Gå til innhold

Utsatt skolestart.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt skal begynne på skolen om et år. Bhg mener det kan være gunstig å utsette skolestart et år pga treg språkutvikling og enkelt språk. 

Vi ble henvist til PPT av bhg i mai 2016. Vi er enda ikke prioritert da det er hastesaker og bvsaker som går foran i køen. ( Liten kommune, litt usikker, men de har kanskje felles tjeneste?)  På dette året er det blitt mye bedre språkmessig, men vi er ikke helt der man kan forvente av en 5 åring. 

Jeg fikk beskjed om at det hjalp ikke at jeg ringte å maste, det ble hjelp å få når det var vår tur.

Er det noe annet jeg kan gjøre eller må jeg bare vente til det er vår tur?  

Jeg syns det er utrolig leit at vi ikke blir prioritert når det er snakk om å utsette skolestart. 

Andre med erfaring? 

Anonymkode: 59585...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet lite om dette, men ingen får innvilget utsatt skolestart fordi barnehagen mener det er riktig. Hva ønsker dere? For at utsatt skolestart skal bli innvilget, må det foreligge sakkyndig vurdering (ppt-tjenesten), og krav fra foreldrene. Er han/hun fem år nå, men skal begynne på skolen høsten 2018? Da er det fremdeles tid til å vurdere dette. Barnehagen må da purre på ppt hvis de mener det er et behov, ett år høres hårreisende ut?  Er det ingen andre instanser dere kan oppsøke? Helsestasjon, språk er noe som kartlegges ved fireårskontrollen, og de skal kunne hjelpe med tiltak/henvise videre. Kontakt dem, be om time, utredning og hjelp?

Endret av Lou Salome
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...