Gå til innhold

Forhudskatarr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min på 10 mnd begynte å tisse inne for ca 2 uker siden, ikke markering men ganske store flekker. Var på vet i går for å sjekke han for uvi, tok også blodprøve. De måtte barbere han i skrittet og ser derfor i dag at han har en grønngul guffe på lillemann. Når jeg har googlet dette fant jeg forhudskatarr. Han har slikket seg ekstra mye nedentil når jeg tenker meg om. Kan denne forhudskatarren ha gjort at han har begynt å tisse inne? Pga ubehag? 

Og hvordan er deres erfaring med forhudskatarr? Bør man eller bør man ikke skylle? Ser det er mye delte meninger.

Anonymkode: db83e...ae9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen...?

Skrevet (endret)

Hvis det er vondt for han, og han tisser inne , kanskje det er greit å høre med dyrlegen. Prøve å skylle for å se om det blir bedre, hvis ikke vet vel dyrlegen hva som hjelper. 

Endret av MLy92
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår hund hadde/har forhudskatarr. Han blir fire år om ett par mnd, og har hatt det siden kjønnsmoden alder. Han slikka seg aldri, og viste ikke noe ubehag. Bare irriterende og ekkelt for meg, fordi det havnet på både gulv og tepper han lå på. Du kan skylle med saltvannsløsning en gang for dagen for å hindre at det blir så mye, men det er ikke bare bare å bli kvitt forhudskatarr. 

Etter jul i år, hadde vår hun mye mer gult utflod enn tidligere - utrolig kjedelig. 

For ca. 1 mnd siden ble vår hannhund kastrert, av andre grunner så klart. Men hadde uansett ett håp om at han skulle bli kvitt forhudskatarren, siden jeg hadde lest på nett at andre hunder ble det. Veterinæren sa at det var lite sannsynlig å bli kvitt det, og vanskeligere jo eldre hunden er. men vår hund er kvitt det nå(er veldig glad for det då klart). Vår hund er/ var veldig hormonell, og utrolig gira etter tisper(en av grunnene til kastrering), og forhudskatarr er hormonelt betinget - så mulig derfor han ble kvitt det. 

Har hørt at det kan bli verre hvis man skyller for mye. Har han en vane med å tisse inne?

hvisdu tydelig set at det er ubehagelig for han, så besøk veterinæren en tur 

Anonymkode: 1dd5b...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, MLy92 skrev:

Hvis det er vondt for han, og han tisser inne , kanskje det er greit å høre med dyrlegen. Prøve å skylle for å se om det blir bedre, hvis ikke vet vel dyrlegen hva som hjelper. 

Han viser ikke noen tegn til smerte. Når han har tisset inne virker det som om han skammer seg og vil at jeg skal se at han har gjort det, som om han prøver å si at noe er galt.. Vet var veldig på at dette med tissingen inne var hormonelt og at han burde kastreres dersom det ikke var uvi eller noe annet. Men hunden min er en usikker og nervøs hund så kastrering er ikke aktuelt da dette mest sannsynlig vil bli verre. Han markerer ikke heller, det er store dammer med tiss. Har også lagt merke til at han tisser inne ved anledninger hvor han blir litt stresset. Vanskelig det her, kan jo være så mangt. Men viktig at vi får oppklart om det er noe medisinsk før vi må se på noe annet.. 

Men ingen som vet om forhudskatarr kan gjøre at han tisser inne? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...