AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Jeg har vært med i en barselgruppe etter fødselen, med noen damer som virket veldig greie. Vi var med på mange babytreff og andre aktiviteter med barna, men allerede i startfasen av barselperioden følte jeg meg utilpass. Jeg klarer ikke forklare, men av en eller annen grunn følte jeg at de mislikte meg, baksnakket meg og i det hele tatt, følte jeg at jeg var lite interessan for dem. En dag var jeg ute med ett par andre venninner, og fortalte dem hvordan jeg følte meg blant denne gjengen, da sa de at det var ikke så rart, fordi at de folka er vanskelige å prate med, de dømmer andre osv osv. Og for første gang på lenge følte jeg meg "normal". Jeg fant da ut at disse folka trykker meg veldig ned, de gjør ikke noe spesielt, de hyggelige mot meg, men jeg har denne dårlige magefølelsen. Så jeg har egentlig vurdert veldig sterkt å bare droppe dem. Dumt egentlig, med tanke på våres barn. Men jeg klarer ikke omgås dem. Jeg vet bare ikke helt sikkert hvordan jeg skal bryte ut uten å virke "unormal". Uten at de mistenker meg og baksnakker meg (ikke sikkert de gjør det, men). Jeg vil bare ha dem på avstand. "Skli ut" av gruppen uten at det nødvendigvis er noe galt. Jeg er veldig sjenert og forsiktig av meg, så si det rett ut blir kanskje litt drøyt, altså ikke meg i det hele tatt. Så hva gjør jeg? Anonymkode: d4ddb...803
doremifa Skrevet 12. august 2017 #2 Skrevet 12. august 2017 Om dere ikke allerede er i tidsklemma, så kommer dere snart til å bli det, hvor tid til å pleie nettverk ofte blir nedprioritert, uten at det nødvendigvis ligger noen konflikt eller misnøye til grunn for det. Det skulle derfor ikke være noe problem å trekke seg tilbake fra mennesker du ikke trives med. Og hvorfor må du egentlig bry deg om hva de måtte tenke? Det virker som om de allerede gjør en del feilvurderinger, og at andre gjennomskuer det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå