Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest undrer
Skrevet

Hei.

Hvilke faresignaler bør man se etter om forholdet går mot slutten?

I forholdet altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Vanskelig å si egentlig, siden alle forhold er forskjellig.

Noe kan jo være; mye krangling, snakker lite sammen, lite sex..

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

mindre sex. man steller seg mindre. og man legger på seg.

Skrevet

Hei,

Kommer selvfølgelig veldig ann på hva slags forhold det er. Bor dere sammen? Har dere også barn sammen, hvor gamle er dere? Hvor lenge har dere vært sammen.

Fra tidlig ungdom, har jeg en del forhold som tok slutt. Jeg har fått fyken, og sagt fra til noen at jeg ikke ville mer. (Nå er jeg over 30 og har 3 barn og er fortsatt lykkelig sammen med barnas Mor, men hun har vært på vei ut engang. Noe vi heldigvis har jobbet oss gjennom).

Ungdom:

De gangene jeg tenkte at her var det noe muffens, altså at jenta kanskje ikke følte det rette. Jeg spurte de aldri (2 stk), begge gangene stemte min annelse og bekymring. Så du merker det.

Samboer/barn/gift/langvarig:

Da er det jo mye mer som holder dere sammen liksom. Man må også regne med at ting går litt opp og ned. Nedgang i seksuell aktivitet er et ganske sikkert tegn, selv om dette varier litt alikevel altså. Men jeg tror ofte at det at det er mindre sex er et signal, baste. Noen damer mener kanskje noe annet her, men om de er helt ærlige så er dette et signal.

Hvordan reagerer den andre når du skal kysse han/henne? Trekker de seg ofte unna?

Svarer mann hyggelig tilbake dersom, du sender en koselig hilsen på mai, sms eller tilsvarende? Eller svarer de da kun på spørsmålet, når du også har skrevet noe hyggelig. (ikke noe sikkert tegn da, folk er ulike) Men om svarene har endret seg fra koselige tilbake, til bare sakelige så er det ofte et tegn vill eg tro.

Tror også det ofte er slik at, dersom du føler at det er noe galt. Så er det ofte noe galt også?

Dersom dette er et langvarig forhold, så er det unasett noe galt. I og med at du sitter med den følelsen synes no eg.

Spør den det gjelder, ofte kan partnere ikke være helt ærlige her. Man vill nødig såre, fordi om man selv har en down periode liksom. Men se i øynene i den andre så blir det lettere og tolkesvaret, og vanskeligere for den andre å ta en "hvit en". Fortell at det bekymrer deg og plager deg, det er lov!!

Gjest undrer
Skrevet

Hei .

Vi er samboere m to barn.Har vært sammen i 5 år.

Vi sender aldri kose meldinger til hverandre.Kan ikke erindre at jeg har fått det noen gang.Kun gid feks.

Videre er sexn ok. Men kysser gjør vi nesten aldri,utenom sex. Det savner jeg. Har sagt det,men det har ikke endret seg.

Skrevet

Hei,

Det at dere aldri kysser uten sex er ganske litt rart da, synes jeg i alle fall. Men dette er jo bassert på min erfaring og hva jeg liker liksom.

Når dere har 2 barn sammen, så er det vel legitimt å snakke om dette. Spørre han rett ut liksom? Men mange sliter jo litt i småbarns årene da, så akkurat det tror jeg er ganske normalt altså. Det har vi gjort i alle fall, den minste er 1 år nå.

Vi har fått det mye bedre igjen nå, men det er etter at hun har etterlyst at vi snakker litt om de tingen og setter av litt tid til hverandre.

Har du snakket med han om det?

Gjest undrer
Skrevet

Hei.

Joda,vi har pratet om det flere gang.

Ingenting endres. Jeg er litt redd her.For forholdet. Fordi jeg føler meg så tom.Når man ikke får noe tilbake.da har man tilslutt ingenting å gi heller.

Vet ikke hvorfor vi ikke kysser. Jeg savner det sånn.

Har tatt det opp så mange ganger.Får kun et suss før han drar på arbeid.

Skrevet
Hei.

Joda,vi har pratet om det flere gang.

Ingenting endres. Jeg er litt redd her.For forholdet. Fordi jeg føler meg så tom.Når man ikke får noe tilbake.da har man tilslutt ingenting å gi heller.

Vet ikke hvorfor vi ikke kysser. Jeg savner det sånn.

Har tatt det opp så mange ganger.Får kun et suss før han drar på arbeid.

Kan ikke du prøve deg en kveld dere begge har lagt dere f.eks?

Legg deg inntil han og begynn med å kysse han.

Se hva som skjer da? :)

Skrevet

Heisann.

Vi kysser kun når vi har sex,skreiv om det tidligere.Hvis jeg kysser el så får jeg kun suss jeg.

:)

Skrevet
mindre sex.

Det stemmer faktisk ikke. Undersøkelser viser at sex er noe av det siste som "forsvinner" i dårlige forhold, de fleste fortsetter å ha sex på ren rutine. Kyssing, klemming og kosing derimot, det er det som forsvinner først.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis et forhold går mot slutten vil jeg si at "faretegn" er at den ene blir likgyldig, og gjerne begynner å ta ekstra godt vare på seg selv. Det gjelder jo å være i best mulig "stand" når man skal ut på markedet igjen....

Hvis man krangler er det fortsatt følelser tilstede. Det er når man ikke orker å krangle lenger at det virkelig er fare på ferde. Likevel er selvfølgelig ikke hyppige krangler bra heller, det gjør en utrolig sliten og lei, og kan bidra til at man etterhvert begynner å skru av følelsene isteden. Man orker ikke å engasjere seg. Og da blir man jo lett likegyldig...

Skrevet

innerst inne. Jeg har alltid kunne føle når mine forhold går mot slutten. det er vanskelig å si noe spesifikt , men en vet det bare. det tror jeg den andre parten gjør også. Kall det intuisjon eller hva du vil, men sånt er neo en føler

Skrevet

Da mitt siste forhold var inne i de siste krampetrekningene(etter fem år), så jeg ikke faresignalene selv, og overbeviste meg selv om at alt var OK. Dessverre er tankens kraft sterk. I ettertid ser jeg selvsagt alt mye klarere...

Skrevet

Det stemmer faktisk ikke. Undersøkelser viser at sex er noe av det siste som "forsvinner" i dårlige forhold, de fleste fortsetter å ha sex på ren rutine. Kyssing, klemming og kosing derimot, det er det som forsvinner først.

Det tror jeg også. Kommunikasjonssvikt er også et faresignal.

Gjest Lizzie28
Skrevet

Hvis han aldri prioriterer deg.

Hvis han fester mye, alltid med kompiser.

Da tror jeg det er fare på ferde....

Gjest trissie
Skrevet

Er det barn i bildet?

I samarbeidet om barna er det veldig enkle og klare tegn på hvordan forholdet klarer seg. Jeg har en artikkel som forteller veldig bra om det og som jeg fikk tilsendt en gang.

Det reddet vårt forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...