Gå til innhold

Hvilken biff er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I en artikkel jeg fant på nett, er biff listet opp slik etter mørhet og hvilken som er best:

Indrefilet, ytrefilet, mørbrad, entrecote og flatbiff

Dette overrasket meg, for jeg liker entrecote veldig godt og trodde det var en av de beste biffene. Liker at det er fett på den, det gjør den saftigere. Men den er listet nest nederst på lista, bare flatbiff står under.

Hvilken biff er egentlig best? Hva mener folk?

Anonymkode: 10b4f...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I en artikkel jeg fant på nett, er biff listet opp slik etter mørhet og hvilken som er best:

Dette overrasket meg, for jeg liker entrecote veldig godt og trodde det var en av de beste biffene. Liker at det er fett på den, det gjør den saftigere. Men den er listet nest nederst på lista, bare flatbiff står under.

Her er forklaringen din, lista går etter mørhet og ikke etter smak. Indrefilet gir den aller møreste biffen, men smaker ikke på langt nær så mye som en perfekt marmorert entrecote. Generelt for kjøtt gjelder det at jo mørere stykningsdel jo mindre smak, og jo seigere kjøttet er jo mer smak belønner det deg med om du klarer å behandle det riktig. 

Så hva som er best kommer helt an på deg og hva du vektlegger, smak eller mørhet. Jeg vil oftest også helst ha en entrecote, og en entrecote av god kvalitet er mør nok i massevis for meg. :)  

Anonymkode: abd83...4e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørbrad, helst stykket selv, er det mest anvendelige kjøttstykket på dyret.
Ikke fan av entrecote, såfremt jeg ikke griller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker mørbrad best. Liker ikke alt fettet på entrecoten

Anonymkode: dba04...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager biff hjemme foretrekker jeg entrecôte, men hvis jeg spiser ute velger jeg gjerne en stor inderfilét som skal være varm utenpå og kald i midten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entrecote dekket i hvitløk med potetsalat og store mengder brokkoli ved siden av er det beste jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker ikke entrecôte, og blir skuffa når folk inviterer meg på biff og disker opp med entrecôte 😂 Altfor mye fett og trevler i entrecôte.

Indrefilet er best!

Anonymkode: f5b20...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker mørbrad.
Indrefilet blir ofte tørr og kjip, jeg skjønner ikke at folk bruker det til biff i det hele tatt, og entrecôte er enklest på grill, noe man ikke alltid har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entrecote! Den er best. Stekt i støpjern, latt hvile før man kutter. Perfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 18.7.2017 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Ytefilet er best. Sånn er det bare.

Anonymkode: 739a4...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minya skrev:

Foretrekker mørbrad.
Indrefilet blir ofte tørr og kjip, jeg skjønner ikke at folk bruker det til biff i det hele tatt, og entrecôte er enklest på grill, noe man ikke alltid har tilgjengelig.

Aldri opplevd tørr indrefilet. I så fall er det ikke kjøttets feil, men stekeferdighetene. Indrefilet er best etter min smak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytrefilet eller mørbrad. Entrecote har for mye fett og det kan være sener i den og indrefilet synes jeg det er mindre smak i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bare meg, eller oppleves det nærmest som feil at det ikke står "hvem biff" men "hvilken biff"? :fnise:

Anonymkode: 0de99...a86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...