Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg kom inn på økonomi og administrasjon, men er i tvil om jeg skal studere det eller ikke. Derfor trenger jeg litt råd fra dere der ute.

For noen år siden begynte jeg på en bachelor i mekatronikk (ingeniør studiet). Det ble for vanskelig for meg etterhvert på grunn av mye mekanikk og fysikk. MEN matte likte jeg og fikk A på både matte 1 og 2. Derfor jeg tenkte å studere økonomi.

Problemet er at folk sier til meg at jeg har lite sjans med å få meg en jobb. Stemmer det? At jeg burde heller studere sykepleie eller sosialt arbeid.

Vil det være mulig å ta en master som kombinerer de fagene jeg har fra mekatronikk ( har 60 studiepoeng) med økonomi? Slik at jeg mister ikke de studiepoengene.

Vil det hjelpe meg å skille meg fra andre når jeg skal søke om jobb med bachelor i økonomi?

Setter stor pris på alle svar. Beklager om skrivefeil, norsk er mitt 4.språk.

Anonymkode: a405e...18f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en bachelor rettet mot regnskap. Få en jobb i et regnskapsbyrå hvor du etter et par år med relevant praksis kan bli autorisert. Ingen problemer å få jobb da.

Anonymkode: de613...54b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke bli sykepleier når du liker matte og tenker på ingeniør eller økonomi. Selv om det er litt vanskeligere å få jobb enn det var tidligere så er det ikke umulig. De som gjør det bra og skaffer seg litt erfaring mens de studerer vil ikke slite med å få jobb.

Anonymkode: 41e96...060

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...