AnonymBruker Skrevet 21. juli 2017 #21 Skrevet 21. juli 2017 På 19.7.2017 den 22.22, AnonymBruker skrev: Men ammer dere virkelig så store barn på natten? På tide å innføre et ekstra grøtmåltid, kanskje? Anonymkode: 5c8f7...1f4 Er vel ofte natten man ammer de store små. Anonymkode: 8851b...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #22 Skrevet 22. juli 2020 Mange varianter her 😅. Vi har en litt kjedelig en.. han sov i sin sprinkelseng fra ca 4 mnd til han var ca 7. Han sov så urolig, og kastet av seg dyna ( og dyna var i dun og laget lyd) og jeg våknet av all uroen. Så da han var 7 mnd tok jeg ham en natt opp i min seng, og voilà, han sov rolig. Men etterhvert ikke så rolig.. Mannen ligger på sofa, av fri vilje, så det er bare meg og småtten i 180x200 cm Så begynte han å rulle seg inntil meg, og da fikk ikke jeg sove. Så nå ligger den minste i familien og ruller på kryss og tvers mens jeg ligger på tvers i fotenden! (Er lav, ja). Jeg har en sammenrullet dyne som stengsel på begge sider. Han bysses i søvn og jeg sover lett og ville ha våknet om han var våken og prøvde å bryte seg over dynestengselet. Men.. nå virker jo sprinkelsenga veldig trang i forhold og når jeg legger ham der, våkner han når han skal snu seg men møter på motstand, noe han jo ikke gjør i dobbeltsenga. Det er egt litt pes dette, vet ikke om jeg bare må ta et par uker med sikte søvn og bare konsekvent legge ham tilbake dit hver gang han våkner. Blir mye byssing. Kjenner ryggen blir enda vondere bare ved tanken 🙈 Anonymkode: 0346f...309
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #23 Skrevet 22. juli 2020 Vår akseptere aldri ligge alene, spesielt ikke i sprinkelseng. Vi kjøpte 120 seng med lave bein når småen var 10 mnd. Demonterte (den ubrukte) sprinkelsengen og brukte den som sengehest. Tok vekk "sengehesten" nær småen var ca 1.5 år. Samsov der til nå - straks 2 år. Nå øver vi på å sove alene. Sovne alene er fortsatt langt unna. Personlig syns jeg det er en veldig praktisk ordning, og vil gå for samme løsning med nr. 2. Det er også økonomisk mtp. alle sengestørrelsene man hopper over. Hehe. Anonymkode: 204e6...3d0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #24 Skrevet 22. juli 2020 Dette opplevde eg også da jenta var ca 9 månader. Hadde fram til da gått heilt greitt å legge ho i sprinkelsenga, men plutselig ein kveld så ville ho ikkje meir. Det vart samsoving for oss, på brei madrass på golvet – til helsesjukepleiars store fortvilelse! Øver på å sove i "stor jente-seng" på eige rom (ho er 3 år), og det går veldig bra. Det hender ho kjem inn til meg i løpet av natta, men det må det vere rom for. Er streng på ei rekke område, men ønsker ikkje å presse ho til å sove åleine. Det kjem tidlig nok. (No får eg vel ein kommentar eller to om at jenta vil ligge i senga mi til ho blir konfirmant 🙄) Anonymkode: de297...ad5
Jimjam Skrevet 22. juli 2020 #25 Skrevet 22. juli 2020 Vi kjøpte IKEA sin Kura-seng. Den kan brukes på tre måter. Har brukt den fra 12 mnd på laveste nivå. Veldig fornøyd med den!
Piruette Skrevet 22. juli 2020 #26 Skrevet 22. juli 2020 (endret) Jenta vår sov i 150 seng fra start.. Jeg ammet store deler av natta, og hun hadde generelt mye oppvåkninger. Så vi fant ut at det enkleste var at hun hadde egen stor seng på rommet sitt hvor en av oss kunne legge oss inntil for å roe henne ned og hjelpe henne i søvn uten å måtte løfte henne ut. Da kunne vi enkelt gå ut av senga igjen uten at hun ble vekt av å feks bli lagt ned igjen. Når hun fylte 2 og som regel sov natten gjennom gikk vi fra 150 seng til vanlig enkeltseng (90cm). Artig når andre i barselgruppa forteller at ungen har gått fra sprinkelseng til junior, og vi forteller at nå har vår gått fra dobbeltseng til enkeltseng 😂 Endret 22. juli 2020 av Piruette
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #27 Skrevet 23. juli 2020 5 timer siden, Piruette skrev: Jenta vår sov i 150 seng fra start.. Jeg ammet store deler av natta, og hun hadde generelt mye oppvåkninger. Så vi fant ut at det enkleste var at hun hadde egen stor seng på rommet sitt hvor en av oss kunne legge oss inntil for å roe henne ned og hjelpe henne i søvn uten å måtte løfte henne ut. Da kunne vi enkelt gå ut av senga igjen uten at hun ble vekt av å feks bli lagt ned igjen. Når hun fylte 2 og som regel sov natten gjennom gikk vi fra 150 seng til vanlig enkeltseng (90cm). Artig når andre i barselgruppa forteller at ungen har gått fra sprinkelseng til junior, og vi forteller at nå har vår gått fra dobbeltseng til enkeltseng 😂 Hvilke tiltak gjorde dere for at hun ikke skulle trille ut? 😅. Synes det hørtes ut som en god ide jeg, ihvertfall for min som nå tydelig er vant med å rulle og rulle, og antakelig føler seg innestengt i en sprinkelseng Anonymkode: 0346f...309
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #28 Skrevet 23. juli 2020 Vi har juniorseng med madrass under. Startet med det da barnet var 9 mnd gammelt. Man MÅ ikke ha sprinelseng! Ingen av mine har likt det. Anonymkode: 9380f...7dd
Piruette Skrevet 23. juli 2020 #29 Skrevet 23. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke tiltak gjorde dere for at hun ikke skulle trille ut? 😅. Synes det hørtes ut som en god ide jeg, ihvertfall for min som nå tydelig er vant med å rulle og rulle, og antakelig føler seg innestengt i en sprinkelseng Anonymkode: 0346f...309 Vi hadde kun kontinentalmadrassen og overmadrassen på gulvet, slik at det ikke var så høyt om det skulle skje at hun rullet ut. Den sto i et hjørne, så da var det vegger på to av sidene. I bunn brukte vi to store hotellputer, og på andre siden rulla vi sammen en dyne bare. Skjedd kun en gang at hun har rullet ut!🤣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå