Gå til innhold

Det er en ting jeg lurer på og håper noen kan svare.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Muligens jeg er veldig paranoid, men det har seg slik at vi er nyinnflyttet til et sted med lite folk, hvor alle kjenner alle. Vi ble kjent med noen foreldre som har barn på alder med våres, og det synes jeg var fint. Men det viser seg at vi er veldig forskjellige, vi passer ikke i lag, de er bedrevitere og tror de er verdens beste foreldre. Alle andre er ikke så flinke. De sier mye negativt om andre foreldre i bygde og vi blir litt usikker på dem (hva sier de om oss til andre liksom). Vi har hadde ikke barn fra før, fikk nylig vår første, og det ble noen spørsmål om ditt og datt for å få råd. Så følte oss veldig dumme en stund. Det er vanskelig å lese disse folka, først er de veldig hyggelige og inviterer oss på det ene og det andre, så en annen dag sier de såvidt hei til oss. Vi vurderer å trekke oss ut og ikke snakke så mye med dem at det begynner å bli litt slitsomt å ikke føle sv vel blant dem. Så da har jeg et spørsmål, dersom de skulle av en eller annen merkelig grunn melde oss til BV, og vi mener det er på feil grunnlag, hvordan kan vi da bevise for BV at vi gjør så godt vi kan? Håndterer BV bekymringsmeldinger fra privatpersoner annerledes? Vi har bare gode tilbakemeldinger fra barnehage, leger og helsestasjon og i vår stor familie får vi bare skryt for å være gode omsorgs personer for barnet vårt. Alle foreldre har sin måte å gjøre ting på, men det virker som om de dømmer oss hvis vi ikke gjør som dem. Derfor er jeg litt skeptisk til disse foreldre og ønsker minst mulig kontakt. Samtidig så er det dumt, for da blir vi plutselig veldig "asosial" og så tenker vi jo litt på barnet vårt som skal vokse opp og da er det greit at de har venner og foreldrene er venner seg i mellom. Men det er vanskelig, uff. Beklager det ble litt rotete og langt, men søker råd. 

Anonymkode: cb5f8...a54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligens jeg er veldig paranoid, men det har seg slik at vi er nyinnflyttet til et sted med lite folk, hvor alle kjenner alle. Vi ble kjent med noen foreldre som har barn på alder med våres, og det synes jeg var fint. Men det viser seg at vi er veldig forskjellige, vi passer ikke i lag, de er bedrevitere og tror de er verdens beste foreldre. Alle andre er ikke så flinke. De sier mye negativt om andre foreldre i bygde og vi blir litt usikker på dem (hva sier de om oss til andre liksom). Vi har hadde ikke barn fra før, fikk nylig vår første, og det ble noen spørsmål om ditt og datt for å få råd. Så følte oss veldig dumme en stund. Det er vanskelig å lese disse folka, først er de veldig hyggelige og inviterer oss på det ene og det andre, så en annen dag sier de såvidt hei til oss. Vi vurderer å trekke oss ut og ikke snakke så mye med dem at det begynner å bli litt slitsomt å ikke føle sv vel blant dem. Så da har jeg et spørsmål, dersom de skulle av en eller annen merkelig grunn melde oss til BV, og vi mener det er på feil grunnlag, hvordan kan vi da bevise for BV at vi gjør så godt vi kan? Håndterer BV bekymringsmeldinger fra privatpersoner annerledes? Vi har bare gode tilbakemeldinger fra barnehage, leger og helsestasjon og i vår stor familie får vi bare skryt for å være gode omsorgs personer for barnet vårt. Alle foreldre har sin måte å gjøre ting på, men det virker som om de dømmer oss hvis vi ikke gjør som dem. Derfor er jeg litt skeptisk til disse foreldre og ønsker minst mulig kontakt. Samtidig så er det dumt, for da blir vi plutselig veldig "asosial" og så tenker vi jo litt på barnet vårt som skal vokse opp og da er det greit at de har venner og foreldrene er venner seg i mellom. Men det er vanskelig, uff. Beklager det ble litt rotete og langt, men søker råd. 

Ble skeptisk til at du plutselig nevnte BV ut av dette. Hva er det du ikke nevner her? Hadde jeg vært deg og jeg hadde stått i denne situasjonen så hadde jeg da aldri bekymret meg over at de skulle kontakte barnevernet? Nei her er det noe du ikke sier. Det må det være. 

Ellers når det er sagt, har du ingenting å skjule så vil barnevernet trekke seg unna like fort bekymringsmeldingen kom. 

Anonymkode: 20b14...1b8

• Liker 15
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hvor kom BV inn i bildet her??

AnonymBruker
Skrevet

Her sendte politiet bekymringmelding fordi min samboer ble tatt i en narko rassia. BV kom ikke hjem til oss. 

Anonymkode: 31e32...485

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her sendte politiet bekymringmelding fordi min samboer ble tatt i en narko rassia. BV kom ikke hjem til oss. 

Og du har denne mannen rundt barn fordi...?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og du har denne mannen rundt barn fordi...?

Mye man ikke vet selv om man lever sammen. Han klarte å holde skjul bruken for meg i 4 år. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye man ikke vet selv om man lever sammen. Han klarte å holde skjul bruken for meg i 4 år. 

Jeg spør igjen; hvorfor har du denne mannen rundt barnet/barna dine? Ja, så holdt han det skjult. Men så kom det opp i lyset. Du skriver ikke ekssamboer, så antar at dere fortsatt bor sammen? 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble tatt? Her har jo BV sviktet vil jeg si.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør igjen; hvorfor har du denne mannen rundt barnet/barna dine? Ja, så holdt han det skjult. Men så kom det opp i lyset. Du skriver ikke ekssamboer, så antar at dere fortsatt bor sammen? 

Ok. Beklager. Eks samboer. Vi har ingen barn sammen, men barnet mitt møter han fremdeles. Han har nå kone og egne barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Han ble tatt? Her har jo BV sviktet vil jeg si.

Hva burde de gjort? 

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Beklager. Eks samboer. Vi har ingen barn sammen, men barnet mitt møter han fremdeles. Han har nå kone og egne barn. 

Er dette barnet nå myndig? Om ikke, hvordan tør du tillate det? Vil ikke høres skikkelig kvass ut nå, men hvordan kan du vite han ikke driver på enda, mener jeg :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

Hva burde de gjort? 

Kontaktet dere. Evt bedt han om å flytte ut eller gå med på urinprøvetaking så lenge han oppholder seg i hus med barn tilstede. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva burde de gjort? 

Eh. Tatt bekymringsmelding fra politi på alvor? Noe stemmer ikke her.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette barnet nå myndig? Om ikke, hvordan tør du tillate det? Vil ikke høres skikkelig kvass ut nå, men hvordan kan du vite han ikke driver på enda, mener jeg :vetikke:

Fordi jeg har aldri sett det, familien har aldri sett det, barnet mitt vil jeg påstå har aldri sett det. Reise jobben ble sagt opp og den omgangskretsen er borte, ut i fra det jeg vet. Jeg kan ikke vite 100%, men barnet mitt kunne ikke fått en bedre person å vokse opp med ut i fra hvordan hverdagen var hjemme. Han tok dumme og ulovlige valg og slik jeg ser det så forsto han at det ikke var verdt det. Jeg flyttet ikke ut rett etter BV, men det gikk bare en vei etter det. Så han mistet en familie. Det hadde nok gått den veien uansett, men den hendelsen fikk en stor skyld i bruddet. 

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg nevnt bv er fordi de samme folka som vi er veldig usikker på nå har tidligere meldt flere til bv (rykter i bygde) og da lurer vi jo på om de kan gjøre det med oss. Vi har ingenting å skjule, er bare litt ubehagelig å tenke på dersom det skulle skje. Men da innkaller de til et møte på kontoret først vel? Så går de gjennom meldingen som kom inn, så velger de enten å henlegge saken eller gå videre med den. Og dersom de går videre med den, så har vi rett på å få vite hvem som meldt fra ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontaktet dere. Evt bedt han om å flytte ut eller gå med på urinprøvetaking så lenge han oppholder seg i hus med barn tilstede. 

Jeg fikk brev fra dem. Var slik jeg fikk vite om saken, men de krevde ingenting. Om han hadde blitt tatt igjen hadde de nok gjort det. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gjorde det. De sa de måtte ta saken for meldingen kom fra politiet. Så de hadde ett møte med oss,  hentet opplysninger fra HS og BHG etter det og så ett møte med meg og da var saken ferdig. 

Du? Du sa for litt siden at barnevernet ikke gjorde noe...? Nå roter du litt med historien din

AnonymBruker
Skrevet

Du? Du sa for litt siden at barnevernet ikke gjorde noe...? Nå roter du litt med historien din

Jeg sa BV ikke kom hjem til oss? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting å bekymre deg for. BHG skrev flere sårende ting om meg fordi jeg ikke hadde klart å åpne meg opp for dem og ikke hadde vært utadvent nok. Så de og HS hadde to helt forskjellig syn på meg. Det "komiske" var at de roste samboer opp i skyene (det gjorde også HS), men det hørtes nesten ut som saken handlet om meg og ikke han. Så lenge du gjør det beste for ditt barn så har du ingenting å frykte, men må si jeg var overrasket over hvor mye BHG hadde nortet. De gangene barnet hadde gjort i buksen på vei til BHG og derfor ikke kom med ren bleie. At jeg var trøtt og sliten. Ting jeg hadde svart dem på osv ting jeg ikke hadde gjort. Ingenting som jeg kunne tas på, men var rart å høre det bli opplest. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnevernet kommer på døra åpner du med et smil og byr på kaffe. Vis frem hjemmet og barnerommet, fortell om hverdagen deres og svar på det de spør om. Da oppdager barnevernet raskt at det ikke er noen grunn til bekymring, og dere kan leve lykkelig videre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...