AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 At en gutt ikke liker fisk er jo ganske vanlig. Men ikke kjøtt, ikke pølser, heller? Pølse i brød og potetsalat, da spiste han, hold dere fast, pølsebrød med ketchup på! En vanlig middag ellers kan være noen kokte poteter med ketchup på. Eller kanskje han er på vei til å bli veganer? Anonymkode: f4d02...343
Måbarefåsiat... Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Så lenge han holder vanlig aktivitetsnivå og ikke virker syk, så går det seg nok til. 1
AnonymSjiraff Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Sånn var jeg da jeg var liten. Kanskje greit å sjekke om han får i seg alt han trenger gjennom det kostholdet og å prøve å tilpasse kostholdet slikt det både er sunt og ting han liker. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Er dere på ferie? Det kan påvirke matlysten. Om dette går over lengre tid, så kan dere ikke bare "vente på at han blir sulten". Og dere bør også passe på vekten og evt. snakke med helsesøster. Anonymkode: 684b6...051
Arkana Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Vår seksåring er ekstremkresen og spiser veldig lite variert. Slik har det vært i flere år så vi er vant til det. Så lenge de er normalt aktive, friske og vokser som de skal ville jeg ikke bekymret meg.
Kvinne87Rogaland Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 Litt skummelt hvis han ikkje får i seg nok proteiner, jern, vitamin B, omega 3 og kalsium over tid. Nå bygges jo skjelettet og hjernen utvikler seg. Brødmat, ketsjup og poteter har jo ikke så mye nyttig næring i seg. Hvis det går over lengre tid ville jeg gått til legen. Evt introdusere nye ting og belønne hvis han smaker? 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 Har han vært sånn hele livet? Har han i så fall fulgt vekt og vekstkurven sin hele veien? Det finnes så mange grunner til dette. Jeg har en utrolig småspist 4 åring - i vinter spiste hun plutselig som en HEST. Vi snakker mye mat, selv for en voksen. Det foregikk i omtrent to måneder - hun vokste ut av klærne sine på et blunk. Hun var fremdeles kresen, men noe mer "joda, kan vel smake...," om det ikke ble servert noe hun likte, men mengden var enorm til henne å være. Vokseperioder er normalt, og utenom vekstperioder, hvor veksten står svært stille, kan det være barnet spiser lite. Er dette noe som plutselig er oppstått og varer over lenger tid/du ser at han blir mindre aktiv, tar av seg etc., så kontakter du legen. Anonymkode: bdc19...1db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå