Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt støttekalkulatoren og fått regnet ut at jeg får 28 000 ett eller annet i første omgang, og deretter 10 000 kr ett eller annet de andre månedene. Gjennomsnittlig pr måned rundt 12 000 kr i mnd. Jeg har to barn under 16, men neste år blir eldste 16 år, så neste år allerede får jeg mindre. 
Jeg har skal ha studentavtale under sykepleiestudie, og skal jobbe hver 3. helg + 4 uker i sommerferien med den avtalen, men regner med jeg kan ta på meg ekstra. Maksimalt med inntekt er 177 000 kr pluss noen hundre. I tillegg har jeg barnetrygd og "barnebidrag", dvs bidragsforskudd som er 2020 kr, fordi far ikke gidder å betale. 

Ikke nok med det, men så trodde jeg at vi skulle få avdragsfrihet på lånet, men det var blankt nei, fordi vi allerede har hatt snart 5 år på topplånet, og pga verdien på huset + lån, så får vi ikke videre avdragsfrihet - ergo vil det si 5000 kr ekstra i mnd fra november. :( 2500 kr på hver.
Jeg har regnet ut og ser at jeg må ha minst 20 000 kr i mnd for å dekke regninger + mat. Og da har jeg ikke noe til overs. 
Men jeg regner med at jeg kan tjene 14 000 kr i tillegg til de 12 000 kr (gjennomsnitt) jeg har i mnd på studielån? 

De fleste pleier å linke til lånekassens hjemmeside når man kommer med sånne spørsmål, men jeg vil gjerne ha historier fra virkeligheten fra voksne studenter i samme situasjon. Dette var en gedigen nedtur. :( 

Anonymkode: 1e51a...371

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg regner med at jeg kan tjene 14 000 kr i tillegg til de 12 000 kr (gjennomsnitt) jeg har i mnd på studielån? 

Ja. Dersom du kommer litt over er det eneste som skjer at en liten prosentdel ikke blir omgjort til stipend. Jo mer du eventuelt skulle komme over grensen, jo mindre blir omgjøringen. 

Anonymkode: 6881e...969

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så den eneste konsekvensen er at du får mer studiegjeld, og at mindre blir gjort om til stipend? Tror jeg kan leve med det hvis vi skal klare å komme oss rundt i hverdagen her hjemme.

Anonymkode: 1e51a...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...