Gå til innhold

Forstår meg ikke på kvinner - Hvorfor skal de være så vanskelige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke en fysisk attraktiv mann. Er omkring 100 kg, har som mål å gå ned til 80 over tid nå, håper det går. Når det gjelder utdanning går det derimot bedre, jeg har en mastergrad. Søker for tiden jobb. Har slitt med noe angst, men er fri fra det nå. Personligheten min er etter min mening god, mangler ikke ære, redelighet og behandler folk bra.

Av naturlig grunner tror jeg ikke at jeg har en sjanse på de peneste kvinnene, heller ikke de gjennomsnittlige. Så jeg aksepterer de klart de på mitt attraktivitetsnivå. De jeg ikke aksepterer er de som virker på ulike måter tilbakestående eller direkte snåle. Du kan vel egentlig være overvektig og ikke direkte pen, så lenge du har en god personlighet. Så jeg er ikke streng, jeg føler ikke det.

Det jeg ikke helt forstår er hvor vanskelig det likevel er å få kvinner interessert, selv om jeg ikke går etter de mest attraktive. Forventer selvsagt ikke at de automatisk skal like meg, det ville vært idiotisk. Men jeg forventer liksom at de alle fall skal møte blikket mitt når jeg prøver meg eller sender meldinger på tinder. Ikke at de skal like meg etter vi har pratet, men i alle fall å tenke "ja, han kunne vært litt interessant å i alle fall bli kjent med". 

Hva gjør jeg egentlig galt? Jeg er ikke vemmelig for å si det slik. 

Anonymkode: 20aa4...1d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet tykke og tynne menn, høye og lave, kjekke og mindre kjekke... det har ingenting å si hvordan de ser ut bare de har sjarm, som jeg tiltrekkes av. Er ikke kjemien der, så er det ikke vits å henge mer sammen. 

Anonymkode: 1cffe...aec

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg mistenker at du prøver for hardt. Noen personer med (tilsynelatende) lav selvtillitt, har en tendens til å gå inn i alle samtaler med en intensjon om at det skal bli noe mer. Kan det gjelde deg også? Er du veldig opptatt av at damer skal like deg, og "på jakt" etter et vennskap/forhold/ligg?

Endret av boblevann
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det sier seg selv at det er vanskelig å nå frem gjennom overfladiske medier dersom ens styrke stort sett ligger på det personlige plan, og ikke det visuelle. Tinder er en overfladisk app. Ja, man kan finne noen der og, men det er vanskeligere. 

Som kvinne kan jeg si at jeg er under snittet opptatt av utseendet (jeg er ikke engang en av de som bryr meg om høyde), men har tilsvarende høyere krav på det personlige plan. Tinder er veldig vanskelig rett og slett fordi det er en visuell app og de fleste menn gidder ikke fylle ut en skikkelig bio. Mange har heller ikke oppgitt fakta om jobb/utdannelse, og noen linker heller ikke til FB slik at jeg kan se felles venner eller sider vi begge følger, som er et fint utgangspunkt for en samtale. Jeg stusser over hvor mange som bare legger ut et bilde av seg selv og forventer at det skal vekke interesse. Det er jo forbeholdt de kjekke, og jeg er heller ikke interessert i noen bare fordi de er kjekke. 

Jeg kjenner forøvrig en håndfull menn som gjør det veldig bra med kvinner i det virkelige liv, og veldig dårlig på nett. Fellestrekket er at de er ambisiøse, intelligente og kan være sjarmerende, men mangler noe på "papiret", f.eks. høyde, som gjør at de ekskluderes ved algoritmene som er satt opp i nettsteder og apper.

Jeg ville heller fokusert på å treffe kvinner i det virkelige liv.

Anonymkode: bbe2e...4ab

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke en fysisk attraktiv mann. Er omkring 100 kg, har som mål å gå ned til 80 over tid nå, håper det går. Når det gjelder utdanning går det derimot bedre, jeg har en mastergrad. Søker for tiden jobb. Har slitt med noe angst, men er fri fra det nå. Personligheten min er etter min mening god, mangler ikke ære, redelighet og behandler folk bra.

Av naturlig grunner tror jeg ikke at jeg har en sjanse på de peneste kvinnene, heller ikke de gjennomsnittlige. Så jeg aksepterer de klart de på mitt attraktivitetsnivå. De jeg ikke aksepterer er de som virker på ulike måter tilbakestående eller direkte snåle. Du kan vel egentlig være overvektig og ikke direkte pen, så lenge du har en god personlighet. Så jeg er ikke streng, jeg føler ikke det.

Det jeg ikke helt forstår er hvor vanskelig det likevel er å få kvinner interessert, selv om jeg ikke går etter de mest attraktive. Forventer selvsagt ikke at de automatisk skal like meg, det ville vært idiotisk. Men jeg forventer liksom at de alle fall skal møte blikket mitt når jeg prøver meg eller sender meldinger på tinder. Ikke at de skal like meg etter vi har pratet, men i alle fall å tenke "ja, han kunne vært litt interessant å i alle fall bli kjent med". 

Hva gjør jeg egentlig galt? Jeg er ikke vemmelig for å si det slik. 

Du sikter for høyt. Kvinner er visuelle og vurderer menn etter utseendet. Selvfølgelig kan ikke du som er fysisk uattraktiv gå etter verken de mest attraktive og heller ikke de middels attraktive. Regn med å bli ignorert på Tinder iallefall. Skal du ha sjans på Tinder eller nettdating må du sikte deg på de som ser dårligere ut enn deg selv. Vi mennesker har tendens til å overvurdere egen attraktivitet, så hvis du tror du sikter deg mot kvinner som er på samme nivå som deg selv må du nok sikte enda lavere.

Anonymkode: 74909...886

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sikter for høyt. Kvinner er visuelle og vurderer menn etter utseendet. Selvfølgelig kan ikke du som er fysisk uattraktiv gå etter verken de mest attraktive og heller ikke de middels attraktive. Regn med å bli ignorert på Tinder iallefall. Skal du ha sjans på Tinder eller nettdating må du sikte deg på de som ser dårligere ut enn deg selv. Vi mennesker har tendens til å overvurdere egen attraktivitet, så hvis du tror du sikter deg mot kvinner som er på samme nivå som deg selv må du nok sikte enda lavere.

Anonymkode: 74909...886

Lykke til videre i livet. TS.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er tinder du prøver å møte kvinner på, så kan jeg fortelle deg så mye at vi ikke er interessert i å bli kjent med noen som kanskje har en bra personlighet. Det er en app designet kun for det overfladiske. 

Jeg er en helt ordinær dame. ikke slående vakker, men har heller aldri stått uten tilbud fra menn. Jeg kan kun snakke for meg selv her. Jeg gir ingen jeg ikke liker utseendet til, noen form for oppmerksomhet på byen. Det er ikke stedet jenter er vant til at gutter er for å "bli kjent" med nye mennesker, det er ett sjekkested. Og er man grei mot noen som kanskje ikke er vant til å ha draget, så henger de på som en tyggis resten av kvelden. 

Jeg tror kanskje det er bedre steder å møte partnere på. Match for eksempel? Har du noen venninner som kan hjelpe deg å lage profil kanskje? De kan hjelpe å finne bilder og skrive tekst som appellerer til kvinner. 

Anonymkode: e8a02...7fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du snakker om å møte blikket, hvor er det du gjør dette?

Når det gjelder tinder er det noe av det verste du kan bruke for å få dates, alle er enten veldig overfladiske eller mentalt syke der. 

Ellers er samtale og small talk noe mange menn gjør feil. Mange snakker til kvinner som om de var intervjuobjekter, i stedefor å ha en mer naturlig samtale

En siste greie er at mange menn er dårlige på å oppfatte når kvinner er interessert, og siden kvinner ofte er pingler så tørr de ikke ta første steget

Anonymkode: 1a9dc...200

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du valgte det mest useriøse stedet å være medlem i. Og kanskje de mindre pene damene du mener er i din liga har andre krav, ønsker og behov.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt aller verste problem er vel at vennene jeg har ikke har så voldsomt lyst til å finne på ulike ting. Så da blir det verre å møte nye folk også. Noe som videre gjør det vanskeligere å møte kvinner. Til deg over, ja det er byen jeg prater om. Har alltid oppfattet byen som et sted man blir kjent med jenter, men kanskje jeg har mistforstått. Kanskje folk for det meste bruker det til å finne one night stands ol. Kanskje mitt hovedfokus heller burde være å finne flere venner, istedenfor å nødvendigvis lete etter partner. Fullt mulig det. Så kunne jeg kanskje møtt flere jenter gjennom de.

Når det gjelder nettdating, er kanskje ikke det noe for meg. Folk er vel litt for visuelle. Har også vurdert om jeg kanskje bare skal bruke livet mitt på å tjene penger og gjøre andre ting enn å fly etter jenter. Kanskje partnerskap ikke er for absolutt alle, og at jeg bare kan akseptere det først som sist.

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare si at inntrykket mitt er at du objektiviserer kvinner, og det skinner tydelig igjennom. Man blir utålmodig med ting, man bygger ikke gradvis relasjoner med ting. Så du vil at tingen skal oppføre seg slik og slik som det passer deg, slik at du får det slik du vil. Det er en mekanisk fremgangsmåte som får folk til å trekke seg bort. 

Anonymkode: dbe34...507

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men å gi opp blir jo feil. Det er ikke lett å møte den rette, verken via nett eller live. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare si at inntrykket mitt er at du objektiviserer kvinner, og det skinner tydelig igjennom. Man blir utålmodig med ting, man bygger ikke gradvis relasjoner med ting. Så du vil at tingen skal oppføre seg slik og slik som det passer deg, slik at du får det slik du vil. Det er en mekanisk fremgangsmåte som får folk til å trekke seg bort. 

Jeg har et mål, og ja jeg går mot det målet. Så om damer reagerer negativt på det kan jeg vel bare gi opp. Jeg greier ikke å bare gi slipp på det.

AnonymBruker
Skrevet

Du får det nesten til å høres ut som at damene er vanskelige med vilje, at de avviser deg eller ikke viser interesse bare for å være vanskelig. Drit i å velge deg ut damer på grunnlag av hvem du mener passer deg utseendemessig. Ta kontakt med damer du liker uansett hvordan de ser ut, pene eller mindre pene. Ikke alle pene damer er utseendefikserte og ikke alle mindre pene damer er lett å få på kroken bare fordi du er i deres "klasse". Vær deg selv, snakk med dem og tenk at i beste fall kan det utvikle seg til noe mer, men i verste fall gjør det ikke det. Blir det ikke noe mer så godta det og legg skylda på manglende kjemi, ikke at dama er vanskelig. Alle er "vanskelige" når de ikke er interessert. Interesse handler om kjemi og preferanser. Noen ganger henger det sammen med utseende mens andre ganger er det bare noe som enten er der eller mangler totalt.

Tror du kan løse mye ved å få flere kompiser og gjerne også jentevenner. Jo flere folk du kjenner og har omgang med, jo flere nye mennesker kommer du jo i kontakt med. Da kan du også bli kjent med damer i mer avslappede sammenhenger enn ute på byen.

Anonymkode: a6b1b...bc1

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har et mål, og ja jeg går mot det målet. Så om damer reagerer negativt på det kan jeg vel bare gi opp. Jeg greier ikke å bare gi slipp på det.

Da får du et problem med å bygge et forhold, der målet bygges på veien. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg forstår meg ikke på menn... Er menn så opptatt av utseendet på jenter at de ikke har lyst til å bli kjent med personligheten til jenta en gang?

Anonymkode: 2efbf...5d0

• Liker 7
Skrevet

Beklager, men du virker litt desperat..desperate menn er sjelden attraktive. Man vil helst slå seg sammen med en som ikke bare tok det han/hun fikk. Det er kjekt å bli jaktet på/oppvartet, men det er en gyllen balansegang mellom dette og desperasjon. Man vil føle at det er akkurat MEG du vil ha, og ikke "jaja..jeg får ta henne da"..legg ifra deg desperasjonen, glem alt om forhold, gå ut, ha det gøy, nyt livet og smil, så kommer hun ;) 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får du et problem med å bygge et forhold, der målet bygges på veien. 

Hvilke mål er det som bygges på veien i et forhold da?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er mer at du har lav grad av empati og forstår ikke hvordan andre mennesker tenker og føler. Derfor behandler du kvinner som en maskin som gjør oppførsel x som svar på oppførsel y. Mens egentlig er mennesker mye mer kompliserte og bygget av mange ulike faktorer enn det. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er mer at du har lav grad av empati og forstår ikke hvordan andre mennesker tenker og føler. Derfor behandler du kvinner som en maskin som gjør oppførsel x som svar på oppførsel y. Mens egentlig er mennesker mye mer kompliserte og bygget av mange ulike faktorer enn det. 

Lav grad av empati? Hvordan leser du det ut fra det jeg har skrevet. Jeg er ikke stygg mot noen og greier å sette meg inn i andres situasjon. Behandler selvsagt ikke damer som de ikke er mennesker, så dum er jeg ikke. Da hadde jeg i alle fall ikke forventet at de skulle vie noe tid til meg.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...