Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Er du medlem i en fagforening?  

85 stemmer

1. 1. Er du medlem i en fagforening?

• Ja
      73
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, Industri og Energi. Jobber innen petroleumsvirksomhet.

Jeg har vært medlem siden jeg var student pga gunstige forsikringer. I ettertid har det vært på bakgrunn av sikkerheten og muligheten til å være med å påvirke lønns- og arbeidsvilkårutvikling. Selv om jeg personlig ikke har hatt bruk for juridisk bistand, har jeg sett hvor viktig en sterk fagforening har vært i både oppgangs- og nedgangstider i sektoren.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, NTL. Jobber i staten

Anonymkode: 77abd...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Til nå ikke, men jeg har tenkt å melde meg inn i en bare for sikkerhet skyld. Ser etterhvert hvilken retning min bransje går i dessverre (nedskjæringer, færre folk som skal gjøre stadig mer, ubetalt overtid, får ikke avviklet all ferie osv.) så ser ikke ut til at det er en annen utvei. 

Anonymkode: 829a2...e68

Skrevet

Ja, er medlem i Fagforbundet men kommer til å velge et annet forbund når jeg er ferdig utdannet. Jeg har også vært tillitsvalgt. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, csb skrev:

Og jeg vil kalle deg naiv. 

Har til gode å oppleve at tvister mellom arbeidstaker og arbeidsgiver kommer overraskende, som regel har varsellampene lyst en god stund - og den kloke saken da tror jeg strengt tatt er å finne seg noe annet å gjøre. 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser jo såvidt din egen nesetipp. Din verden funker kanskje sånn, men du trenger ikke reise langt ut i verden for å se hvor lav lavtlønte kan lønnes når ingen kjemper deres sak. Fattige mennesker i full jobb.

Anonymkode: 6d321...b74

Håper at du også ser din egen nesetipp ;)

Ser forøvrig ikke helt sammenhengen mellom lavtlønte ute i verden og mitt eventuelle medlemskap i en fagforening?

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med i fagforening for alles skyld, ikke bare min egen. Det tror jeg de fleste er. Jeg synes det er viktig å kollektivt støtte opp fagforeningene. 

Anonymkode: 843e2...b4c

Nobelt motiv forsåvidt - likevel er det et faktum at fagforeningene ikke lenger klarer å forhandle frem bedre eller mer aktuelle goder for meg enn hva jeg selv klarer.

Dessuten har deler av fagforeningene en sammenblanding med politikken jeg virkelig ikke har sansen for. 

Anonymkode: 68bd5...f6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er stipendiat og medlem av Veterinærforeningen (Akademikerne).

Anonymkode: fd3be...81e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er medlem i NTL Forsvaret, har vært medlem i 17år.

Anonymkode: 1ed93...f3f

Skrevet

Nei. Var medlem i LO i 2 mnd, vil ikke være med å støtte AP's valgkamp. 

Statlig sektor

• Liker 1
Skrevet

Ja, utdanningsforbundet :)

Og derfor: 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2017 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Ser ofte at det snakkes om å melde seg inn i en fagforening når det er snakk om Bl.a personalsaker, lover og rettigheter.

Andelen av fagorganiserte i Norge (og Europa) synker stadig, og er nå på det laveste nivået på veldig lenge.

Så jeg lurer på om folket her inne er medlem i en fagforening, eller ikke. 

Fint om dere også kommenterer hvilket yrke/sektor det er snakk om, og hvorfor/hvorfor ikke dere er organisert?

Anonymkode: b3990...16b

Langtidsutdannet (8 år fra universiteter Norge/utland) og er IKKE fagorganisert.

Oppstår det problemer hyrer jeg advokathjelp innen arbeidsrett.

Folk må gå, da finner en seg noe annet.

Anonymkode: a5caa...c33

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har til gode å oppleve at tvister mellom arbeidstaker og arbeidsgiver kommer overraskende, som regel har varsellampene lyst en god stund - og den kloke saken da tror jeg strengt tatt er å finne seg noe annet å gjøre. 

Håper at du også ser din egen nesetipp ;)

Ser forøvrig ikke helt sammenhengen mellom lavtlønte ute i verden og mitt eventuelle medlemskap i en fagforening?

Nobelt motiv forsåvidt - likevel er det et faktum at fagforeningene ikke lenger klarer å forhandle frem bedre eller mer aktuelle goder for meg enn hva jeg selv klarer.

Dessuten har deler av fagforeningene en sammenblanding med politikken jeg virkelig ikke har sansen for. 

Anonymkode: 68bd5...f6f

Tja, foreningene i Akademikerne er blå/Høyrevridde.

Anonymkode: a5caa...c33

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

ja, er medlem av Fagforbundet. jobber i helsesektoren. er medlem fordi det er en trygghet og på grunn av innboforsikringen. Fagforbundet har hjulpet meg flere ganger :) har også hatt bruk for forsikringen et par ganger ;)

Skrevet

Ja, er medlem i Handel og Kontor. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er organisert i Fagforbundet og jobber i barnehage, er utdannet barne- og ungdomsarbeider. Jeg er organisert fordi jeg vil være sikker på å få hjelp om jeg trenger det, vi har gode fordeler gjennom fagforbundet (veldig bra innboforsikring, mange medlemsfordeler i LO).

Anonymkode: d5355...bfa

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akademikerne.

Anonymkode: 3981c...746

Skrevet

Fagforbundet -LO. 

Skrevet

Ikke med i noe, klarer meg fint selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...