Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker en del vann på jobb, har en Imsdal-flaske med drikketut. Men hvilken kjøpeflaske er god? Har hatt eva solo (skrukork), men det ble tungvindt. Contigo sine synes jeg pakningen spretter fort utav, og er vanskelig å få inni... tips? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes CAMELBAK flaskene er bra, men de er kanskje i det dyreste laget. Spørs hvilken prisklasse du er ute etter?

De har både med kork og tut. Jeg har selv flere med både kork og tut fordi mor har en eller annen grunn hamstret inn (har ikke handlet på Fjellsport, men viser deg bare eksempel). 

https://www.fjellsport.no/catalogsearch/result/?q=cambelbak drikkeflaske

Anonymkode: 803d9...1d2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, vafle skrev:

Jeg drikker en del vann på jobb, har en Imsdal-flaske med drikketut. Men hvilken kjøpeflaske er god? Har hatt eva solo (skrukork), men det ble tungvindt. Contigo sine synes jeg pakningen spretter fort utav, og er vanskelig å få inni... tips? :)

Imsdalsflasker og andre engangsflasker er ikke egnet til gjenbruk. Du kan få i deg stoffer fra plasten i flasken. Dette har det vært tråder på her inne før, og det er grundig opplyst om i media. 

Jeg bruker Eco Pure fra Tupperware, kjøpt både på finn og Ebay. 

Anonymkode: 533a5...a78

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker nalgene sine flasker. I det siste har jeg brukt Nalgene "on the fly".

822115

• Liker 1
Skrevet

Har ikke noen forslag til god vannflaske, men nå etter å ha trykket meg inn på innlegget må jeg nok kjøpe meg en jeg også. For jeg er flink til og ta flaskene mine i gjenbruk, uten å ha tenkt på at jeg kan få i meg stoffer fra plasten i flasken! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har CAMELBAC podium chill og er fornøyd. 

Anonymkode: 64b26...b59

Skrevet

Veldig fornøyd med Camelbak. 

Skrevet

Takk for mange tips, kom gjerne med flere :) er alle camelback med "sugerør"? Skulle gjerne hatt en tilsvarende patent som imsdal, men synes vanlige sportsdrikkeflasker har for stor drikketut

Gjest Peanut
Skrevet

Jeg bruker en glassflaske fra BKR som man kan få kjøpt på Kicks. Man får 250ml, 500ml eller 1L. Selv har jeg en på 500ml. 

De ser sånn ut av type og finnes i flere farger: 0812746020835-1.jpg&size=7&type=0&interp

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Cavia skrev:

Jeg liker nalgene sine flasker. I det siste har jeg brukt Nalgene "on the fly".

822115

Denne er helt genial. Og så mye bedre enn Camelback, som er høyest overvurdert. Dust tut på kamelen. 

Nalgen sine flasker smaker ikke plast heller. Og denne tuten får man i seg vannet raskere enn sånne silikonsugetuter hvor man må jobbe og slite for en liten sipp med vann. 

Anonymkode: 7ba3f...7c2

AnonymBruker
Skrevet

Camelback flaskene kan ikke jeg fordra. Drikketutene er umulig å få rene, og det samler seg ekkelt belegg inni dem. Dermed råtner de i tutene etter en stunds bruk. (Bruker de bare til vann). 

Løsningen på drikketutene deres burde være ulovlige. Folk drikker jo av en ansamling av bakterier og andre mikroorganismer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker kun drikeflasker i stål eller glass. Det sies at camelbak og contigo er BPA frie, men det er andre stoffer i plasten som heller ikke er heldig å få i seg.

Er veldig fornøyd med flaskene fra BKR, Lifefactory og Klean Kanteen. Om du ønsker type Imsdal tut på flasken er disse flaskene fra Klean Kanteen supre:

http://www.outnorth.no/klean-kanteen/532ml-kanteen-classic-sport-46124#BrushedStainless

Denne størrelsen får også plass i drikkebeltet mitt så den er fast partner på løpetur. Aldri noe bismak på vannet heller.

Anonymkode: 7c19d...c2a

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing

sofie777, mod

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Denne syns jeg er veldig god, Casall ECO Glass Bottle .

Skrevet

Jeg har bestilt en klean kanteen med tut fra ebay, som vist ovenfor:) lurer også på lifefactory med tut (ikke lik patent) men synes den var litt dyr å kjøpe i tillegg 😆

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, vafle skrev:

Jeg har bestilt en klean kanteen med tut fra ebay, som vist ovenfor:) lurer også på lifefactory med tut (ikke lik patent) men synes den var litt dyr å kjøpe i tillegg 😆

Hvilken tut på Lifefactory er det du vurderer? Kids flaskene har en nedfellbar tut, den er veldig god og lekker ikke i sekken. Men den flip cap tuten som de har syns jeg er tullete. Selve tuten var god å drikke av, men hetten som skal dekke tuten er ikke tett så jeg har endt opp med å bare bruke skrukorken da jeg har flaskene i vesken og med meg på farten. :)

Skrevet

Bilderesultat for camelbak drikkeflaske

Camelbak. Du slipper å bøye hodet bakover når du skal drikke fra flasken, som er veldig praktisk når du skal fokusere på noe annet (jobb, trening, bil) 

AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2017 den 0.38, vafle skrev:

Jeg kan ikke fordra camelback sine flasker!! Den du burde gå for hvis du vil ha noe som ligner imsdal sin, er tupperware sin flaske. Den er helt fantastisk, har den både til meg selv og ungene. Kommer i forskjellige størrelser og farger, så her er bare den jeg har, 7,5 dl. (Barna mine har 5 dl)

IMG_1767.PNG

Anonymkode: 2a2ab...072

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken tut på Lifefactory er det du vurderer? Kids flaskene har en nedfellbar tut, den er veldig god og lekker ikke i sekken. Men den flip cap tuten som de har syns jeg er tullete. Selve tuten var god å drikke av, men hetten som skal dekke tuten er ikke tett så jeg har endt opp med å bare bruke skrukorken da jeg har flaskene i vesken og med meg på farten. :)

En med vanlig tut, sånn som på imsdal :) synes at slike flip cap ser ut som de har begrenset levetid :)

AnonymBruker
Skrevet
På 19.7.2017 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Camelback flaskene kan ikke jeg fordra. Drikketutene er umulig å få rene, og det samler seg ekkelt belegg inni dem. Dermed råtner de i tutene etter en stunds bruk. (Bruker de bare til vann). 

Løsningen på drikketutene deres burde være ulovlige. Folk drikker jo av en ansamling av bakterier og andre mikroorganismer. 

Jeg trer den tuten ned på "pinnene" i oppvaskmaskinen når jeg samtidig kjører flasken og sugerøret. Har hatt samme tut i flere år og den er gullende ren 👌

Anonymkode: 9ee21...ac3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...