Gå til innhold

Sko med støtte som skal krabbes med i bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 14 mnd begynner snart i bhg og han har for litt siden begynt å reise seg selv fra gulvet og gå. Han er fortsatt litt ustødig i gangen, så han trenger derfor sånne "lær å gå" sko til utebruk. Han krabber fortsatt ganske mye, så de vi har er ganske store og klumpete, og detter gjerne av ved krabbing.

Noen som vet om det selges noe ala joggesko med hælkappe? Helst med borrelås. :) 

Anonymkode: b8cbd...23b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tror vi brukte Stonz i perioden før vår begynte å gå mer enn han krabbet. Etterpå var det Ecco sine begynnersko, de var lette og satt godt på foten. Vanlige gummistøvler begynte vi ikke med før han hadde gått en stund, vi brukte vanntette fotposer hvis jeg ikke husker helt feil. 

Anonymkode: 216a9...9c6

Skrevet

Hadde som ab over brukt stonz fremfor sko når barnet krabber mer enn det går. Vi begynte ikke med sko før vår hadde gått en stund.

Skrevet

Så små barn skal ikke ha sko med støtte eller joggesko. De skal ha sko med god hælkappe ute (sjekk ecco) eller stonz. Inne skal de helst gå barbeint eller med sokker med antiskli eller skinntøfler f.eks fra Nøstebarn. Dette for at musklene i foten skal fritt på utvikle seg optimalt. Sko med støtte vil hindre at foten utvikler gode muskler. Det gjør ikke noe om barnet er litt ustødig, de lærer fort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spurt om råd i skobutikken. Selv jobber jeg i barnehage og ser at sånne poser til å ha på beina er veldig kronglete spesielt i sommerhalvåret. Iallfall om barnet er aktivt, og reiser seg litt, tar noen steg hvis voksne holder han i hånda, osv. 

Anonymkode: 0e1bb...ec3

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spurt om råd i skobutikken. Selv jobber jeg i barnehage og ser at sånne poser til å ha på beina er veldig kronglete spesielt i sommerhalvåret. Iallfall om barnet er aktivt, og reiser seg litt, tar noen steg hvis voksne holder han i hånda, osv. 

Anonymkode: 0e1bb...ec3

Enig. Stonz/ fotposer har en tendens til å gli av foten. (Jobber også i bhg) Ville heller satset på eccosko eller noe slikt som satt skikkelig på foten. 

AnonymBruker
Skrevet
På Wednesday, July 19, 2017 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Sønnen min på 14 mnd begynner snart i bhg og han har for litt siden begynt å reise seg selv fra gulvet og gå. Han er fortsatt litt ustødig i gangen, så han trenger derfor sånne "lær å gå" sko til utebruk. Han krabber fortsatt ganske mye, så de vi har er ganske store og klumpete, og detter gjerne av ved krabbing.

Noen som vet om det selges noe ala joggesko med hælkappe? Helst med borrelås. :) 

Anonymkode: b8cbd...23b

Barn skal ikke ha sko før de går mer enn de krabber. Inntil da er fotposer rette fottøyet. 

Anonymkode: 3437e...c84

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, ViljaH skrev:

Så små barn skal ikke ha sko med støtte eller joggesko. De skal ha sko med god hælkappe ute (sjekk ecco) eller stonz. Inne skal de helst gå barbeint eller med sokker med antiskli eller skinntøfler f.eks fra Nøstebarn. Dette for at musklene i foten skal fritt på utvikle seg optimalt. Sko med støtte vil hindre at foten utvikler gode muskler. Det gjør ikke noe om barnet er litt ustødig, de lærer fort.

Dette er hva jeg har lært også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...