vafle Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Dersm man er trøtt og uopplagt kan man gjerne tenke dithen at man mangler vitaminer eller lignende. Hva kan man prøve fra apoteket for å bøte på dete? Veldig dumt spørsmål sikkert, shoot me 😂
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 29 minutter siden, vafle skrev: Dersm man er trøtt og uopplagt kan man gjerne tenke dithen at man mangler vitaminer eller lignende. Hva kan man prøve fra apoteket for å bøte på dete? Veldig dumt spørsmål sikkert, shoot me 😂 Ta kontakt med fastlegen din, og fortell det som du forteller her, og spør om å få tatt diverse blodprøver slik at fastlegen kan finne ut om du eventuelt mangler vitaminer eller om det er annen årsak til dine symptomer. Anonymkode: 505d9...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 35 minutter siden, vafle skrev: Dersm man er trøtt og uopplagt kan man gjerne tenke dithen at man mangler vitaminer eller lignende. Hva kan man prøve fra apoteket for å bøte på dete? Veldig dumt spørsmål sikkert, shoot me 😂 Du skal aldri proppe i deg vitaminer uten først å ha fått påvist mangel i en blodprøve hos lege. Vanlige multivitaminer eller Tran i anbefalt dose kan du prøve men ikke noe mer. Alt har bivirkninger, i for store doser. Anonymkode: a5efb...d51
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 Gå til fastlegen og ta blodprøver. Det eneste en selv kan ta bør være multivitaminer UTEN vitamin A,D og K som finnes på apoteket fordi du ikke bør ta for mye fettløselige vitaminer. I tillegg kan man ta tran. https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-multi-uten-a--d--og-k-vitamin-100stk-915202p Anonymkode: ed03c...028
Pringle Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 (endret) Jeg ville angrepet dette fra to sider samtidig. 1) Gjennomgang av kosthold- og søvnrutiner. Hvordan er det med stress, trener du for mye/for lite? 2) Blodprøver hos fastlegen, følg legens anbefaling mht tilskudd. Endret 19. juli 2017 av Pringle
Blod Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 Det spørs jo helt hva du mangler. Ta en blodprøve så finner du det ut 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #7 Skrevet 25. juli 2017 B-complex og multivitamin. Anonymkode: 592f2...7b7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #8 Skrevet 25. juli 2017 Dere som surrer med fastlege og blodprøver: Dere er klar over hvor lave verdier som er "innenfor verdien" på blodprøver i Norge? 😂 Anonymkode: 592f2...7b7
Pringle Skrevet 25. juli 2017 #9 Skrevet 25. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som surrer med fastlege og blodprøver: Dere er klar over hvor lave verdier som er "innenfor verdien" på blodprøver i Norge? 😂 Anonymkode: 592f2...7b7 Ja. Jeg hadde topp blodverdier, og jeg var egentlig underernært, men ingen tenkte over det fordi jeg også var overvektig, og jeg var vant til å være uttafor, uopplagt og ha digre blåmerker. Jeg tenker at "normalen" er gjennomsnittsverdier for folk som er testet, og hvem er det, jo det er de som hangler, og at folk har varierende følsomhet for underskudd. Men svaret er ikke i tabletter, men i bedre, mer variert og balansert kosthold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå