AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hei, I går kveld spiste jeg ca en halv kurv med jordbær før jeg oppdaget at mange av de var begynt å råtne, og noen luktet litt annerledes. Senere på kvelden fikk jeg vondt i magen, og var kvalm, men la meg til å sove. I dag tidlig var magevondten og kvalmen fortsatt der, og jeg ringte legevakten og giftsentralen. Ingen av de virket særlig bekymret, og sa jeg skulle ringe legen om det ble verre. Jeg er fortsatt kvalm og har vondt i magen, og er redd for å bli ordentlig dårlig. Noen som vet hva som er best å gjøre nå? Hvor lang tid tar det før jeg vil føle meg bedre? Har noen opplevd det samme? Anonymkode: 64591...852
Måbarefåsiat... Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Tror det er mye redselen din for å være dårlig som gjør deg kvalm. Råtne bær er ekkelt. Men det var jo ikke grassate mengder, så det går nok bra. Jeg synes du skal stole på giftsentralen og legevakten. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 Muggen mat er ikke farlig med mindre du er allergisk mot mugg. Men det smaker jo ikke akkurat godt så at du har spist dette er jo godt gjort. Blåmuggost er jo ikke farlig å spise. Magevondtet går over. Anonymkode: 8ddce...51a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Jeg tåler ikke for mye bær, da får jeg magevondt og diare... Det er kraftig kost for magen, masse fiber og fruktsyre pluss fruktsukker, det kan gi løs mage og magesmerter. Kanskje du har irritabel tarm. En halv kurv er mye for en person egentlig, og om de ikke var helt modne (syrlige) så er det ekstra hardt for magen. Anonymkode: be34d...cb1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Jeg tror det bare var at de lå inntil mugne bær eller no, for det smakte ikke rart av de jeg spiste. Men lenger ned i kurven luktet det vondt av bærene. Nå i kveld har jeg spydd sikkert 10-15 ganger. Og alt jeg prøver å spise og drikke kommer bare rett opp igjen. What to do? Anonymkode: 64591...852
Jerry Lee Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 Psykisk. Tåler folk ingenting i dag? Min generasjons mødre og andre ble ikke hysteriske når vi barna stappet jord med bikkjemøkk, småstein, mark og "littoverdatoenmat" i ansiktet med begge hender. Vi var sjelden eller aldri syke. Vi bygde immunforsvaret!
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 Kan ikke skjønne at det bare var psykisk da jeg hadde glemt bort jordbæra når jeg tenkte på hva som gjorde meg så kvalm.. Men det går fint nå, kvalmen er heldigvis over. Men det var ikke behagelig når det stod på som verst.. Anonymkode: 64591...852
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 Vasket du bærene skikkelig? Man kan bli smittet av bl.a ecoli De anbefaler å skylle bærene med eddikvann, og skylle godt! De som plukker bærene har ofte ikke de mest hygieniske toalettforhold ( jeg hørte om en plass her der de ikke hadde vask å vaske seg med etter dobesøk... Så du kan rett og slett ha blitt matforgiftet! Pga du ikke skylte bærene godt nok! Siden du kastet opp såpass masse - om du bare fikk diare et par ganger, så ville jeg antatt at det var hardt for magen - som det er for meg når jeg spiser litt for mye bær og umodne bær, men å kaste opp så masse - da snakker vi e-coli! Anonymkode: be34d...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #9 Skrevet 20. juli 2017 Jeg vasket de ikke da jeg regnet med de som serverte hadde gjort det. Jeg pleier å tåle og spise masse bær, så det kan nok hende jeg ble matforgiftet ja. Matlysta har enda ikke kommet tilbake, og jeg er litt småkvalm innimellom, men er mye bedre nå. Anonymkode: 64591...852
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2017 #10 Skrevet 20. juli 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vasket du bærene skikkelig? Man kan bli smittet av bl.a ecoli De anbefaler å skylle bærene med eddikvann, og skylle godt! De som plukker bærene har ofte ikke de mest hygieniske toalettforhold ( jeg hørte om en plass her der de ikke hadde vask å vaske seg med etter dobesøk... Så du kan rett og slett ha blitt matforgiftet! Pga du ikke skylte bærene godt nok! Siden du kastet opp såpass masse - om du bare fikk diare et par ganger, så ville jeg antatt at det var hardt for magen - som det er for meg når jeg spiser litt for mye bær og umodne bær, men å kaste opp så masse - da snakker vi e-coli! Anonymkode: be34d...cb1 Jeg tror heller dette er årsaken enn muggne bær. En del steder finnes det hverken toalett eller muligheter for håndvask, så å vaske bær godt er viktig. Anonymkode: c81e4...28c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå