AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hei! Noen som vet hva som foregår i kirurgisk praksis? Jeg skal starte 2. året, og starter i praksis i midten av september, men likevel har vi ikke fått noen som helst informasjon, og jeg er en kontrollfreak - så... Hva skjer i kirurgisk praksis? Man er på en kirurgisk avdeling, det vet jeg, men er det bare poliklinisk? Får man være med på operasjoner? Hva blir forventet av en? Håper noen kan svare Anonymkode: fc85c...558
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #2 Skrevet 19. juli 2017 Man er på en sengepost, praksissted og avd får du vite etter skolestart. Noen skoler kan du også komme med ønsker om sykehus. Det er ikke poliklinisk, men helt sikkert mulighet til å være å være på pol.klin en dag eller to, det samme med opr.stuen. på kir.praksis på er det pre og post sykepleie som står i fokus. Det er en kjempefin praksis, gled deg:) Anonymkode: 2c421...93d 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #3 Skrevet 19. juli 2017 Innhold kan variere litt alt etter avdeling, men hovedvekt av praksisen omhandler arbeid på sengepost. Noen studiesteder har krav at man skal observere 1-2 operasjoner. Anonymkode: 15dff...339 1
Fame Skrevet 20. juli 2017 #4 Skrevet 20. juli 2017 På 7/19/2017 den 0.29, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som vet hva som foregår i kirurgisk praksis? Jeg skal starte 2. året, og starter i praksis i midten av september, men likevel har vi ikke fått noen som helst informasjon, og jeg er en kontrollfreak - så... Hva skjer i kirurgisk praksis? Man er på en kirurgisk avdeling, det vet jeg, men er det bare poliklinisk? Får man være med på operasjoner? Hva blir forventet av en? Håper noen kan svare Anonymkode: fc85c...558 Jeg var på gastrokirurgisk avdeling hvor vi hadde 1 uka AIO, altså operasjon, oppvåkning og intensiv. Så ja, du skal være med på operasjon. Du velger selv om du ønsker å delta, Jeg var veldig gira og fikk hjelpe til med å holde ulike organer for kirurgen. Ellers er du på sengeposten din og har egne pasienter og utfører syklepleie. Det forventes at du er engasjert og spør mye. Du bør også være med på alt som kan væres med på, da viser du initiativ. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå