yytrsd Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 Hei, er det noen som starter på odontologistudiet ved Bergen?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 Er mange som ikke kom inn på Medisin som gjør det.. Anonymkode: a4983...517 1
yytrsd Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mange som ikke kom inn på Medisin som gjør det.. Anonymkode: a4983...517 Lol, jeg hadde over 61 i konkurransepoeng (primærkvoten).... og kunne lett kommet inn på medisin. Men støtter delvis påstanden om at brorparten av søkerne har medisin som førstevalg ...
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mange som ikke kom inn på Medisin som gjør det.. Anonymkode: a4983...517 Av nysgjerrigheten skyld: Er første året på medisin og tannlege likt, slik at de flytter over etter første året? Anonymkode: eee7b...3d5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Noen som studerer på UIB og kan fortelle hvordan studiet er lagt opp ift. medisin og ernæring? Går vi sammen de 2 første årene? Hvor mange emner og eksamener er det normalt å ha i løpet av ett semester? Er ex.phil eksamen det første semesteret, altså jul. 2017? Anonymkode: 0292d...ee2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som studerer på UIB og kan fortelle hvordan studiet er lagt opp ift. medisin og ernæring? Går vi sammen de 2 første årene? Hvor mange emner og eksamener er det normalt å ha i løpet av ett semester? Er ex.phil eksamen det første semesteret, altså jul. 2017? Anonymkode: 0292d...ee2 1. Du går igjennom pensum med lærer i faget. Noe teori, noe praksis 2. Ja, en del av tiden gjør dere det 3. 6 stk 4. Ja, stemmer det håper det hjalp Anonymkode: 6417d...131
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Av nysgjerrigheten skyld: Er første året på medisin og tannlege likt, slik at de flytter over etter første året? Anonymkode: eee7b...3d5 Ja, det stemmer Anonymkode: 6417d...131
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 5 timer siden, yytrsd skrev: Hei, er det noen som starter på odontologistudiet ved Bergen? Jeg gikk der ifjor Anonymkode: 6417d...131
yytrsd Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #9 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk der ifjor Anonymkode: 6417d...131 Du går der fremdeles? Vet du hvordan bytte fungerer mellom odontologi og medisin? Er det mulig å hoppe over fra odontologi til medisin til 2. året dersom du kommer inn gjennom samordna etter første? Jeg var litt usikker på om jeg skulle velge odontologi/medisin, men gikk for odontologi pga interessen... Er det virkelig 12 eksamener i løpet av 1 år ( to semester) ? Det er jo ufattelig mye...... Noen som vet hvordan forøvrig kjønnsfordelingen er i studiet? Har hørt at det er overveiende del av jenter? opp i mot 70-85 % ? Endret 19. juli 2017 av yytrsd
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 Noen som har gått forskningslinjen og kan fortelle meg om hvordan det har vært? Studietoppløpet forlenges med ett år sist jeg sjekket :o Anonymkode: 0292d...ee2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #11 Skrevet 19. juli 2017 6 timer siden, yytrsd skrev: Lol, jeg hadde over 61 i konkurransepoeng (primærkvoten).... og kunne lett kommet inn på medisin. Men støtter delvis påstanden om at brorparten av søkerne har medisin som førstevalg ... Morsomt at du først avviser påstanden for deretter å bekrefte den i neste avsnitt.. Hva du har eller ikke nevnte jeg ingenting om.. Anonymkode: a4983...517 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #12 Skrevet 19. juli 2017 4 minutter siden, yytrsd skrev: Du går der fremdeles? Vet du hvordan bytte fungerer mellom odontologi og medisin? Er det mulig å hoppe over fra odontologi til medisin til 2. året dersom du kommer inn gjennom samordna etter første? Jeg var litt usikker på om jeg skulle velge odontologi/medisin, men gikk for odontologi pga interessen... Er det virkelig 12 eksamener i løpet av 1 år ( to semester) ? Det er jo ufattelig mye...... Noen som vet hvordan forøvrig kjønnsfordelingen er i studiet? Har hørt at det er overveiende del av jenter? opp i mot 70-85 % ? Men siden du spør om mulig overgang til medisin her er det vel tvilsomt om du kom inn.. Anonymkode: a4983...517 2
yytrsd Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #13 Skrevet 19. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Morsomt at du først avviser påstanden for deretter å bekrefte den i neste avsnitt.. Hva du har eller ikke nevnte jeg ingenting om.. Anonymkode: a4983...517
yytrsd Skrevet 19. juli 2017 Forfatter #14 Skrevet 19. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men siden du spør om mulig overgang til medisin her er det vel tvilsomt om du kom inn.. Anonymkode: a4983...517 Jeg spør fordi jeg var veldig usikker på om jeg skulle gå medisin/odontologi. Det sistnevnte fristet mest pga. interessen, rammene og fremtidsmulighetene, men jeg hadde samtidig vanskeligheter med å ekskludere medisin pga. en generell interesse for humanbiologien, muligheter for spesialisering og status/lønn. Lurte derfor bare på om en slik overgang var mulig gitt at man hadde et høyt nok snitt.
maria.magdalena83 Skrevet 19. juli 2017 #15 Skrevet 19. juli 2017 4 minutter siden, yytrsd skrev: Jeg spør fordi jeg var veldig usikker på om jeg skulle gå medisin/odontologi. Det sistnevnte fristet mest pga. interessen, rammene og fremtidsmulighetene, men jeg hadde samtidig vanskeligheter med å ekskludere medisin pga. en generell interesse for humanbiologien, muligheter for spesialisering og status/lønn. Lurte derfor bare på om en slik overgang var mulig gitt at man hadde et høyt nok snitt. Jeg spør av ren nysgjerrighet. Er det høyere status å være lege enn tannlege? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #16 Skrevet 20. juli 2017 6 timer siden, yytrsd skrev: Du går der fremdeles? Vet du hvordan bytte fungerer mellom odontologi og medisin? Er det mulig å hoppe over fra odontologi til medisin til 2. året dersom du kommer inn gjennom samordna etter første? Jeg var litt usikker på om jeg skulle velge odontologi/medisin, men gikk for odontologi pga interessen... Er det virkelig 12 eksamener i løpet av 1 år ( to semester) ? Det er jo ufattelig mye...... Noen som vet hvordan forøvrig kjønnsfordelingen er i studiet? Har hørt at det er overveiende del av jenter? opp i mot 70-85 % ? 1. Jeg går der enda ja 2. ikke helt sikker, men det skal nok gå bra.. 3. jeg det går fint 4. ja det er veldig mange eksamener, men de er lagt opp litt rart.. 5 av de er kun halv dag, altså ikke en hel eksamen. Så 7 hele og 5 halve. 5. I min klasse var det ca 75% jenter. Anonymkode: 6417d...131
yytrsd Skrevet 20. juli 2017 Forfatter #17 Skrevet 20. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Jeg går der enda ja 2. ikke helt sikker, men det skal nok gå bra.. 3. jeg det går fint 4. ja det er veldig mange eksamener, men de er lagt opp litt rart.. 5 av de er kun halv dag, altså ikke en hel eksamen. Så 7 hele og 5 halve. 5. I min klasse var det ca 75% jenter. Anonymkode: 6417d...131 Artig! Hvordan er egt. eksamen på universitet ift. VGS mtp. varighet, hvor omfattende den er, strykprosenten og karakterer (normalfordeling)?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #18 Skrevet 20. juli 2017 1 time siden, yytrsd skrev: Artig! Hvordan er egt. eksamen på universitet ift. VGS mtp. varighet, hvor omfattende den er, strykprosenten og karakterer (normalfordeling)? Det er mye mer stoff og vanskeligere spørsmål så klart. Varighet på vanlig eksamen er 5 t og på halv er den 2,5 t. Strykprosenten er 23% ifjor på alle eksamener samlet. Anonymkode: 6417d...131
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #19 Skrevet 20. juli 2017 10 timer siden, maria.magdalena83 skrev: Jeg spør av ren nysgjerrighet. Er det høyere status å være lege enn tannlege? Ja, er nok det. Først og fremst pga inntakskravene, studiet, selve yrket og fra et historisk perspektiv. Men odontologi er vel et prestisjestudiet... Anonymkode: 0292d...ee2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #20 Skrevet 20. juli 2017 Kanskje ikke høvelig å komme med dette spørsmålet her: Men hvordan er ex.phil? Er det mange som stryker på det? Har hørt at Bergen har to modeller; seminar og eksamensmodell.. Har også hørt at de fleste stryker ved eksamensmodellen? Anonymkode: 0292d...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå