Gå til innhold

Skal flytte, søke studielån nå, eller vente til etter flytting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom inn på studiet jeg hadde søkt på😊 Tenkte jeg skulle søke lånekassened en gang, men så kom jeg til å tenke på noe.. Jeg skal flytte nå i løpet av noen uker.. dvs at jeg ikke kommer til å ha samboer lenger, og at jeg blir alene med barna. 

Bør jeg alikevell søke nå med en gang, og heller si fra til lånekassen etterpå, eller er det greiest å bare vente til etter jeg har flyttet med å sende inn søknaden? 

Kan jeg risikere at det tar lenger tid før jeg får lånet om jeg begynner å skal endre opplysninger?

Anonymkode: 9cf76...29f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du endre bostedsadresse da? Da vil du ikke få blant annet "reisestipend"

Anonymkode: 915c6...1d4

AnonymBruker
Skrevet

Du må svare på hvordan bosituasjonen din blir når semesteret starter. Det vil si at du kan søke nå og oppgi at du ikke vil ha samboer. 

Anonymkode: be8fa...5fa

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må svare på hvordan bosituasjonen din blir når semesteret starter. Det vil si at du kan søke nå og oppgi at du ikke vil ha samboer. 

Anonymkode: be8fa...5fa

Men fødselsnummeret til min nåværende samboer står allerede ferdig utfylt der, og jeg må fylle inn hans forventede inntekt?

AnonymBruker
Skrevet

Går dere fra heverandre, eller er det bare midlertidig på grunn av studier? Hvis det er det siste, regnes du fremdeles som samboer med felles barn selv om dere ikke bor sammen akkurat i studietida. Hvis dere går fra hverandre, regnes du som enslig.

Uansett tilfelle kan du søke nå, du kan endre preutfyllinga hvis dere ikke lenger er sammen.

Anonymkode: 85a3a...081

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går dere fra heverandre, eller er det bare midlertidig på grunn av studier? Hvis det er det siste, regnes du fremdeles som samboer med felles barn selv om dere ikke bor sammen akkurat i studietida. Hvis dere går fra hverandre, regnes du som enslig.

Uansett tilfelle kan du søke nå, du kan endre preutfyllinga hvis dere ikke lenger er sammen.

Anonymkode: 85a3a...081

Det er slutt ja. 

Da sender jeg inn søknaden idag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...