Gå til innhold

Mobbede folk Vs populære folk, voksen alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ble mobbet fra barneskolen til ut av vgs. Fysisk og psykisk mobbing. Grunnen var at "foreldrene dine og du er ikke bra nok." Bilen var ikke fin nok, klærne jeg gikk i var ikke fine nok, jeg var stygg utseendemessig, jeg ble aldri invitert hjem til folk - ikke bursdager heller, jeg var ikke verdt å snakke med. Gikk ut av vgs med ekstremt dårlige karakterer. Tok opp noen fag og han som skulle vurdere om jeg kom inn eller ei, satt og latterliggjorde karakterene mine og viste dem til andre ansatte "SE på de ELENDIGE karakterene her - det går ikke an!" Jeg sa at jeg hadde blitt mobbet skikkelig mye og det var derfor, men han satt bare og lo av meg og sa at det var bare tull! Fikk komme inn likevel fordi moren min ble sint og tok tak. 

Kom inn på høyere utdanning, fikk opp igjennom både C, B og A. 

Har sett mine mobbere senere i livet, og ingen gjorde det noe stort. Gamle ser de ut også. Må innrømme jeg av og til sjekker hva de gjør eller hvor de er, for moro skyld. 

Anonymkode: 1a114...436

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 18.7.2017 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Av erfaring, og som jeg leser, sliter de som blir mobbet i barndommen lenge ut i voksenlivet. Om ikke hele. Kan også virke som disse sliter mest på karrierefronten. 

I såfal, jeg er så vant til å mislykkes i det jeg drømmer om at jeg har "tatt til takke" med helt vanlig "kjedelig"  jobb. Trives helt greit, men det er deprimerende at jeg er på vei mot å være den eldste. Jeg lurer på hvordan det føles å kunne si at du studerer juss på UiO, klarer å bli kjent skuespiller eller blir ettertraktet på en måte.

Så har vi de som er vant med at alle vil være sammen med dem, de som får bestemme fra de er barn og får skryt for alt. Det må være utrolig deilig å dra med seg det i voksenlivet?! 

Anonymkode: a7e50...559

Jeg er 45 og har det  litt som deg med noen unntak. Jeg ble ufør ifjor etter 25 år i en servicejobb var kropp og sjel utslitt.Autoritære foreldre og mobbing i oppvekst har også satt dype spor.

Jeg var meg tidlig bevisst at jeg kunne ikke velge å bli hva jeg ville. Jeg måtte velge noe trygt.

Jeg klarer ikke ta imot et vennskap med en som er normal. Ei heller kjærlighet.Det vil nok bare være et tidsspørsmål før de innser hvordan jeg egentlig er og forlater meg.

Anonymkode: 3050d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som mobbet på min skole kom fra dårlige hjem, barn av skilte foreldre som aldri var hjemme eller foreldre med alkohol problem og dårlig økonomi.

De som mobber på skolen idag er der barna mine går på skole er også barn fra skilte hjem med foreldre som er syke osv. 

Har ikke tro på at sistnevnte får noe annet enn en jobb på bensinstasjonen rundt hjørnet 

Anonymkode: 548ab...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som mobbet på min skole kom fra dårlige hjem, barn av skilte foreldre som aldri var hjemme eller foreldre med alkohol problem og dårlig økonomi.

De som mobber på skolen idag er der barna mine går på skole er også barn fra skilte hjem med foreldre som er syke osv. 

Har ikke tro på at sistnevnte får noe annet enn en jobb på bensinstasjonen rundt hjørnet 

Anonymkode: 548ab...426

Jeg havnet der  Men så skjedde det noe. Og idag driver jeg med noe som er langt mer spennende og lukrativt. Og jeg blir anerkjent og likt utifra hvem jeg faktisk er og kan i et kunnskapsrikt og spennende fagmiljø.

Mens mobberen tørker bæsj..

Men noen må jo gjøre det også :-) Og ære være dem for det. ;)

Anonymkode: 3050d...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit endel selv etter å ha blitt mobbet/holdt utenfor. Velger derfor ikke på dra på 10- og 20- års fester for skolen. Liker heller ikke å være med de "vellykkede"og "populære" voksne. De som legger ut "happy happy" på fb.

For  meg har den beste "hevnen" vært å ha det bra med mine venner og min familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/19/2017 at 0:35 AM, AnonymBruker said:

Ja, det gjelder noen av mobberne som skjerper seg, men min erfaring er at dette ofte ikke er tilfelle. Blant mobberne "våre", så har nesten alle solid utdannelse og/eller høye stillinger i dag, ganske enkelt fordi de tidlig lærte seg å komme seg frem med spisse albuer, kombinert med at de skjerpet skoleinnsatsen etterhvert. Det er kun de få mobberne som ga totalt faen og aldri skjerpet seg, og følgelig strøk på VGS eller til og med grunnskolen som ikke kom seg videre i livet. 

Anonymkode: ca31d...423

Er usikker på hvor mye disse menneskene fakstisk skjerper seg. De blir mer rafinerte og vet hvor grensene går i forhold til hva de kan slippe unna med. At mennesker som har brukt årevis på å terrorisere andre magisk endrer seg og blir empatiske tviler jeg på og manglende empati er vel et annet ord for å "spisse albuer". Er nok flere av disse mobberne som kvalifiserer til både den ene og den andre diagnosen.

Anonymkode: 7cedc...a56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ble utestengt, og jeg gjør det veldig bra i arbeidslivet og sosialt i voksen alder. Det kan nok ha sammenheng med at jeg alltid hadde noen venner i et par andre utestengte, og at jeg kommer fra en stabil familie. 

"Sjefsmegga" fra den gang bor 10 meter fra barndomshjemmet og jobber i et lavstatusyrke. Jeg kan ikke nekte for at jeg godter meg litt over det, bedre menneske er jeg dessverre ikke. 

Anonymkode: ef6ef...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...