Gå til innhold

Om å svømme utendørs - temperatur

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
Skrevet

Hei, 

jeg kunne tenke meg å svømme over et vann. Det er ca. 1000 meter langt. Inne i basseng svømmer jeg 2500 meter. (Kunne sikkert holdt på litt til mer er bare at man kan egentlig bare holde på i 1 time.) Er ikke særlig rask. Men utholden. Veksler mellom bryst, krål og rygg. 

Nå som sagt vil jeg svømme over et vann. Tenkte å ha med noen i båt ved siden av som har klær til den andre siden og redningsvest og litt forskjellig.

Spørsmålet er temperaturen. Det er ikke spesielt varmt. Da sier personen som evt. skal være med at "det er for kaldt! Du kommer til å få krampe! Kommer ikke til å klare det! Når du får krampe før du ikke puste!" og som om det hele er livsfarlig. Hvor reellt er egentlig dette? Er det noen pekepinn er på hvor varmt det bør være? 

Jeg vil ikke legge ut på noe som er farlig eller for strabasiøst. Men vil ikke holdes tilbake av overbekymring, engstelse eller noen som ikke har tro på meg heller. 

Setter pris på tips og råd for å få til dette! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo med deg folk i båt så da skal det mye til før det blir farlig :) kjør på! 

Anonymkode: b6e2c...e89

Gjest supernova_87
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har jo med deg folk i båt så da skal det mye til før det blir farlig :) kjør på! 

Anonymkode: b6e2c...e89

Det er det jeg tenker også! :P

Men vet ikke om jeg bare er naiv og ikke vet hva det egentlig går i. For nå er det liksom denne personen som skal være med som er skeptisk. Så må finne argumenter for å overtale om at det går jo helt fint. "Fagfolk (les:folk på KG) sier sånn og sånn" liksom. 

Jeg tenker at de som driver triatlon svømmer i mye kaldere, men de er jo vant til det. Jeg er vant til å svømme innendørs. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det ett år siden det var triaton i Norge? Da var ikke temperaturen særlig høy. Du får google litt. 

Og det kan være lurt å ha en line festet i kroppen din og til dem i båten. 

Anonymkode: 804eb...949

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...