AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #1 Skrevet 18. juli 2017 Hva er grunnen til at det ikke er lov med sovepose enkelte overnattingssteder? Anonymkode: 1e5d7...113
aglaea Skrevet 18. juli 2017 #2 Skrevet 18. juli 2017 Tror grunnen er at de er redde folk drar med seg bed bugs..
Gjest Linaria Skrevet 18. juli 2017 #3 Skrevet 18. juli 2017 27 minutter siden, aglaea skrev: Tror grunnen er at de er redde folk drar med seg bed bugs.. Hvorfor skulle det komme mer veggdyr med soveposer enn med annet folk pakker? Tenker de bare er redd for skitt og insekter og sånn generelt. Har dog aldri hørt at det er ulovlig
aglaea Skrevet 18. juli 2017 #4 Skrevet 18. juli 2017 Fordi soveposene tross alt ligger i sengen (jeg snakket om bedbugs, ikke veggdyr), det gjør sjeldent kofferter osv.. Det er ikke ulovlig, men jeg har sett hostels og guesthouses som skriver at det ikke er lov med soveposer. Men det er sjeldent jeg ser det.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #5 Skrevet 18. juli 2017 Akkurat nå, aglaea skrev: Fordi soveposene tross alt ligger i sengen (jeg snakket om bedbugs, ikke veggdyr), det gjør sjeldent kofferter osv.. Det er ikke ulovlig, men jeg har sett hostels og guesthouses som skriver at det ikke er lov med soveposer. Men det er sjeldent jeg ser det. Hvorfor er det bedre med laken og dyne? Anonymkode: 1e5d7...113
aglaea Skrevet 18. juli 2017 #6 Skrevet 18. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bedre med laken og dyne? Anonymkode: 1e5d7...113 De færreste reiser vel rundt med eget laken og dyne? 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #7 Skrevet 18. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bedre med laken og dyne? Anonymkode: 1e5d7...113 Sikkert fordi man vasker sengetøy jevnlig, men det gjør man nesten aldri med en sovepose. Anonymkode: 17595...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #8 Skrevet 18. juli 2017 1 minutt siden, aglaea skrev: De færreste reiser vel rundt med eget laken og dyne? Nei? Skal man liksom låne overalt? Koster ofte 150 kr per person for leie og, det blir dyrt det, hvis man skal reise rundt. Man er jo den man er, de renser jo sengene mellom hver besøk. Jeg lurte bare siden jeg sjekka ut hytter, og jeg skal ha med sovepose (mest fordi jeg føler meg litt innkapslet i den i forhold til å sove i senger 6300 andre har sovet i hihi). Så unngår steder som ikke tillater det, men skjønner ikke helt grunnen... Anonymkode: 1e5d7...113
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #9 Skrevet 18. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikkert fordi man vasker sengetøy jevnlig, men det gjør man nesten aldri med en sovepose. Anonymkode: 17595...ccb Jo, mine er nyvasket. Men de vasker jo underlaget soveposen ligger på uansett! Anonymkode: 1e5d7...113
aglaea Skrevet 18. juli 2017 #10 Skrevet 18. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei? Skal man liksom låne overalt? Koster ofte 150 kr per person for leie og, det blir dyrt det, hvis man skal reise rundt. Man er jo den man er, de renser jo sengene mellom hver besøk. Jeg lurte bare siden jeg sjekka ut hytter, og jeg skal ha med sovepose (mest fordi jeg føler meg litt innkapslet i den i forhold til å sove i senger 6300 andre har sovet i hihi). Så unngår steder som ikke tillater det, men skjønner ikke helt grunnen... Anonymkode: 1e5d7...113 Ok, snakker du om fjellhytter nå eller mer hostels/guesthouses rundt om i verden? Jeg snakker om sistnevnte.. Men jeg tipper det nok er samme grunn med fjellhytter. Men hadde nok reagert mer om man ikke fikk ha med soveposer der ja, de varmer jo gjerne mer også!
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #11 Skrevet 18. juli 2017 7 minutter siden, aglaea skrev: Ok, snakker du om fjellhytter nå eller mer hostels/guesthouses rundt om i verden? Jeg snakker om sistnevnte.. Men jeg tipper det nok er samme grunn med fjellhytter. Men hadde nok reagert mer om man ikke fikk ha med soveposer der ja, de varmer jo gjerne mer også! Både og. Er vel mer leilighet dette.. Anonymkode: 1e5d7...113
Gjest Linaria Skrevet 18. juli 2017 #12 Skrevet 18. juli 2017 2 timer siden, aglaea skrev: Fordi soveposene tross alt ligger i sengen (jeg snakket om bedbugs, ikke veggdyr), det gjør sjeldent kofferter osv.. Det er ikke ulovlig, men jeg har sett hostels og guesthouses som skriver at det ikke er lov med soveposer. Men det er sjeldent jeg ser det. Bed bugs er jo veggdyr på engelsk?
Forundret.. Skrevet 18. juli 2017 #13 Skrevet 18. juli 2017 Soveposene våre blir dratt med ut på tur i skog og mark. Selv om de ser rene ut så er de blitt innhyllet i bålrøyk mer enn en gang. Med andre ord så stinker de bål. Jeg skjønner godt at de ikke er ønsket i senger, jeg ville ikke hatt dem i min egen seng. Det å vaske dem etter hver båltur er ikke aktuelt. 2
aglaea Skrevet 18. juli 2017 #14 Skrevet 18. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, Linaria skrev: Bed bugs er jo veggdyr på engelsk? Hehe ja, sant det. Liten glipp der. Men de holder seg jo uansett mest til sengene. Det er jo en grunn til at eksperter anbefaler folk å ikke sette kofferter og lignende med/på sengene, nettopp for å unngå å dra med seg veggdyr hjem.. Endret 18. juli 2017 av aglaea
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #15 Skrevet 18. juli 2017 Jeg tror det er pga at mange ikke har med eget laken når de ligger i sovepose på madrassene i tyristhyttene og ungdomsherberg etc. Selv om man holder seg nøye innenfor soveposensd grenser når man legger seg, er det ikke alltid man våkner i samme stilling om morgenen. Da blir jo deler av kropp (og ikke minst ansikt.....) liggende på en madrass som ikke vaskes særlig ofte. grøss Anonymkode: f7051...2d0
reiseglad Skrevet 18. juli 2017 #16 Skrevet 18. juli 2017 Ta med lakenpose! Liten å dra på, og praktisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå