hytteost Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 Jeg kom inn på rettsvitenskap uib. Vet det er mange bøker å kjøpe, men hvor kan jeg finne ut av hvilke?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 IKKE kjøp bøker før litt etter skolestart. Du finner de som regel på emnesidene, men de kan endre seg frem til skolestart. Det er heller ikke slik at du MÅ kjøpe alle bøkene på pensumlisten. Hør på eldre studenter! Anonymkode: 90e1c...ffd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Sjekk egne "kjøp og salg av pensumbøker"-grupper på Facebook for studiet/skolen din Men vent til studiestart/ferdig pensumliste er klar med å kjøpe bøker. Har brent meg på det selv. Om du vil kjøpe nytt så sjekk priser på nett først, prser kan variere veldig. Anonymkode: 3ec18...2cf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk egne "kjøp og salg av pensumbøker"-grupper på Facebook for studiet/skolen din Men vent til studiestart/ferdig pensumliste er klar med å kjøpe bøker. Har brent meg på det selv. Om du vil kjøpe nytt så sjekk priser på nett først, prser kan variere veldig. Anonymkode: 3ec18...2cf Adlibris er som regel billigst av norske butikker dersom man vil ha nye bøker, men det går også an å kjøpe i utenlandske nettbutikker. Ibok.no er også supert for å kjøpe brukte bøker i tillegg til Facebookgruppene du nevner. Anonymkode: 90e1c...ffd
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Ikke kjøp alle bøkene på pensumlisten og vent til skolestart. Mange av bøkene er unødvendige og rådyre. Du vil ikke betale 1000 kr for en bok du ikke engang skal åpne. Anbefaler adlibris. Hilsen kommende 3.årsstudent. Anonymkode: e4f4d...583
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: IKKE kjøp bøker før litt etter skolestart. Du finner de som regel på emnesidene, men de kan endre seg frem til skolestart. Det er heller ikke slik at du MÅ kjøpe alle bøkene på pensumlisten. Hør på eldre studenter! Anonymkode: 90e1c...ffd Eldre rettsvitenskapstudent ved UiB her! Det holder i massevis å kjøpe boken, eventuelt bøkene, som er hovedlitteratur. Kjenner personlig nærmest ingen som kjøper bøkene som er opplistet som tilleggslitteratur. Uansett, ved UiB tar du ved jussen ett og ett fag, så det mest normale er å kjøpe bøkene etterhvert som en tar fagene utover året. Du trenger også årets lovsamling (til bruk på eksamen). Pleier å kjøpe bøkene på nett avhengig av hva som er billigst. Ellers går det også an å kjøpe brukt. Jussen har en Facebook-side for kjøp og salg, men ellers finnes det også egne nettsider. Mitt beste tips er å lese godt i forkant av arbeidsgruppene. Da får du så mye mer ut av dem. Jeg var arbeidsgruppeleder for studenter på første avdeling, og det som gikk igjen var at de rett og slett ikke hadde lest nok i forkant, og at de forventet å nærmest få argumenter slengt etter seg uten noe arbeid. Anonymkode: 0d15b...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå