Gå til innhold

Vente til bryllupsnatten?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen av dere jenter her inne som venter med sex til bryllupsnatten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal jeg være ærlig, så har ikke jeg og min kjære gjort det!

Men jeg har flere nære venner som har valgt det...og jeg ser ingenting i veien med noen av delene - all ære til de som velger å vente! :-) Det er jo individuelt, og etter mitt syne er det ingen fasit - men hver og en må gjøre det som føles rett for akkurat dem!!!

Skrevet

Sexen er jo en ganske stor del av et samliv, og hvis det absolutt ikke klaffer er det jo ganske dumt å finne det ut etter man har giftet seg. :roll: Så nei blir nok svaret.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ettersom jeg overhode ikke er kristen ser jeg ikke poenget med å gå rundt og holde tilbake noe så naturlig som sex :) Hvordan de som gjør det klarer det er over min forstand!

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes ikke det er galt hverkern å vente eller ikke. Respekterer absolutt de som gjør det!

Gjest celine
Skrevet

Nope! :-)

Så lenge jeg mener og kan stå for det jeg gjør og mine handlinger er et resultat av både føleleser OG fornuft, er jeg ikke avhengig av av en offentlig godkjenning.

Tvert imot er jeg selvstendig nok til å stole på egne meninger. Ingen andre vet bedre enn meg selv hvordan jeg har / føler det.

Mulig jeg provoserer mange med mitt innlegg, men det er så inderlig godt at vi ikke alle er like!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Nei! Synes sex er en såpass viktig del av et forhold... Kjipt å gå på en smell på bryllupsnatta liksom. Dessuten hadde jeg aldri i verden klart å vente :tunge1:

Skrevet

Jeg synes det er viktig å vite at samlivet fungerer før jeg gifter meg, og derfor har jeg testet både samboerskap og sex før jeg gifter meg. :sjarmor:

Mamma var kanskje hakket verre, hun ville ikke gifte seg før hun var sikker på at hun og pappa var istand til å få barn, hun var gravid da de giftet seg (og nei, det var ikke et uhell). :ler:

Skrevet

Jeg hadde en venninne som giftet seg for noen måneder siden og hun hadde ventet til bryllupsnatten.

Hun var bare 19 år og jeg tror hun følte hun måtte gifte seg for å ha sex (av hensyn til religion.) Både vi som venner og foreldrene syntes det var veldig ungt.

Skrevet

Nei, det ser jeg ikke poenget med. Jeg vil gjerne se om vi fungerer sammen seksuelt før vi bestemmer oss for å dele livet sammen.

Skrevet
Sexen er jo en ganske stor del av et samliv' date=' og hvis det absolutt ikke klaffer er det jo ganske dumt å finne det ut etter man har giftet seg. :roll: Så nei blir nok svaret.[/quote']

:Nikke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville aldri ventet av samme grunn som flere her skriver. Sex er en av de aller viktigste tingene for at et ekteskap skal fungere og det ville ha blitt en utrolig nedtur og ikke oppdage det før etter et evt. bryllup.

Tror nok mange av de som sparer seg virkelig får seg en på trynet og siden de ikke vil ha for mange hva-var-det-jeg-sa så holder de kjeft og lever sammen med et seksualliv som ikke fungerer, så etter noen år sprekker ekteskapet.

Skrevet

Er veldig enig her!!!!!

Vi har to barn sammen også så vi har ikke "spart" oss, HELDIGVIS!!!

Skrevet
Sexen er jo en ganske stor del av et samliv' date=' og hvis det absolutt ikke klaffer er det jo ganske dumt å finne det ut etter man har giftet seg. :roll: Så nei blir nok svaret.[/quote']

:Nikke:

Jeg synes det er et stort sjansespill å vente og tar ekteskapet alt for alvorlig til å ta den sjansen at samlivet ikke skal funke... Sex er for viktig til å tro at det vil ordne seg automatisk mellom to mennesker som kanskje er alt for ulike i den sammenhengen, bare man er glade nok i hverandre. Samtidig kan man få for store forventninger - som ikke blir innfridd - ved å vente til bryllupsnatten. Skjønner?

Skrevet

Nei, og det kunne jeg aldri ha tenkt meg å gjøre! Tenk om det ikke funket i det hele tatt i sengen! :o

Gjest jannetherese28
Skrevet

no way.hadde aldri klart å vente. og tenk om vi ikke passet sammen i senga og sex'en var dårlig... da hadde det vert for sent å angre på etter bryllupet......

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det argumentet med at man kanskje ikke passer sammen seksuelt er litt rart. Hva vil det si, egentlig? Man vet vel om man tenner på hverandre? Hvis man er så glad i hverandre og så trygge og åpne mot hverandre at man vil gifte seg, og ikke gifter seg for å få hatt sex, så betinger vel et godt sexliv av respekt og ønske om å gjøre det godt for partneren uansett? Hva er det som kan gå så galt? Bare lurer, jeg.

Skrevet
Jeg synes det argumentet med at man kanskje ikke passer sammen seksuelt er litt rart. Hva vil det si' date=' egentlig? Man vet vel om man tenner på hverandre? Hvis man er så glad i hverandre og så trygge og åpne mot hverandre at man vil gifte seg, og ikke gifter seg for å få hatt sex, så betinger vel et godt sexliv av respekt og ønske om å gjøre det godt for partneren uansett? Hva er det som kan gå så galt? Bare lurer, jeg.[/quote']

Både vanskelig og ikke, å skulle svare på det spørsmålet... Men det ligger vel rett og slett litt i kjemien! Noen mennesker fungerer veldig godt sammen i hverdagen, og tenner kanskje på hverandre...men så blir det helt feil i sengen!!! Det blir en slags krasj og man fungerer ikke sammen seksuelt. Men for all del, noen klarer det jo og for noen fungerer det, så det er jo som sagt helt opp til hver enkelt!!!

Skrevet

Vi har ikke venntet.

Ikke har jeg de helt store forventningene til bryllupsnatta heller (hva sex angår altså). Rykter fra gifte i vår omgangskrets tilsier at man er ofte utrolig sliten etter både en lang dag og mye planleging før dagen. Og det tror jeg vi også kommer til å være, så har ingen forventninger til at akkurat den natten skal være det helt store seksuelle høydepunktet i vårt liv. Men gleder meg sann ellers til den første natten som gift da :-)

Skrevet

Har vært gift i årevis, men melder meg på: Vi ventet absolutt ikke. Men: Til diskusjonen ovenfor vil jeg si: Hva innebærer det å seksuelt "passe sammen", da? Med hånden på hjertet - hvor mange av dere hadde fantastisk sex første gangen med kjæresten? Eller: Hvor mange hadde fantastisk sex først, og mindre fantastisk senere? Sex handler jo like mye om å vokse sammen etterhvert som forholdet utvikler seg, som å "passe sammen" første gang man kryper til køys. Å gå inn i et forpliktende forhold, enten som ektefolk eller samboere, må innebære en vilje til ikke bare å ta, men også å gi på dette området.

De som praktiserer "verdt å vente på" bør ihvertfall ikke ha urealistiske forventninger til bryllupsnatta. Og om første gang, i eller før ekteskap, blir en skuffelse, kan det jobbes med saken. Ellers er det vel ofte slik at "verdt å vente på"-folkene ofte gifter seg unge, og dessuten ofte gjør mye annet rart enn selve samleiet for de gifter seg. Grensen for hva som defineres som sex og ikke tøyes vel etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...