Samantha Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 Kvinner med høy IQ gifter seg sjeldnere enn kvinner med gjennomsnittlig på IQ. http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article324497.ece Kvifor? Er ikkje intelligente kvinner attraktive? Har intelligente kvinner høgare krav? Er det ikkje "lurt" å gifte seg?
Fakse Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Vet ikke hvordan det er med IQ i forhold til utdannelse, men vet at kvinner med høy utdannelse sjeldnere finner en mann å dele livet med fordi de søker etter en med like høy utdannelse som dem selv. Kan være en sammenheng her.
Gjest LoisLane Skrevet 9. januar 2005 #3 Skrevet 9. januar 2005 Æsj, da har jeg bevist at jeg er dust. Men - en lykkelig dust.
Gjest Aurélie Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 Æsj, da har jeg bevist at jeg er dust. Men - en lykkelig dust. Kan jo hende du bare er helt gjennomsnittelig Høye ambisjoner hva gjelder utdanning og arbeid er sikkert en sentral årsak til at kvinner med høy IQ gifter seg sjeldnere enn de med gjennomsnittelig intelligens. Altså et ønske om å investere tid og engasjement i å etterstrebe personlige mål på den arenaen, istedenfor å stifte familie og "ofre" mange muligheter ift. karriere.
Gjest Catwoman Skrevet 9. januar 2005 #5 Skrevet 9. januar 2005 og kanskje kvinner med høy utdannelse også er mer opptatt av karrieren, og ikke har tid/lyst til å slå seg ned med n mann?
Gjest celine Skrevet 9. januar 2005 #6 Skrevet 9. januar 2005 Det er vel laaaaangt mellom hver mann som passer til en intelligent og sterk kvinne - dessverre. (..men de FINS...)
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #7 Skrevet 9. januar 2005 Fordi "intelligente" kvinner bor ute i ødemarken...der ingen vil ha dem!
Flowery Skrevet 9. januar 2005 #8 Skrevet 9. januar 2005 Jeg tror en grunn kan være at de kvinnene med høyest utdannelse er sterke kvinner og mange menn er redd dem. De sterke kvinnene er heller ikke redd for å stille krav til en mann. Og vi vet jo hva som skjer med mange menn da..
Samantha Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2005 Eg trur nok og at det kan vere som dokke seier her, at kvinner med høg intelligens har store ambisjonar mht karriere. Når dei har nådd måla sine, er dei gjerne godt over 30 år og alle dei "beste" mannfolka er opptatt for lenge sidan...
Samantha Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2005 Jeg tror en grunn kan være at de kvinnene med høyest utdannelse er sterke kvinner og mange menn er redd dem. De sterke kvinnene er heller ikke redd for å stille krav til en mann. Og vi vet jo hva som skjer med mange menn da..
Arkana Skrevet 9. januar 2005 #11 Skrevet 9. januar 2005 og kanskje kvinner med høy utdannelse også er mer opptatt av karrieren' date=' og ikke har tid/lyst til å slå seg ned med n mann?[/quote'] Det tror jeg også.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #12 Skrevet 9. januar 2005 Det er klart smarte kvinner ikek gifter seg....smarte kvinner vet at de går glipp av sin personlige frihet dersom de gifter seg/blir samboer. Det å ha en mann koster mye investeringer og energi. Så kommer rutinen, barna, kjøkkenet, matlagingen, rydding og klaging. Og bråk. Smarte kvinner ser inn i krystallkulen og ser et bilde de ikke liker: seg selv, mannen og barna skaper glede- ja vel- men hvor ble det av selvet, jeg'et og kvinnen som individ oppe i alt dette styret? Nei, se det. Uavhengighet er best.
Gjest Seleena Skrevet 9. januar 2005 #13 Skrevet 9. januar 2005 "Man ser oftere intelligente menn med dumme kvinner enne en intelligent kvinne med en dum mann"
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #14 Skrevet 9. januar 2005 Det er vel laaaaangt mellom hver mann som passer til en intelligent og sterk kvinne - dessverre. (..men de FINS...) Menn vil gjerne ha det så lettvint og enkelt som mulig. Og når de kommer hjem fra jobb vil de ha middagen på bordet. menn vil ikke høre om dagen til kvinnen, klaging og syting (som menn kaller det). Menn tåler ikke kvinner som setter agendaen. Da føler de seg ubrukelige.
Gjest TomKrus Skrevet 9. januar 2005 #15 Skrevet 9. januar 2005 Eg trur nok og at det kan vere som dokke seier her, at kvinner med høg intelligens har store ambisjonar mht karriere. Når dei har nådd måla sine, er dei gjerne godt over 30 år og alle dei "beste" mannfolka er opptatt for lenge sidan... Dette er bare en del av sannheten, da menn fint klarer å kombinere begge. Problemet for en ambisiøs og intelligent kvinne er at hun ikke like lett finner et husmorsemne som kan ta seg av hjem og familie.
Gjest Kari N Skrevet 9. januar 2005 #16 Skrevet 9. januar 2005 Jeg tror svaret litt kan være at kvinner som velger bort forhold er ambiøse og tenker karriere. Men det var vel bare litt av resultatet de fant? Det så ut som IQ falt om man giftet seg også. Resultat av IQ-tester varierer hele tiden, og selv om en viss logisk sans er iboende, så er mange av disse oppgavene "trene-opp-til-løsning-oppgaver". Altså kan folk forbedre veldig mye IQ om man øver seg, og folk kan få en god del dårligere om man ikke holder ved like med å løse slike oppgaver. Kvinner som gifter seg har forhold som må plaies og de får som regel barn, som også tar mye tid. Det er helt feil å si at smarte kvinner ikke gifter seg. Høy IQ innebærer ikke at man er smart. Det innebærer at man er flink til å løse et snevert utvalg av oppgaver. Så forskning har funnet ut at kvinner med høy Iq ikke gifter seg. Forskning har også funnet ut at kvinner som er gift lever lengre, og at de i gjennomsnitt er de som er lykkeliste.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #17 Skrevet 9. januar 2005 Dette er bare en del av sannheten, da menn fint klarer å kombinere begge. Problemet for en ambisiøs og intelligent kvinne er at hun ikke like lett finner et husmorsemne som kan ta seg av hjem og familie. Dette kan hun vel bare leie inn hjelp til? Dette er ikke et hinder for å finne en mann vel?
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #18 Skrevet 9. januar 2005 "Man ser oftere intelligente menn med dumme kvinner enne en intelligent kvinne med en dum mann" Det er sant. Det er sjelden man ser en intelligent kvinne og en dum mann. Derimot ser vi svært ofte en intelligent mann med en dum kvinne.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 9. januar 2005 #19 Skrevet 9. januar 2005 Enkelt og greit. Det "skal" være mannen som tjener mest, slik er det nok ennå, men jeg tror det er i ferd med å forandre seg. Ser mange par på min alder der kvinnen har høyere utdanning.
Flowery Skrevet 9. januar 2005 #20 Skrevet 9. januar 2005 Dette er bare en del av sannheten, da menn fint klarer å kombinere begge. Problemet for en ambisiøs og intelligent kvinne er at hun ikke like lett finner et husmorsemne som kan ta seg av hjem og familie. Menn klarer fint å kombinere både jobb og familie ja.. Ikke så rart det når de fleste ikke gjør en døyt i huset. De går på jobb og så dør de foran tv når de kommer hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå