AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hei. Jeg har er familiemedlem som jeg er veldig glad i. Jeg har også et barn på 4 måneder som jeg selvfølgelig elsker høyere enn livet selv. Det har seg slik at dette familiemedlemmet har en hjerneskade. Ikke så "ille", for vedkommende bor alene og klarer delvis en hverdag for seg selv. H*n er veldig opptatt av babyen min, og maser alltid på å få bære/trille tur. Dette ønsker jeg ikke da foreldrene til dette familiemedlemmet selv har sagt at det ikke er lurt. H*n er så susete at h*n kan finne på å miste babyen i gulvet/slippe vogna, ser seg ikke for før h*n går over veien med vogna osv.. (dette er ikke noe jeg innbiller meg).. Jeg og mannen min har gitt beskjed om at hvis du vil holde babyen kan du sitte i sofaen, for det er ingen grunn til å bære rundt på h*n. Familiemedlemmet tar dette veldig ille opp og mener h*n kan alt om og er flink med barn. Da vi var på besøk forrige helg var jeg og mannen ute en tur mens baby var hos foreldrene til vedkommende. Da hadde dette familiemedlemmet trasset seg til å både gå tur med baby alene og bære rundt på h*n...!! Ble så sint at jeg ville grine. Så til spørsmålet.. Hvordan si ifra og gjøre det tydelig at dette ikke er greit? Synes det er utrolig frekt å trosse våre regler og ønsker når det kommer til barnet.. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Vi omgås med familien ganske ofte, så det blir ikke siste gangen det vil være et problem. Anonymkode: cea24...120 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Aldri la familiemedlemmet være i nærheten av barnet uten at dere er der og passer på. Ikke stol på at andre familiemedlemmer klarer å holde seg til grensene dere har satt. Ellers er det bare å fortsette som dere har gjort. Om h*n vil holde babyen må h*n sitte, så får dere bare gjenta og gjenta reglene dere har, uten å gå inn i en diskusjon. Dere trenger ikke begrunne, argumentere for eller få de andre til å bli enige. Deres barn, deres regler. Anonymkode: bff76...e46 8
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Enig i innlegget over her, sett regler dere er komfortable med, ikke diskuter. Når det er sagt så kan det ha litt å gjøre med at dersom man har hjerneskade kan innsikten i egen situasjon være ganske dårlig, og personen skjønner ikke selv at han/hun ikke er i stand til å ivareta et barn alene, uansett hvor mye dette forklares. Anonymkode: 8850f...e17 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Foreldrene til dette familiemedlemmet svikter totalt. Først advarer de deg mot å la vedkommende holde babyen, og så gir de selv etter for vedkommendes mas? Jeg hadde ikke våget å la dem passe babyen igjen. Anonymkode: 69150...7c3 9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Hva med å ta en trille tur sammen? Der vedkommende kan få trille mens dere/du går ved siden av? Anonymkode: beb2f...cb4 2
GammelKaktus Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 Hadde iallfall aldri latt de få passe babyen igjen når de ikke respekterer reglene dine. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå