Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For å få omgjort lån til stipend er det jo visse kriterier om å ikke ha tjent mer enn et visst beløp i løpet av året, og heller ikke ha en større formue enn et visst beløp. 

Men når det gjelder denne formuen, regnes formue ut i fra pengene man har på konto, minus det man har i gjeld? 

Tilsammen på sparekonto og BSU har jeg mer enn maksbeløpet for formue. Men jeg har jo også opparbeidet meg en ganske stor gjeld hos Lånekassen etter 2,5 år med lån/stipend. Vil denne gjelden da trekkes fra beløpet jeg har stående på konto? 

Har ikke noen andre eiendeler som gjør at formuen min er større. Har "bare" pengene på konto, leier en leilighet, og ellers bare vanlige klær og ting (eier ikke noen bil, leilighet, hytte, skog etc. :P

Anonymkode: b1b71...cd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fratrukket gjeld som gjelder. De henter informasjonen fra skatteetaten. Se på "nettoformue" på skatteoppgjøret - det tallet bruker de.

Anonymkode: a1e5e...962

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke støtte fra Lånekassen fordi jeg har god inntekt. Burde jeg likevel ta opp lån og betale det rett inn på boliglånet? Siden Lånekassen er den beste gjelden man kan ha?

Anonymkode: f6454...edf

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke støtte fra Lånekassen fordi jeg har god inntekt. Burde jeg likevel ta opp lån og betale det rett inn på boliglånet? Siden Lånekassen er den beste gjelden man kan ha?

Anonymkode: f6454...edf

Hvis renten hos Lånekassen er lavere enn renten på lånet, så lønner det seg, ja. Hvis du har helt vanlig inntekt, og ikke superhøy, så vil du også få noe stipend. 

Anonymkode: 2cf1a...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...