Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersm man er trøtt og uopplagt kan man gjerne tenke dithen at man mangler vitaminer eller lignende. Hva kan man prøve fra apoteket for å bøte på dete? Veldig dumt spørsmål sikkert, shoot me 😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, vafle skrev:

Dersm man er trøtt og uopplagt kan man gjerne tenke dithen at man mangler vitaminer eller lignende. Hva kan man prøve fra apoteket for å bøte på dete? Veldig dumt spørsmål sikkert, shoot me 😂

Ta kontakt med fastlegen din, og fortell det som du forteller her, og spør om å få tatt diverse blodprøver slik at fastlegen kan finne ut om du eventuelt mangler vitaminer eller om det er annen årsak til dine symptomer.

Anonymkode: 505d9...d2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, vafle skrev:

Du skal aldri proppe i deg vitaminer uten først å ha fått påvist mangel i en blodprøve hos lege. Vanlige multivitaminer eller Tran i anbefalt dose kan du prøve men ikke noe mer. 

Alt har bivirkninger, i for store doser. 

Anonymkode: a5efb...d51

Skrevet (endret)

Jeg ville angrepet dette fra to sider samtidig.

1) Gjennomgang av kosthold- og søvnrutiner. Hvordan er det med stress, trener du for mye/for lite?

2) Blodprøver hos fastlegen, følg legens anbefaling mht tilskudd.

Endret av Pringle
Skrevet

Det spørs jo helt hva du mangler. Ta en blodprøve så finner du det ut

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

B-complex og multivitamin. 

Anonymkode: 592f2...7b7

AnonymBruker
Skrevet

Dere som surrer med fastlege og blodprøver: Dere er klar over hvor lave verdier som er "innenfor verdien" på blodprøver i Norge? 😂

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som surrer med fastlege og blodprøver: Dere er klar over hvor lave verdier som er "innenfor verdien" på blodprøver i Norge? 😂

Ja. Jeg hadde topp blodverdier, og jeg var egentlig underernært, men ingen tenkte over det fordi jeg også var overvektig, og jeg var vant til å være uttafor, uopplagt og ha digre blåmerker. Jeg tenker at "normalen" er gjennomsnittsverdier for folk som er testet, og hvem er det, jo det er de som hangler, og at folk har varierende følsomhet for underskudd.

Men svaret er ikke i tabletter, men i bedre, mer variert og balansert kosthold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...