Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart prøve på barn nr 3, og leser på nett at pergotime er trukket fra markedet... 

med nr 1 prøvde vi nesten 2 år før andre dobbel pergotime gjorde susen. Med nr 2 fikk jeg pergotime med en gang og satt på første forsøk. Hva nå med nr 3? Har avtale med lege om at jeg skal slippe prøve prosessen å få tabl med en gang, men det finnes jo ingen erstatningspreparat for pergotime(?)., 

Anonymkode: 83539...220

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er kun for å få eggløsning, og ikke for å sette i gang en blødning, så brukes femar/letrozol vet jeg. Jeg får det, men det er som sagt for eggløsningen og ikke noe annet (jeg får mensen).

Lykke til med prøving :-)

Skrevet

Det er kommet en erstatning for pergotime, husker bare ikke hva den heter :) 

prøv å google litt, vet den er nevnt i andre forum flere ganger :)

Skrevet

Femar/Letrozol blir brukt som erstatning for Pergotime. Etter hva jeg leser skal den være helste bare bedre, og med færre bivirkninger og mindre fare for flerlingsvangerskap. 

Jeg har brukt Letrozol nå 2 sykluser. Ingen bivirkninger å snakke om. På Pergotime hadde jeg ganske mye hetetokter😥

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal snart prøve på barn nr 3, og leser på nett at pergotime er trukket fra markedet... 

med nr 1 prøvde vi nesten 2 år før andre dobbel pergotime gjorde susen. Med nr 2 fikk jeg pergotime med en gang og satt på første forsøk. Hva nå med nr 3? Har avtale med lege om at jeg skal slippe prøve prosessen å få tabl med en gang, men det finnes jo ingen erstatningspreparat for pergotime(?)., 

Hva/hvilket medikament som erstatter pergotime vet legene. Du må uansett inn til lege for å få resept. 

Anonymkode: 53ea5...650

Skrevet

Klomifren er en en erstatning for Pergotime, og er akkurat det samme. Det er ikke registrert i Norge, så man må ha en spesiell resept. Men man får det på norske apotek 😊

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått clomifen :) kontaktet legen og hu ringte meg og sa pergotime skulle skaffes på spesiell resept, men på apoteket var det da skrevet resept på clomifen. Trodde det sku bli vanskelig og ta tid med godkjenning, men ringte lege mandag og torsdag hadde apoteket fått medisinen tilsendt.. 

Så da er det bare å starte på medisin på mandag :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...