AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hei! Kom ikke inn på 1 eller 2 valget mitt og står langt ned på venteliste på begge. Har kommet inn på 3 valget som er barnehagelærer. Men når jeg forteller folk rundt at jeg vurderer å gå barnehagelærer får jeg inntrykk av at det "bare er en litt utdannet barnehageassistent" og at det er litt lavstatus yrke? Lønna er jo forsåvidt grei, har aldri jobbet i barnehage men er glad i barn Er det noen som er utdannet barnehagelærer? Trives du/ evt hvorfor ikke? Gjerne svar hvis noen har barnehagelærerutdanning men jobber med noe annet også Anonymkode: 2defa...9e1
Loppa123 Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kom ikke inn på 1 eller 2 valget mitt og står langt ned på venteliste på begge. Har kommet inn på 3 valget som er barnehagelærer. Men når jeg forteller folk rundt at jeg vurderer å gå barnehagelærer får jeg inntrykk av at det "bare er en litt utdannet barnehageassistent" og at det er litt lavstatus yrke? Lønna er jo forsåvidt grei, har aldri jobbet i barnehage men er glad i barn Er det noen som er utdannet barnehagelærer? Trives du/ evt hvorfor ikke? Gjerne svar hvis noen har barnehagelærerutdanning men jobber med noe annet også Anonymkode: 2defa...9e1 jeg kom også inn der, 4 valget mitt. så ikke veldig happy. vurderer det dersom ingen andre plasser har 1 eller 2 valget mitt som restplass. da pendler jeg heller. Har jobbet litt i små klassene i skolen, men aldri i barnehage. Veldig fine arbeidstider da og sikkert en givende jobb.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kom ikke inn på 1 eller 2 valget mitt og står langt ned på venteliste på begge. Har kommet inn på 3 valget som er barnehagelærer. Men når jeg forteller folk rundt at jeg vurderer å gå barnehagelærer får jeg inntrykk av at det "bare er en litt utdannet barnehageassistent" og at det er litt lavstatus yrke? Lønna er jo forsåvidt grei, har aldri jobbet i barnehage men er glad i barn Er det noen som er utdannet barnehagelærer? Trives du/ evt hvorfor ikke? Gjerne svar hvis noen har barnehagelærerutdanning men jobber med noe annet også Anonymkode: 2defa...9e1 Uansett hva du velger av utdanning så kommer noen mennesker til å pisse på valget ditt. Derfor er det viktig at du går for noe du har lyst til, da spiller andres mening mindre rolle. Anonymkode: 0d7db...d34 2
lalaB Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 De som sier at du "bare blir en litt utdannet barnehageassistent" har overhodet ikke kunnskap om hva som kreves av en pedagog, og livet i en barnehage. Assistentene og fagarbeiderne gjør en fantastisk jobb som ikke er "bare bare" den heller, men som barnehagelærer har du et mye større ansvar. Du blir en leder. Du skal lede barna og personalet, og du har ansvaret for den pedagogikken som ligger til grunn for hverdagen på avdelingen. Det er planlegging, utføring, og evalueringer, og du har ansvar for å se barna og sette i gang tiltak for enkeltbarn som krever det. Det er enkle foreldresamtaler, og det er krevende foreldresamtaler, samt kan det være møter med PPT eller barnevern. Som barnehageansatt gjør du verdens viktigste jobb i møte med barna, og du skal være STOLT av det! Og du bør ønske det selv! Ikke bruk tre år av livet ditt og mye penger på en utdanning fordi "du ikke kom inn på noe annet". 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Jeg er utdannet barnehagelærer og har jobbet som pedagogisk leder i 4 år nå.. Og synes det er et lite utviklende yrke, med lav lønn og lav status, og mye stress, og belastende fysisk og psykisk. Det faglige miljøet på jobb er gjerne lite å skryte av og det er mange "kjerringer" som jobber i bhg generelt. Mitt råd er styr unna, velg noe annet... Anonymkode: f3226...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet barnehagelærer og har jobbet som pedagogisk leder i 4 år nå.. Og synes det er et lite utviklende yrke, med lav lønn og lav status, og mye stress, og belastende fysisk og psykisk. Det faglige miljøet på jobb er gjerne lite å skryte av og det er mange "kjerringer" som jobber i bhg generelt. Mitt råd er styr unna, velg noe annet... Anonymkode: f3226...bb9 Og jeg opplever at når jeg deler dette synspunktet med andre i samme yrke, så sier 8/10: "Takk! Akkurat det synes jeg óg men har aldri turt å si det høyt".... Anonymkode: f3226...bb9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 Jeg er nettopp ferdig utdannet Barnehagelærer og angrer ikke et sekund på at jeg tok denne utdanningen selvom jeg hadde noe annet på førstevalg den gangen jeg søkte. Emnene man har er spennende og interessante. Man har b.la. en god del pedagogikk og den kunnskapen man får gjennom studiet kan brukes i andre yrker og. Planen min har aldri vært å jobbe i barnehage, men jeg har alltid hatt et stort ønske om å jobbe med barn og unge. Jeg skal derfor nå begynne på master i pedagogikk, og dette kan gi en mange muligheter når man har barnehagelærerutdanningen i bunn Anonymkode: a20a3...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #8 Skrevet 18. juli 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet barnehagelærer og har jobbet som pedagogisk leder i 4 år nå.. Og synes det er et lite utviklende yrke, med lav lønn og lav status, og mye stress, og belastende fysisk og psykisk. Det faglige miljøet på jobb er gjerne lite å skryte av og det er mange "kjerringer" som jobber i bhg generelt. Mitt råd er styr unna, velg noe annet... Anonymkode: f3226...bb9 Jobber du i Oslo? Anonymkode: 8e878...758
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå