AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #1 Skrevet 19. juli 2017 En trener i tillegg? Jeg veier ca 52 kilo og vil bli strammere. Jogget 10 km igår og til sammen iflg mobil/skritt teller forbrente jeg ca 739 kcal på aktivitet. Førte inn all mat på lifesum og hadde vel ca 50 kcal igjen på slutten av dagen. Med dette matinntaket sulter jeg hverfall ikke. Spiser variert: feks grove knekkebrød, suppe til middag, omelett/egg, youghurt uten sukker. Ingen drikke med kcal i. 2000 kcal er jo mye, men når man er i aktivitet er det vel ikke så ille? Anonymkode: fac8e...161 1
Pringle Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 Hva er mye, hva er lite? Spør du om hva vi synes? Er det relevant? Du kan bruke BMR-kalkulatorer for å estimere ditt kaloribehov, men virkelige, påltelige data får du kun gjennom observasjoner og målinger - tilstrekkelig nøyaktig loggførong av matinntak og kroppsvekt over noe tid. Hvis du holder stabil en sunn, normal vekt og liker å være i aktivitet, spiser du passe. 4
britz Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Hvis du veier så lite og vil bli strammere, bør du rette fokuset over på styrketrening. Aner ikke hvor høy du er, men 52 kilo er ikke så mye uansett. Tenker da at du ikke her altfor mye fett å kvitte det med, men at du trenger litt muskler. 2000kcal er helt greit da, for det kreves mat for å bygge muskler. Og nei, du blir ikke bodybuilder med det første med det kalori inntaket 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 48 minutter siden, Pringle skrev: Hva er mye, hva er lite? Spør du om hva vi synes? Er det relevant? Du kan bruke BMR-kalkulatorer for å estimere ditt kaloribehov, men virkelige, påltelige data får du kun gjennom observasjoner og målinger - tilstrekkelig nøyaktig loggførong av matinntak og kroppsvekt over noe tid. Hvis du holder stabil en sunn, normal vekt og liker å være i aktivitet, spiser du passe. BMR er totalt irrelevant. Du mener vel TDEE? Det er også svært subjektivt. Anonymkode: 88c2d...686 2
Pringle Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: BMR er totalt irrelevant. Du mener vel TDEE? Det er også svært subjektivt. Anonymkode: 88c2d...686 Nei, jeg mener BMR-kalkulator. Det er det de kalles; de beregner både BMR og TDEE (BMR er ikke totalt irrelevant, fordi TDEE regnes ut på grunnlag av bla BMR, men BMR er ikke tilstrekkelig informasjon til å være særlig nyttig for noe). Og ja, aktivitetsnivå er svært subjektivt, derfor anbefaler jeg å måle inntak og resultater, hvis man har behov for det. Endret 19. juli 2017 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 (endret) 52 kg er for mange en helt sunn og normal kroppsvekt. Små kropper trenger heller ikke så mye energi, oghele greia med at damer skal spise 2000 kcal er bare tull. Det passer slettes ikke for alle. Hvis du har tracket aktivitet og kalorier og kommer ut med +/- 50 kcal, så spiser du nok ganske passe. Jeg råder deg til å fokusere mer på styrketrening og kutte ut så lange cardioøkter som 10 km. Det vil virke mot sin hensikt hvis du skal bygge muskler (og det er sånn du strammer opp). Hvis du vil trene cardio, så løp intervaller eller driv med sirkeltrening, ikke løp 10 km "hele tiden" Anonymkode: 4fb11...c13 Endret 19. juli 2017 av sofie777 2
sofie777 Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 Tråd og innlegg er ryddet for brukerdebatt og svar til dette sofie777, mod
mapanda Skrevet 22. juli 2017 #8 Skrevet 22. juli 2017 Med denne aktiviteten du beskriver over så burde du ligge på 2000-2500, dersom du ønsker resultater av det du holder på med. Forbrenner du mer enn du spiser kan du ende opp med å gå opp i vekt dersom du fremdeles trener hardt fordi kroppen går i sparemodus. Så prøv å få i deg rundt dette og ha fokus på karbohydrater og proteiner,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå