Gå til innhold

Litt lei meg....eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julaften 2004 kom min kjære lillebror, som jeg er så utrolig glad i, og fortalte at han og samboeren hadde giftet seg en uke ftidligere...Helt hemmelig, men sammen med hennes søster og mann... De hadde vært forlovere til hverandre og ingen andre visste noe før julaften. Vi har vært forlovet siden mai i fjor, og alle vet vi skal gifte oss i juli. Det ble mye styr rund dette, og mange i familien "mobbet" meg litt og sa at "ja, da kom han deg i forkjøpet" o.l. Jeg ble for det første lei meg for at jeg ikke hadde fått være med i min brors bryllup, men følte at de tok all "oppmerksomheten" fra oss og vårt bryllup, selv om det er en stund til. Likevel; det gikk over når jeg hadde pratet litt med min bror, og er selvsagt glad de fikk en fin dag, og for at de har giftet seg slik de ville.

Men; nå kommer de og sier at de skal ha fest en mnd. før bryllupet vårt.... Ikke en formell bryllupsfest, sier de, men det er visst et "krav" fra alle involverte familier at de holder fest. En mnd. før vårt bryllup. Vi skal ha stort kirkebryllup med mange tilreisende gjester (håper vi da...). Nå har "piffen" gått litt ut av meg, og jeg kunne nesten bare tenke meg å gjøre det hemmelig jeg og, så kan de bare styre for seg selv. Føler at vårt bryllup kommer helt i skyggen av deres feiring. Vi gjør det jo mer tradisjonelt, ikke så "kult" og "tøft" som de har gjort det.

Huff.Er lei hele greia. Gifter meg bare en gang og vil at det skal være spesielt, både for oss og gjestene....

Trenger noen kloke synspunkter nå.... :cry: :-x :evil: :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Når de har gått hen og giftet seg "i hemmelighet",legger de egentlig ikke opp til den helt store feiringen,syns jeg.Vennefest,kanskje, men ikke en der man inviterer "rubb og stubb"av gamle grandtanter og søskenbarns barn.Siden din bror og hans kone(forutsett at dere har et godt forhold,da) visste,og har visst en god stund, at dere skal gifte dere til sommeren, syns jeg det er litt ufint å holde festen en mnd før, og "kuppe"litt av deres feiring. Er et følelsesladet tema,det er ihvertfall sikkert, og litt vanskelig å se det hele svart/hvitt.Dere burde ihvertfall ta et møte,dere parene, og se om dere ikke kan komme fram til en løsning som kan tilfredsstille alle-jeg kan jo godt skjønne at din bror også vil feire at han har giftet seg! :-)

Skrevet

Auch!

Dette kan jeg godt forstå at er gledelige, så vel som kjipe nyheter!!!

Jeg mener, som du nevner, er du jo glad for at lillebror har giftet seg slik han vil og at han og hans kone nå er lykkelige!

Men jeg synes kanskje det er litt dårlig timing å holde fest så tett opp til deres bryllup...særlig når deres bryllup er noe som har vært planlagt en stund!

Piffen går fort ut av slikt! :-?

Jeg har litt "problemer" med min kommende svigerinne selv! Hun skulle også plutselig gifte seg...enda de visste vi lenge hadde planlagt bryllup, og aller først tenkte de å gifte seg kun 8 uker før oss! :tunge1: Da KLIKKET jeg og sambo, så nå skal de gifte seg et halvt år i forveien... Men allikevel byr det jo på litt ergrelse og irritasjon, fordi flere gjester kommer langveisfra og må bruke mye penger over "kort tid" på flere bryllup! Samtidig er denne blivende bruden en mester i å gjøre andres tanker og ideer til sine egne, og jeg går i frø!!! :roll:

Men jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, som råd! Synes bare du og din tilkomne skal stå på krava og gjøre dagen deres til noe helt spesielt allikevel!!! Ok, så er det mer tradisjonelt, men jeg synes det er vel så fint som noe "hipt" og "kult"!!! Alle er vi forskjellige, og vi må gjøre det som gagner oss aller best... :wink:

Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg kanskje dere kunne tatt det opp med broren din!? I alle fall sagt at de gjerne må ha en fest, men at de kanskje kan holde den på et litt annet tidspunkt?!? Det er jo lov til å ytre ønsker og meninger, og han forstår det nok, hvis han får tenkt etter!!!

Man kommer langt med en sivilisert samtale... Kanskje broren din ikke helt har skjønt hvor viktig denne dagen er for deg???

Jeg kan trøste jeg - anytime, for jeg vet som sagt litt om hvordan du har det!

Ønsker deg masse lykke til - dere kommer til å få en fantastisk dag uansett!!! :-)

Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold til min bror, og kona hans er veldig grei. Tror de forstår oss begge to, men siden de var to par som giftet seg sammen, er det ikke bare to familier som er involvert. Dessuten virker det som om hennes familie har mer de skulle sagt i den forbindelse, siden begge døtrene giftet seg samtidig... Da er det vel ikke helt enkelt for min bror å stoppe det hele og si at de må ta hensyn til at søsteren hans skal gifte seg....

De fleste i familien skjønner ikke at jeg blir skuffet og lei meg, det er liksom ingen som tar så mye hensyn til hva jeg føler....bortsett fra broder'n, da...Han var veldig redd for hvordan jeg ville reagere i utgangspunktet, så han bryr seg nok, men har kanskje ikke så mye han skulle sagt...

Ja, ja.Er nok lite jeg kan gjøre med alt dette. Vi skal uansett gjøre vår dag til noe helt spesielt, og kose oss sammen med dem vi er glade i....Trodde eldri det skulle bli slik som dette.... :-?

Skrevet

Må dei ha det akkurat då, då?

- Kan dei ikkje ta det litt nærmare no?

Er vel litt meir normalt å ta festen tettare opptil bryllupet enn det dei har vald? Ikkje veit eg. Berre ein tanke..

Skrevet

Skjønner godt at du blir litt skuffet over at de skal ha fest bare en måned før ditt bryllup. Er det en spesiell grunn til at de venter så lenge med å ha festen? Du kan jo kanskje ymte frempå om de kanskje kunne hatt den litt tidligere? :klem: Sender en liten trøsteklem uansett, jeg.

Skrevet

Skjønner godt at du blir lei deg. Men akkurat nå er du mye mer opptatt av bryllup en del resten av folka rundt deg, så du får bare bære over med dem.

Du kan jo spørre broren din om de ikke kan ha det litt lenger før. Eller litt etter. Evt. ikke invitere alle de som er invitert i bryllupet.

Catzy

• 2 uker senere...
Skrevet

Det meste ordner seg... De skal ha en ganske uhøytidelig fest i slutten av april, og det er mye fordi min kjære bror hadde sagt at de måtte ta hensyn til vårt bryllup....Er bare helt utrolig glad i den broren min!!!!! :-) :P:hjerter:

Skrevet

Så bra.

Det lønner seg å snakke sammen. :)

Catzy

Skrevet

Det har du helt rett i ,Catzy!!! Jeg og mi bror har alltid hatt et godt forhold, så det var godt dette ikke kom mellom oss..Er ikke alle det går like bra for sikkert... :-? Lykke til alle sammen!!! :-)

Skrevet
følte at de tok all "oppmerksomheten" fra oss og vårt bryllup, selv om det er en stund til. (...)Men; nå kommer de og sier at de skal ha fest en mnd. før bryllupet vårt.... Ikke en formell bryllupsfest, sier de, men det er visst et "krav" fra alle involverte familier at de holder fest. En mnd. før vårt bryllup.

Jeg synes du høres skikkelig sutrete ut jeg!

Du kan da ikke forvente at det ikke skal holdes fester/brylluper i nærheten av ditt bryllup.

Hva er det du er så redd for? At du ikke skal få nok oppmerksomhet?

Blir helt matta av å lese at du ble fortvilet på julaften da alle i familien pratet om broren din sitt valg. Vel hvorfor skulle de ikke?? Det kan kanskje hende de synes det var en grei avveksling fra å bare måtte prate om deg og ditt?? :wink:

Skrevet

He,he...Du er nå morsom... :hoho: Vi snakker absolutt ikke "bare om mitt".... Dessuten forstår de aller fleste hva jeg mener, til og med min bror. Men, hjelpe meg, du må nå bare mene det du vil... :-) Har det fint, jeg...både jeg og min bror... :ler:

Skrevet

Annie78 - tror de aller fleste som har lest innlegget ditt skjønner veldig godt hva du mener :wink:

Godt dere har fått snakket ut om det, du og din bror :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...