Gå til innhold

Noen som har/har hatt Rhodesian Ridgeback?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kreves for å ha en slik rase? 

Hvordan er din hverdag med Rhodesian ridgeback? 

Anonymkode: 5a322...8a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, min svigerfamilie har avlet på dem i mange herrens år og vi har en 6 år gammel Ridgeback nå. De krever svært mye i forhold til andre hunderaser jeg har hatt i løpet av livet (labrador, border collie og schäfer). Mye aktivitet og det kan være litt vrient å trene dem fordi de er sta, men så lenge du er konsekvent med dem i tillegg til å trene litt hver dag som valper vil det gå fint. 

Men ikke undervurder hard fysisk aktivitet, for de blir alle noen skikkelige pøbler om de ikke får ut all energien sin!

Anonymkode: 6eb65...20a

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som har 4 stk. De trenger mye trening, både mentalt og fysisk. Men de er herlige hunder med bra gemytt. 

Anonymkode: afb64...174

Skrevet

Jobbet på stall med 12 ridgebacks. Fantastiske hunder, og ypperlige vaktbikkjer. Så lenge de får ordentlig oppdragelse og masse mosjon er de en fryd. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som har en Thai Ridgeback. Vet ikke hvor like de to rasene er så kan være at svaret mitt ikke gjelder. 

Men den hunden er utrolig krevende og de skal nå adoptere den bort grunnet adferdsproblemer. 

Den er jo egentlig godheten selv, men den trenger utrolig mye fysisk og mental stimuli! Det har ikke denne hunden fått desverre og den utagerer ved å spise opp leiligheten, angripe andre hunder, konstant stressa.. 

Anonymkode: 9525e...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk rase - men IKKE for hvem som helst!

Anonymkode: dc7fa...ad9

AnonymBruker
Skrevet

Tydeligvis mye. 

Naboen drev oppdrett og de var gatas skrekk for å si det sånn..

Anonymkode: 0d219...088

AnonymBruker
Skrevet

Har en gutt, snart fire år. Veldig familievennlige hunder, og de er kjærlige. Men de er sterke og veldig stri. Du må jobbe mye med den, og være aktiv. Krever mye mosjon og psykisk stimulering. Det er viktig å dra ut og bli kjent med omgivelser tidlig, venne den til ting. Eks gå i byen, passere hunder og mennesker. Drive mye med miljøtrening. Grunnen til at jeg sier det, er fordi at vår hund kan reagere når han møter andre hunder på tur - når han går i bånd. Han blir usikker, og blir aggressiv - skal angripe den andre. Går fint overens med hunder som vi kjenner, så lenge de godtar han. Han legger seg ned for tisper og tåler å bli satt på plass, men reagerer tilbake hvis hunder angriper han. 

Med en så sterk hund , er ikke dette gøy , men vi jobber mye med det, drar ut og er ikke redd - så lenge vi har kontroll. Han var p å lydighetskurs og miljøtrening når han var liten, men vi slutter med miljøtreningen etter hvert og var for dårlig til å ta med hunden ut i områder med mye hunder når han var liten. Så det er viktig å tenke seg om før man anskaffer en sånn rase, en rase som er stor og sterk. Har hørt at tisper kan være litt lettere, men generelt er ridgeback ikke den letteste og ikke en rase som er så lett lydihetsmessig 

Anonymkode: 69fbb...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...