Gå til innhold

Kjærlighetssorgen blusser opp igjen :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han forlot meg 3 måneder siden, kjærligheten tok slutt. Vi hadde et kort og intenst forhold et halvt års tid.

Den første måneden var tung, jeg var SÅ langt nede, men var sikker på at han kom tilbake.

Etter to måneder finner jeg ut at han er sammen med en annen, han holdt på med henne bak min rygg. Det gjorde vondt, og jeg forstod endelig at han ikke kom tilbake.

Jeg begynte å fokusere på meg selv, fikk sakte men sikkert igjen livslysten. Begynte å date, trene, ute med venner, var sosial. Jeg hadde fred i kroppen, sov og spiste godt igjen.

Nå, tre måneder etter, så kommer plutselig savnet og kjærlighetssorgen tilbake. Jeg orker ikke å stå opp om morgenen, koper foran tven, matlysten er borte. Trodde jeg gjorde det så bra. Sol og sommer ute, mens jeg camper inne. Folk unngår meg da jeg er gretten og har null tålmodighet. 

Jeg vet at man sørger forskjellig, at det tar tid. Men jeg har aldri opplevd kjærlighetssorg som kommer tilbake. Har begynt å drømme om at han kommer tilbake, og det drar meg bare lenger ned. Våkner og forventer å finne ham sovende ved siden av meg, men der ligger det jo ingen.

Noen som har opplevd at sorgen plutselig popper tilbake?

Anonymkode: 0dddb...102

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg får vondt hver gang jeg ser bilde av ham. Jeg takler rett og slett ikke den rent visuelle påminnelsen om hans eksistens. Ikke er han spesielt kjekk heller, det var bare noe ved ham som kom under huden på meg. Kuttet ham fra alle sosiale medier, men vi har noen felles venner og han bor i nærheten, så - det skjer. En gang jeg så ham på gaten måtte jeg gå rett hjem og bare telle til ti. Jeg er egentlig en ressurssterk og selvstendig person, så føles jeg høres sprø ut, men slik er det nå engang. 

Har ikke noen gode råd annet enn at du må finne hva som funker for deg. Noen ganger trener jeg hardt og fordyper meg i utmattelsen. Noen ganger trenger jeg bare å åpne en flaske vin og sette på musikk. Noen ganger setter jeg igang og maler et rom hjemme eller ommøblerer. 

Kanskje er det sommerferien som spiller inn? Vi har lettere å la tankene drive når det ikke er noe konkret vi må drive med.

Anonymkode: 5b84d...b20

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde såvidt startet på planlegging av ferie da han gjorde det slutt. Er nok derfor alt er tilbake. Jeg har ingen planer lenger, så blir bare dagsturer hit og dit. Har ommøblert det som ommøbleres kan. Slettet alle bilder, kastet alle gaver, blokkert ham overalt. 

Heldigvis bor han ikke i nærheten, så sjansen for å møte ham er lik null. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg hadde møtt på ham, ihvertfall ikke med hun nye.

AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt grusomt, føler med deg. Jeg har hatt kjærlighetssorg i 4 år og tror jeg kommer til å dø av det faktisk. Gråter hele tiden og har vondt i hjertet. Jeg har også gjort alt riktig, funnet på ting med venner (hjelper ikke), reist (hjelper ikke), flyttet (hjelper ikke). Så jeg vet ikke helt hva kuren er...

Anonymkode: 7bacc...b37

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hjelpe å se han med en ny. Man kan grue seg og håpe at det ikke blir et nedslag, og det kan det jo bli..Men når øyeblikket skjer, så kan det hende at du føler at du "trengte det" og får det bedre etterpå. Man venner seg til å se dem med nye..

Anonymkode: aa44d...d2a

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å tenk at hvis du elsker han så vil du at han skal være lykkelig, og det er han jo nå med en annen. Føler med deg <3

Anonymkode: b9cd5...d00

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er helt grusomt, føler med deg. Jeg har hatt kjærlighetssorg i 4 år og tror jeg kommer til å dø av det faktisk. Gråter hele tiden og har vondt i hjertet. Jeg har også gjort alt riktig, funnet på ting med venner (hjelper ikke), reist (hjelper ikke), flyttet (hjelper ikke). Så jeg vet ikke helt hva kuren er...

Anonymkode: 7bacc...b37

Alle fortjener jo å finne kjærligheten, den rette, så jeg bærer jo ikke nag. Synes bare det er leit at han ikke forlot meg tidligere, for han må ha tenkt på det en stund. Si at han elsker meg for så å si dagen etter at følelsene er borte, det er slemt. 

Kanskje det hadde hjulpet å se dem sammen, vet ikke. Men jeg orker ikke å ta sjansen, det kan enten gå fint eller bli veldig veldig stygt.

Håper at det går over i løpet av sommeren. Fire år er mye, jeg føler virkelig med deg. Det skal ikke være slik. Håper du finner en ny kæll snart. Stor klem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...