ringe skolen å høre i stedet for? 

Anonymkode: 37e14...2b2

Gjest degameros
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ringe skolen å høre i stedet for? 

fungerer det sånn? At jeg må bare ringe de under etterfyllingsopptaket? Hva skal jeg si da? 

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si. At  9 stykk fikk tilbud etter suppleringsopptaket var ganske mange. Det kan hende ventelisten vil bli kortere også. Likevel ville jeg begynte å forberede meg på at du mest sannsynlig ikke kommer inn. Du kan ha flaks og akkurat komme inn, men du burde kanskje begynne å tenke på plan B?

Anonymkode: 62513...1b7

Gjest Margit Spat
Skrevet

Sjansen er ikke så veldig stor, men håpet er ikke helt ute, heller. De 18 foran deg på venteliste kan for alt vi vet stå på venteliste til flere andre studier som sto høyere opp på ønskelista. På den måten kan man hoppe ganske mange plasser. 

Gjest degameros
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å si. At  9 stykk fikk tilbud etter suppleringsopptaket var ganske mange. Det kan hende ventelisten vil bli kortere også. Likevel ville jeg begynte å forberede meg på at du mest sannsynlig ikke kommer inn. Du kan ha flaks og akkurat komme inn, men du burde kanskje begynne å tenke på plan B?

Anonymkode: 62513...1b7

At 9 stykker fikk tilbud er mye ja, spesielt når det var 35 plasser. Nå er det 40 plasser så jeg må nok vente til supplementering opptak og se hvor mange som blir tatt opp fra ventelista. Blir det mange (12?) så kan det jo hende at jeg har sjans under etterfyllingsopptaket. Jaja, hvis ikke blir det plan B.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan være heldig, men det er vanskelig å spå. Koster deg uansett ingenting å stå på venteliste.

Anonymkode: c09f7...04e

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, degameros skrev:

fungerer det sånn? At jeg må bare ringe de under etterfyllingsopptaket? Hva skal jeg si da? 

Da kan du spørre de om sjansen din i det minste. Og avtal et møte med en studieveileder om mulig, så kan du se om det finnes andre muligheter for deg om du ikke kommer inn :)

Gjest degameros
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du spørre de om sjansen din i det minste. Og avtal et møte med en studieveileder om mulig, så kan du se om det finnes andre muligheter for deg om du ikke kommer inn :)

Takk for det, har nr lagret nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...