Gå til innhold

Er man gnien på penger når man ber ut på kaffedate?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier: "Er man gnien på penger når man ber ut på kaffedate?". Poenget her er å be ut på kaffedate for så å se om de utvalgte er noe å satse på. Er de noe å ta vare på, kan man investere mer penger på noe mer fancy dater. 

Anonymkode: 8bcdc...474

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaffedater er da mye bedre enn middagsdater! Selv foretrekker jeg å møtes for et glass vin. Middag tror jeg at jeg hadde takket nei til de første gangene :P Blir litt for formelt for meg som aldri er ute og spiser til vanlig heller. Det er hverdagsdatene som er viktige!

Anonymkode: af3db...f14

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor må man tenke på penger/gnienhet? Mange foretrekker kaffedate fordi de da er mindre stuck enn på en middag.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kaffe/øldate er absolutt best som første date. Mindre formelt og man slipper å sitte i en halv evighet å vente på at maten blir servert dersom det viser seg at den man treffer ikke er en match. Er man på kaffe/øldate kan man bare kyle i seg resten av glasset og si man må haste av gårde (litt kleint å gjøre det dersom forretten ikke er på bordet enda en gang, liksom :P)

Anonymkode: a5d0e...2e4

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, kan ikke se noe gnient med det.

Skrevet

"å ta en kaffe" er helt innafor som første steg. Men siden du spør - er du bedt ut på date og ønsker hele pakka og syns en kaffe er for lite?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaffedate er mer enn innenfor! Ville aldri takket ja til restaurant date første møte. Nå misliker jeg sterkt slike kaffedater også da...syntes det virker så kleint :fnise: Blir helt nervøs og stresset bare av tanken, så de to datene jeg har vært på har jeg svart at jeg gjerne vil møte dem, men siden det er så fint vær (etc.) hadde det vært koseligere å gå en tur langs bryggen og ta en is eller noe. Så har vi gjort det istedenfor. :)

Jeg blir stresset over den settingen å sitte ved et bord med en fremmed person og bli kjent mens mange andre hører på, blir så formelt for meg. Syntes det er morsommere å kunne tulle og gjøre impulsive ting underveis på turen og mye lettere å finne noe å snakke om. 

Anonymkode: 3b1b5...592

• Liker 4
Gjest Marsvinet
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som tittelen sier: "Er man gnien på penger når man ber ut på kaffedate?". Poenget her er å be ut på kaffedate for så å se om de utvalgte er noe å satse på. Er de noe å ta vare på, kan man investere mer penger på noe mer fancy dater. 

Anonymkode: 8bcdc...474

Nei. Kaffe-date er den perfekte første date. Casual, billig og lett. Man ønsker ikke å legge mase penger i å møte en person som man mest sannsynelig ikke skal på en andre date med. Dessuten skaper det ikke press om en andre date fordi ingen av partene har investert uforholdsmessig mye penger/tid i daten. 

Skrevet
27 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Hvorfor må man tenke på penger/gnienhet? Mange foretrekker kaffedate fordi de da er mindre stuck enn på en middag.

Enig, ingen skam i å være fattig ;)

Skrevet
2 minutter siden, Marsvinet skrev:

Nei. Kaffe-date er den perfekte første date. Casual, billig og lett. Man ønsker ikke å legge mase penger i å møte en person som man mest sannsynelig ikke skal på en andre date med. Dessuten skaper det ikke press om en andre date fordi ingen av partene har investert uforholdsmessig mye penger/tid i daten. 

Dette. I tillegg så luker man bort de som dater for opplevelsen sin skyld. En bekjent av meg får spandert på seg et par middager ute i uka. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid for kaffedate, da sløser man ikke med hverandres tid og penger ;) 

Anonymkode: 39900...2aa

Skrevet
7 minutter siden, Overrasket skrev:

Iskremstevnemøte! :essen2:

Ja, det hadde faktisk jeg heller villet på! Drikker ikke kaffe, men elsker is! 

Gjest Overrasket
Skrevet
2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Ja, det hadde faktisk jeg heller villet på! Drikker ikke kaffe, men elsker is! 

Hva gjør du kl. 15 i dag :briller:

Skrevet

Syntes det er å foretrekke fremfor å gå rett på restaurant første treff. En kaffe date er mindre høytidelig og man slipper at damen punger ut 300-400kr for ingen grunn om kjemien ikke skulle være tilstede.

Skrevet
40 minutter siden, Overrasket skrev:

Hva gjør du kl. 15 i dag :briller:

Hadde dratt på isdate hvis jeg ikke allerede hadde en kjekk mann å spise is med ;)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Hadde dratt på isdate hvis jeg ikke allerede hadde en kjekk mann å spise is med ;)

Er lov å smake på en annen is innimellom. Kanskje du finner en bedre smak ;) 

Anonymkode: 05eee...bd1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis man ikke bestiller bord på Noma med helikoptertur til København, ordner i stand elefantparade og avslutter kvelden med sushikurs så er man gnien altså :P

Anonymkode: c842e...1ba

• Liker 3
Skrevet

Kaffe date er det beste som finnes. Og hvis man i tillegg finner en plass med god kaffe og kaker, da er halve jobben gjort :)

Gjest padawan
Skrevet

Jeg synes det er greit med kaffedate som første date. Man får det inntrykket man trenger for å finne ut om det er noe å satse på uten at det drar ut for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...