Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!
Jeg skal da flytte til Bergen for å studere, og trenger dermed en plass å bo. Var sent ute med å bestemme meg for studieplass, og dermed sent ute med å søke bolig. Så nå lurer jeg; tror dere det er sannsynlig at jeg får tilbud om studentbolig nå? Dersom det er meget usannsynlig bør jeg skaffe meg noe privat snarest. Er mest interessert i hybel på Grønneviksøren.

Anonymkode: e9a3b...7df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje, med veldig flaks, få noe på Fantoft. Ellers er det nok lange ventelister over alt. 

Anonymkode: 72af0...c21

AnonymBruker
Skrevet

Tviler veldig på at du får studentbolig hvis du ikke har søkt før nå, du bør begynne å lete i det private med en gang. Avhengig av studiested kan det også være greit å huske på at det ofte er rimeligere utenfor sentrum.

Anonymkode: 12715...710

• Liker 1
Skrevet

Er studentbolig billigere enn tilsvarende i det private marked?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, straamann skrev:

Er studentbolig billigere enn tilsvarende i det private marked?

Pleier som regel å være det, men kommer veldig an på hvor i Norge du skal studere. I all fall i Oslo pleier studentboliger å ofte være et par tusen kroner billigere. 

Ts jeg ville søkt studentbolig, men begynt å se på det offentlige. Å søke skader ikke, men det er tvilsomt at du får studentbolig med en gang. LIkevel er det ofte at det blir noe ledig rundt september/oktober/november 

Anonymkode: 6b741...775

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Pleier som regel å være det, men kommer veldig an på hvor i Norge du skal studere. I all fall i Oslo pleier studentboliger å ofte være et par tusen kroner billigere. 

Ts jeg ville søkt studentbolig, men begynt å se på det offentlige. Å søke skader ikke, men det er tvilsomt at du får studentbolig med en gang. LIkevel er det ofte at det blir noe ledig rundt september/oktober/november 

*på det private

mente jeg selvsagt :P

Skrevet

Forstpr det slik at det er vanlig at man deler fellesareal og dusj/WC i studentbolig?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, straamann skrev:

Forstpr det slik at det er vanlig at man deler fellesareal og dusj/WC i studentbolig?

Det kommer veldig an på hva slags studentbolig man søker på. Som regel så er det tre valg. Egen hybel med kjøkken og bad (dyrt vel og merke), dublett der man deler bad og kjøkken med 1-2 andre personer, eller kollektiv der man deler bad og kjøkken med 2+ andre personer.

Ikke bestandig man har stue/fellesareal i hybelen, gjerne så er det eget fellesrom i samme etasje eller bygg for "alle" 

AnonymBruker
Skrevet

Søk gjerne litt utenfor. Bor selv i Studentbyen Nattland og stortrives. Det går busser hvert 10.min og bybanen hvert 4-5 i rush. På Fantoft er det butikk og treningssenter rett ved siden av, kort vei til hvl, og noen minutter ekstra om du skal til byn. 

Om du vil bo i byn kan du sømfare finn. Jeg lå ut en annonse på finn og fikk en del tilbud, da slapp jeg å konkurrere med 30 andre mennesker. Det er en liten sum å betale, men til gjengjeld fikk jeg mange tilbud. Det er mange som synes det er stress å ha visning for så mange, så de leter heller på finn selv, og sender melding til ett par stykker som kan virke interessante. 

Anonymkode: 8a0cb...bac

Gjest degameros
Skrevet
På 19.7.2017 den 1.37, AnonymBruker skrev:

Du kan kanskje, med veldig flaks, få noe på Fantoft. Ellers er det nok lange ventelister over alt. 

Anonymkode: 72af0...c21

Tro meg, du vil ikke bo på fantoft 

Skrevet
På 7/19/2017 den 10.04, straamann skrev:

Ikke på Grønneviksøren. 

Skrevet

Det er oftere det blir noe ledig rundt september/oktober. Ville søkt privat i tillegg til studentbolig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte på TV at det kun var i Oslo det var mangel på studentboliger. 

Anonymkode: 06d56...fff

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, degameros skrev:

Tro meg, du vil ikke bo på fantoft 

Skal ikke blokkene på Fantoft stenges for oppussing i ett år fra nå av? Mener å ha lest det. 

Grønneviksøren er sikkert nytt og fint, men ikke et sted man går hjem til på kveld og nattestid. Særlig ikke kvinner. 

Anonymkode: 3c866...fbd

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal ikke blokkene på Fantoft stenges for oppussing i ett år fra nå av? Mener å ha lest det. 

Grønneviksøren er sikkert nytt og fint, men ikke et sted man går hjem til på kveld og nattestid. Særlig ikke kvinner. 

Hva med Alrek studentboliger?

Noen tanker?

Anonymkode: 26eb2...016

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, er da ikke noe farlig å gå til Grønneviken. 

Gjest degameros
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De holder på å bygge en annen blokk rett ved siden av ''gamle fantoft'', jeg tro den nye åpnes i August men den er jo dyrt å leie uansett. Hvis den andre skal pusses opp så er den ikke aktuelt for leie, skal den ikke pusses opp ville jeg sett et annet sted, det er veldig veldig dårlig boforhold på fantoft.  

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med grønneviksøren da? Jeg er en jente fra Bergen og synes ikke det finnes noen steder i Bergen som er skumle å gå hjem på nattestid i det hele tatt :) ikke mer skummelt enn det uansett er et hvilket som helst sted alene på natt i alle fall. Aldri hørt noe sånt om dette området heller.

Anonymkode: e325a...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...