AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hvis man ønsker å gjenomføre "generell studiekompetanse" over internett. Må man ta både skriftlig og muntlig eksamen i ALLE fagene da? Eller hvordan fungerer egentlig det ? Anonymkode: 86327...fb7
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Jeg tok studiekompetanse over nett. Hadde ukentlig skriftlige innleveringer og fikk standpunktkarakterer, hadde noen tentamener, tester som gikk på tid. Hadde muntlig i et fag, trukket ut, som vanlig. Og skriftlig eksamen i norsk, eksternt. Anonymkode: e99ce...b19
KatyP Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Går du som privatist hos nki, nks, bjørknes, sonans, akademiet osv må du ha eksamen i alle fag ja. Det er slitsomt men ikke umulig:)
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #4 Skrevet 19. juli 2017 2 timer siden, KatyP skrev: Går du som privatist hos nki, nks, bjørknes, sonans, akademiet osv må du ha eksamen i alle fag ja. Det er slitsomt men ikke umulig:) Har de med andre ord ikke mulighet til å gi standpunktkarakterer der? Anonymkode: e99ce...b19
Loppa123 Skrevet 19. juli 2017 #5 Skrevet 19. juli 2017 Det er kun eksamens karakterene som teller når man tar som privatist. Det vil si at du må ta eksamen som privatist i alle fag. Nki feks er kun en hjelp for å komme gjennom stoffet og karakterene der ifra er ikke tellende 1
Loppa123 Skrevet 19. juli 2017 #6 Skrevet 19. juli 2017 Du må ikke ta skriftlig og muntlig i alle fag . Kan du gå etter 23/5 regelen tror jeg det er nynorsk skriftlig, bokmål skriftlig, norsk muntlig, eng skriftlig og muntlig, samfunnsfag muntlig, historie muntlig, naturfag praktisk muntlig, matte skriftlig,
KatyP Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Har de med andre ord ikke mulighet til å gi standpunktkarakterer der? Anonymkode: e99ce...b19 Ikke etter min erfaring nei. Jeg tok fag via nks og jeg fikk et kompetansebevis når alle innleveringer var fullført, men det var kun eksamenskarakteren som telte når det gjaldt opptak til høyere utdanning.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok studiekompetanse over nett. Hadde ukentlig skriftlige innleveringer og fikk standpunktkarakterer, hadde noen tentamener, tester som gikk på tid. Hadde muntlig i et fag, trukket ut, som vanlig. Og skriftlig eksamen i norsk, eksternt. Anonymkode: e99ce...b19 Hvor gjorde du det? Anonymkode: 01879...bf5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok studiekompetanse over nett. Hadde ukentlig skriftlige innleveringer og fikk standpunktkarakterer, hadde noen tentamener, tester som gikk på tid. Hadde muntlig i et fag, trukket ut, som vanlig. Og skriftlig eksamen i norsk, eksternt. Anonymkode: e99ce...b19 Hvordan var dette med muntlige fag da? Engelsk i VG1 er jo både et muntlig og skriftlig fag. Norsk muntlig? Anonymkode: b0806...b87
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #10 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan var dette med muntlige fag da? Engelsk i VG1 er jo både et muntlig og skriftlig fag. Norsk muntlig? Anonymkode: b0806...b87 Videokonferanse med lærer 1 gang i uken. (Hvis jeg husker rett) I Engelsk gikk det da på Engelsk muntlig. Var er veldig bra opplegg. Anonymkode: e99ce...b19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #11 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor gjorde du det? Anonymkode: 01879...bf5 http://nrs.tm.no/Utdanning/Generellstudiekompetanse.aspx Anonymkode: e99ce...b19
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #12 Skrevet 19. juli 2017 Tips: dersom du har mulighet - søk et årsstudie på høyere utdanning med realkompetanse. Dersom du kommer inn og tar 60 stp så er dette å regne som studiekompetanse og du kan året etter søke andre studier. Man kommer nok ikke inn på medisin eller noe sånt denne veien, men så lenge man kommer seg inn på en høyere utdanning kan du jo ta hvilken fag du vil (så lenge de ikke er adgangsbegrenset). Anonymkode: c507c...cee
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #13 Skrevet 19. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips: dersom du har mulighet - søk et årsstudie på høyere utdanning med realkompetanse. Dersom du kommer inn og tar 60 stp så er dette å regne som studiekompetanse og du kan året etter søke andre studier. Man kommer nok ikke inn på medisin eller noe sånt denne veien, men så lenge man kommer seg inn på en høyere utdanning kan du jo ta hvilken fag du vil (så lenge de ikke er adgangsbegrenset). Anonymkode: c507c...cee Problemet med dette er at man ikke vil komme inn på noen studier med fler søkere enn studieplasser, da alle med studiekompetanse som kan poengberegnes vil gå foran en studiekompetanse som ikke kan poengberegnes. Det er heller ikke enkelt å komme inn på studier med realkompetanse. Anonymkode: a186f...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå