AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Har trent styrke i et halvt år, og merket veldig framgang i begynnelsen, men har nådd et platå nå og har ikke økt kg jeg løfter på to måneder. Trener for meg selv, og vet ikke hva som er mitt maks potensiale som 29-årig kvinne på 54 kg. For å illustrere hvor jeg er hen nå: Markløft 70 kg Knebøy 90 kg Ulike arm- og skulderøvelser - Manualer på 7-8 kg i hver hånd. Jeg tar ikke benkpress pga har ingen til å spotte meg, og har ikke fått innføring i teknikken. Men tar 30 armhevinger, 7 chins og 5 pullups. Dere som trener styrke - er det sånn at dere stadig øker vekten eller er det et "tak" på hvor mye framgang man får med 3 økter i uken. Anonymkode: 1d3bc...f04
Gjest HEB1234 Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 (endret) . Endret 29. desember 2020 av HEB1234
Gjest Froning Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har trent styrke i et halvt år, og merket veldig framgang i begynnelsen, men har nådd et platå nå og har ikke økt kg jeg løfter på to måneder. Trener for meg selv, og vet ikke hva som er mitt maks potensiale som 29-årig kvinne på 54 kg. For å illustrere hvor jeg er hen nå: Markløft 70 kg Knebøy 90 kg Ulike arm- og skulderøvelser - Manualer på 7-8 kg i hver hånd. Jeg tar ikke benkpress pga har ingen til å spotte meg, og har ikke fått innføring i teknikken. Men tar 30 armhevinger, 7 chins og 5 pullups. Dere som trener styrke - er det sånn at dere stadig øker vekten eller er det et "tak" på hvor mye framgang man får med 3 økter i uken. Anonymkode: 1d3bc...f04 Du må gå inn i detaljer på programmet ditt hvis du vil ha hjelp Om du kjører bøyen til parallell bøyer jeg meg i støvet
Gjest Ingenting2 Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Det finnes flere øvelser du kan kjøre om du ikke tar benkpress, med manualer. Begynte du med 7-8 kg på arm og skulder? Kan det hende at du egentlig klarer litt mer, men at det er "vondt"? Bra mark og knebøy på deg da! Jeg er langt unna
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Du skriver "markløft 70 kg og knebøy 90 kg", men hvor mange reps tar du med dette? Det er liksom en forskjell å ta 1 reps med 90 kilo og 3x10 med 90 kg. Du trenger heller ingen til å spotte deg i benkpress når du ikke tar maksløft, og du kan få PT til å vise deg hvordan du gjør det. Lurt å trene benkpress med manualer. Hvis jeg ikke har fremgang går jeg ned noen kilo i vektene og så trener jeg en uke eller to med det før jeg øker igjen og da får jeg fremgang så lenge jeg spiser nok. 8 timer siden, HEB1234 skrev: Råbra knebøy på deg, da! Ass to the grass? Jeg vet ikke hvordan du har trent tidligere, men dersom du har kjørt det samme opplegget hele tiden, ville jeg sett meg om etter ett nytt treningsprogram. Dersom det er i baseøvelsene du helst vil øke i, ville jeg vurdert Dietmar eller Sheiko :-) ATG er virkelig ikke nødvendig i knebøy. Anonymkode: 884c2...351 2
Gjest HEB1234 Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.7.2017 den 22.50): ATG er virkelig ikke nødvendig i knebøy. Anonymkode: 884c2.... Endret 29. desember 2020 av HEB1234
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #7 Skrevet 19. juli 2017 Takk for tips. Det var nyttig for meg å laste ned program fra Norges Styrkeløft Forbund. Ja, jeg er ganske sterk i beina etter å ha trent friidrett hele livet (ikke ATG på knebøy, men close) men mangler en del styrke på overkroppen. Jobber med saken Anonymkode: 1d3bc...f04
miore Skrevet 19. juli 2017 #8 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips. Det var nyttig for meg å laste ned program fra Norges Styrkeløft Forbund. Ja, jeg er ganske sterk i beina etter å ha trent friidrett hele livet (ikke ATG på knebøy, men close) men mangler en del styrke på overkroppen. Jobber med saken Anonymkode: 1d3bc...f04 Hva slags friidrettsøvelse(r) har du trent?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2017 #9 Skrevet 19. juli 2017 1 time siden, miore skrev: Hva slags friidrettsøvelse(r) har du trent? Mellomdistanser og hinder Ikke på elitenivå, da. Anonymkode: 1d3bc...f04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå