Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

M

Endret av LaLatina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke fraskrive seg farskapet. Han kan jo selvfølgelig velge å ikke være en del av barnets liv, men han må betale barnebidrag uansett.. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Han kan si fra seg foreldreretten, trolig vil mor ha foreldreretten allerede fra fødsel av om de ikke har samme folkeregistert adresse. 

Men ikke farskapet. Han har økonomisk ansvar i 18 år og han har for alltid en livsarving all arver obligatorisk part på lik linje med fremtidige barn. 

Bortsett fra penger og arv kan han selv velge bort tid med sitt eget barn. Jeg håper for hans del at han ikke gjør det. Om moren er så grusom og farens god så vil barnet ha best av at far har hovedansvaret. 

Anonymkode: 1323d...c1d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Siden begge er junkies bør bv gripe inn pronto og omplassere den. Et barn har krav på trygge foreldre og trygge omgivelser.

Anonymkode: 23af2...396

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, LaLatina skrev:

Hei !  Nå kommer et utrolig langt innlegg med et spørsmål jeg setter pris på å gå svar på etter jeg forklarer alt. 

Sliter med å vite hvor jeg skal starte da dette er en drit vanskelig situasjon og da jeg gjør meg klar  til å bli angrepet av folk som ikke klarer å sette seg i andres sko.

jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år ca. For et år siden ca fortalte han meg en hemmelighet han skammer seg mye over.

Det var en periode for sånn ca 3 år siden hvor han misbrukte rus en god del og var borti en dame som var i samma miljø noen få ganger . Han kutta henne ut fort  samtidig som han prøvde å fikse livet sitt og kutte ut rus og dårlig miljø osv.  Et år senere ringer denne uansvarlige dama og forteller da at hun er gravid med hans kid og at han blir født om typ 2-3 uker.

Han var og  er forøvrik enda ikke klar. OG vil for det første ikke ha noe med den dama å gjøre da han selv ikke skjønte hva han var dum nok til å være borti i de tilstandene han pleide å være i , og ikke har han lyst på barn nå som han er på vei opp i livet. 

Han ba ikke om dette og syntes det er helt på tryne at damer har rett til å ta et så stort å viktig valg uten at den andre parten er med å bestemme og bare skal tvinge en person med på noe de ikke vil være en del av. Å tvinge et barn på noen som ikke ønsker å ha det og ikke kontakt med moren til den ungen heller for den saks skyld, er helt sykt. 

Jaja jeg vet han kunne brukt kondom osv, jeg skal ikke si noe på det men ja , som sagt rusa perioder. Not trying to excuse him to much though. Han skjønner ikke selv hvordan han kunne være så sykt idiot.men dama er ikke noe særlig skarp i hodet når hun velger å beholde ungen til en Dude hun rota med  i fylla og ikke minst sier ifra 2 uker før fødselen ?!  What the actual fuck?

Jeg blir irritert av tanken på hele situasjonen og han  fatter heller ikke hva som gikk gjennom den lille hjernen hennes når hun tok det valget for han. 

Jeg følte jeg måtte forklare grundig for å ikke bli dømt da jeg har lest tidligere lignende innlegg hvor jeg ser folk ikke svarer på hva man egentlig spørr og istedet velger å dømme og slenge dritt fordi de selv er mødre eller bare sliter med å sette seg i andres situasjoner kun fordi de  har barn eller Whatsoever. 

UANSETT!  Her kommer endelig spørsmålet ;

Hvordan kan han avskrive seg farskap eller foreldre rett ? Han er bestemt på at han ikke vil ha noe med han eller den dama å gjøre og det er seriøst hans endelige valg. Så vær så snill ikke tvil på det eller spør om han er sikker på det fordi jeg ser på han at han mener det når han sier det. 

Takk til den som gadd å lese og håper dere vil forstå situasjonen. 

Hilsen jente 22 år .

Har han tatt farskapstest og vet 100% at barnet er hans? 

Så lenge dem ikke var samboere når barnet ble født så fikk mor automatisk foreldreansvaret alene. Men farskapet er ikke mulig å skrive fra seg med mindre barnet blir adoptert av en som vil være barnets far. Han er derfor pliktig til å betale barnebidrag for barnet! Barnet vil også arve han om han går bort.

• Liker 3
Skrevet

Et svangerskap varer ikke et år, har han testet dna? Det er den eneste måten å komme unna farskapet på. 

Er han far, kan han ikke velge å ikke være far, han kan bare velge om han vil være en god far eller en dårlig. Å ikke se seg tilbake til sitt lille barn med en mor fra rusmiljø er ikke særlig til far eller særlig til menneske.

Du har misforstått abortloven. Den gir rettigheter for en gravid til å avbryte et svangerskap. Ingen andre. Alle kvinner har også full rett til å ikke avbryte svangerskapet. 

Det er ingen forskjell på barn som blir til ved et uhell og planlagte barn, som tilsier at uplanlagte barn passer best i søpla. Så lenge hun holder seg unna rus og gir barnet sitt god omsorg, hvilken rett har du til å dømme henne for at hun ikke avsluttet livet til sitt eget barn fordi en tilfeldig ons kanskje ville ønsket det? Jeg ville i hvertfall ikke latt en ons ta de viktigste beslutningene i livet mitt, og en avgjørelse om liv eller død for et barn jeg hadde i magen.

Fars valg handler om hva slags person han vil være. Å skylde på dama er et blindspor.

• Liker 7
Gjest Coolaid
Skrevet
3 timer siden, LaLatina skrev:

Hei !  Nå kommer et utrolig langt innlegg med et spørsmål jeg setter pris på å gå svar på etter jeg forklarer alt. 

Sliter med å vite hvor jeg skal starte da dette er en drit vanskelig situasjon og da jeg gjør meg klar  til å bli angrepet av folk som ikke klarer å sette seg i andres sko.

jeg og kjæresten min har vært sammen i 2 år ca. For et år siden ca fortalte han meg en hemmelighet han skammer seg mye over.

Det var en periode for sånn ca 3 år siden hvor han misbrukte rus en god del og var borti en dame som var i samma miljø noen få ganger . Han kutta henne ut fort  samtidig som han prøvde å fikse livet sitt og kutte ut rus og dårlig miljø osv.  Et år senere ringer denne uansvarlige dama og forteller da at hun er gravid med hans kid og at han blir født om typ 2-3 uker.

Han var og  er forøvrik enda ikke klar. OG vil for det første ikke ha noe med den dama å gjøre da han selv ikke skjønte hva han var dum nok til å være borti i de tilstandene han pleide å være i , og ikke har han lyst på barn nå som han er på vei opp i livet. 

Han ba ikke om dette og syntes det er helt på tryne at damer har rett til å ta et så stort å viktig valg uten at den andre parten er med å bestemme og bare skal tvinge en person med på noe de ikke vil være en del av. Å tvinge et barn på noen som ikke ønsker å ha det og ikke kontakt med moren til den ungen heller for den saks skyld, er helt sykt. 

Jaja jeg vet han kunne brukt kondom osv, jeg skal ikke si noe på det men ja , som sagt rusa perioder. Not trying to excuse him to much though. Han skjønner ikke selv hvordan han kunne være så sykt idiot.men dama er ikke noe særlig skarp i hodet når hun velger å beholde ungen til en Dude hun rota med  i fylla og ikke minst sier ifra 2 uker før fødselen ?!  What the actual fuck?

Jeg blir irritert av tanken på hele situasjonen og han  fatter heller ikke hva som gikk gjennom den lille hjernen hennes når hun tok det valget for han. 

Jeg følte jeg måtte forklare grundig for å ikke bli dømt da jeg har lest tidligere lignende innlegg hvor jeg ser folk ikke svarer på hva man egentlig spørr og istedet velger å dømme og slenge dritt fordi de selv er mødre eller bare sliter med å sette seg i andres situasjoner kun fordi de  har barn eller Whatsoever. 

Hvordan kan han avskrive seg farskap eller foreldre rett ? Han er bestemt på at han ikke vil ha noe med han eller den dama å gjøre og det er seriøst hans endelige valg. Så vær så snill ikke tvil på det eller spør om han er sikker på det fordi jeg ser på han at han mener det når han sier det. 

Hilsen jente 22 år .

Jeg kjenner at jeg blir provosert av innlegget. 

Du kan heller ikke diktere svarene du får her selv om det kan virke som om du prøver det. 

Jeg har full forståelse av at dette er en vanskelig situasjon for deg og kjæresten din, men dette handler om å ta ansvar for det man gjør i livet. Kjæresten din bør manne seg opp og ta ansvaret han har så godt han kan etter beste evne. Han trenger ikke bli superpappa men kan likevel fungere som pappa for dette barnet. Jeg syns dere to skal begynne å tenke på selve barnet enn dere selv- Kan du tenke deg belastningen å vokse uten kjærlighet fra en far? - det er en stor belastning og et stort savn for et menneske gjennom livet.

Du unnskylder kjæresten din samtidig som du kaller barnets mor for uansvarlig. Ser du ikke selv hvor dobbeltmoral dette er? Du skriver at barnets mor er "uansvarlig", at hun tvinger på ham et barn og at hun tok valget alene om å få barn. Han har selv valgt, rus ingen unnskyldning, å bli pappa. Sannheten er at han har valgt å bli pappa like mye som henne gjennom sine handlinger. 

Jeg forslår at din kjæreste tar en farskaps test for å finne ut om han virkelig er faren. Er han det bør han for barnet og sin egen del begynne å etablere et forhold til barnet etter beste evne. 

Jeg foreslår at du skriver ut ditt eget innlegg, putter det en konvolutt og limer det igjen. Gi det til en venn som sender det til deg om noen år. Jeg er sikker på at du da ser det som vi andre ser med litt andre øyne når du er blitt litt eldre. 

Jeg ønsker kjæresten din lykke til med å finne frem til pappa rollen. 

Gjest Coolaid
Skrevet
6 minutter siden, Biloba skrev:

Et svangerskap varer ikke et år, har han testet dna? Det er den eneste måten å komme unna farskapet på. 

Er han far, kan han ikke velge å ikke være far, han kan bare velge om han vil være en god far eller en dårlig. Å ikke se seg tilbake til sitt lille barn med en mor fra rusmiljø er ikke særlig til far eller særlig til menneske.

Du har misforstått abortloven. Den gir rettigheter for en gravid til å avbryte et svangerskap. Ingen andre. Alle kvinner har også full rett til å ikke avbryte svangerskapet. 

Det er ingen forskjell på barn som blir til ved et uhell og planlagte barn, som tilsier at uplanlagte barn passer best i søpla. Så lenge hun holder seg unna rus og gir barnet sitt god omsorg, hvilken rett har du til å dømme henne for at hun ikke avsluttet livet til sitt eget barn fordi en tilfeldig ons kanskje ville ønsket det? Jeg ville i hvertfall ikke latt en ons ta de viktigste beslutningene i livet mitt, og en avgjørelse om liv eller død for et barn jeg hadde i magen.

Fars valg handler om hva slags person han vil være. Å skylde på dama er et blindspor.

:klappe: Dette.

Skrevet
4 timer siden, LaLatina skrev:

Hilsen jente 22 år .

Skal prøve å ikke dømme her, men synes faktisk ikke synd på han. Han visste god at ved å ha sex, kan man få barn. Selv om han var i en rusa periode eller ei. Men, er han sikker på at barnet er hans? En kvinne går gravid i 9 måneder, og du sier det gikk ett år før hun tok kontakt? Forskjell på 1 år og 9 mnd.. :) 

Han kan si fra seg foreldreretten, men han må uansett bidra med bidrag i 18 år fremover. At han ikke ønsker å ta sin del av ansvaret for det uskyldige barnet, er helt hinsides galt. Er damen fortsatt i rusmiljøet? Da burde ikke barnet bo hos henne. Da burde dere faktisk gjøre noe, så barnet kan få en fin oppvekst.. 

Vel, til han, så må han ta sin del av ansvaret. Ikke rømme unna. Husk at barnet er uskyldig. Selv om barnet må vokse opp med eventuelt ustabil mor, så trenger barnet ansvarlige, trygge og gode voksne rundt seg. Var ikke mannen din på vei opp? Da synes jeg han kan oppføre seg voksent, ikke tenke på sitt eget ego, men på barnets beste. 

Forstår situasjonen, og klarer meg å sette meg inn i andres sko, men når det gjelder uskyldige barn som kommer til verden, så blir jeg provosert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rus i en periode i livet betyr ikke at bare fordi man sluttet så blir de dårlig valgene man tok i den perioden borte. 

jeg ville revurdert forholdet mitt om det kom frem at kjæresten min hadde fått ett barn som han ikke ville ta noe ansvar for. Det sier nesten mer om han enn det gjør om barnemoren.

Anonymkode: a6c96...93d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For å svare på det du spør om: 

Har han signert på papirer som far? Altså erkjent farskapet på skjema hos folkeregisteret eller hvor det nå er man gjør det? Vært innom kontoret og legitimert seg og signert? 

Hvis han ikke har gjort dette er han ikke registrert noe sted som far, og kan dermed sno seg unna farskap. 

Men hvis han har skrevet under så kan han ikke trekke det tilbake uten videre. 

Anonymkode: a9232...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Som flere påpeker går man gravid i 9 mnd, ikke i ett år, så han bør ta en test. Barnet må være ca to år på nåværende tidspunkt,  har han betalt barnebidrag i disse årene?? 

Anonymkode: b4332...d20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...